اصفهانی‌ها به راند دوازدهم رسیدند

هفته دوازدهم لیگ برتر از چهارشنبه هفته گذشته با برگزاری دو دیدار کلید خورد. شش بازی باقی‌مانده این هفته از مسابقات هم قرار است امروز برگزار شود

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز : هفته دوازدهم لیگ برتر از چهارشنبه هفته گذشته با برگزاری دو دیدار کلید خورد. شش بازی باقی‌مانده این هفته از مسابقات هم قرار است امروز برگزار شود. در دو دیداری که چهارشنبه پیش انجام گرفت گسترش فولاد تبریز موفق شد استقلال خوزستان را شکست دهد و پیکان با صنعت نفت آبادان به‌تساوی رضایت دادند. اما در رقابت‌های امروز سپاهانی‌ها میزبان تراکتورسازی تبریز خواهند بود؛ ذوب‌آهن میهمان سپیدرود رشت می‌شود؛ تیم شگفتی‌ساز لیگ یعنی پارس جنوبی جم به مصاف فولاد در اهواز می رود؛ پرسپولیسی‌ها در آزادی پذیرای پدیده خواهند؛ سایپا با نفت دیدار می‌کند و استقلال تهران با سیاه‌جامگان در مشهد باهم روبرو می‌شوند.

نبرد دشوار سپاهان با تراکتور

تراکتور امروز ساعت 45: 14 در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف سپاهان می‌رود. این دو تیم از سابقه‌ای طولانی در فوتبال کشور برخوردارند و همواره بازی‌های آنها پر گل و تماشاگرپسند از آب درآمده است. در فصل جاری اما شرایط طلایی پوشان اصفهانی و سرخ پوشان تبریزی چندان جالب‌توجه نیست. تراکتوری تا پایان هفته یازدهم تنها 12 امتیاز اندوخته دارند و سپاهانی‌ها هم تنها یک امتیاز کمتر از حریف دشت کرده‌اند. نگاهی به جدول رده‌بندی هم گواه عملکرد ضعیف دو تیم است. تراکتوری‌ها رتبه‌ای بهتر از یازدهمی جدول را در اختیار ندارند و سپاهانی‌ها هم به جایگاه نازل چهاردهمی اکتفا کرده‌اند. با این حساب به نظر می‌رسد هر دو تیم با استراتژی جسورانه مقابل هم صف‌آرایی کنند. در این میان سپاهانی‌ها که تقریباً همه‌چیز را ازدست‌رفته می‌بینند با تمام قوا به میدان خواهند آمد تا حریف صاحب‌نام را از پیش رو برداشته بلکه پس از هفته‌های بردی را به نام خودشان ثبت کنند. اوضاع تیم اصفهانی در 11 هفته گذشته تااندازه‌ای ناراحت‌کننده پیش رفته که مدیران باشگاه به‌گونه‌ای غیررسمی به کرانچار هشدار داده‌اند تنها تا پایان نیم‌فصل فرصت دارد تیمش را به منطقه‌ای امن در جدول برساند. تیمی که تاکنون تنها دو بار طعم پیروزی را چشیده و پنج بار با دیگر حریفان به تقسیم امتیاز رضایت داده است. زرد پوشان اصفهانی چهار بار نیز بدون کسب امتیاز از زمین خارج‌شده‌اند. حال باید به انتظار نشست و ثمره تعطیلات 12 روزه لیگ را مشاهده کرد. آیا کرانچار در این زمان نه‌چندان طولانی توانسته شوک لازم را به بازیکنانش وارد کند؟ نتیجه‌ای پایانی که در بازی امروز رقم خواهد خورد پاسخی برای این پرسش است.

ماهیگیری ذوبی‌ها در شهر باران

تیم فوتبال ذوب‌آهن امروز از ساعت 14:30 دقیقه در ورزشگاه عضدی رشت با سپیدرود روبررو می‌شوند. سبزپوشان اصفهانی که در فصل جدید با امیر قلعه‌نویی تیمی پر نوسان نشان داده‌اند فاصله زیادی با روزهای آرمانی خوددارند. آنها در پایان هفته یازدهم با کسب 13 امتیاز رتبه‌ای بهتر از نهمی جدول را در اختیار ندارند. ذوبی‌ها هم همچون رقیب همشهری یعنی سپاهان تنها دوبار را با پیروزی از میدان خارج‌شده‌اند و با هفت تساوی رکورد عجیب را به ثبت رسانده‌اند. آنها دو بار نیز گوی رقابت را به حریفان واگذار کرده‌اند تا یک پله از میانه جدول هم دور شوند. شاگردان قلعه‌نویی در دو بازی برابر حریفان منسجم و پرقدرت ظاهر شدند و در دیگر دیدارها توانی برای پیروزی از خودشان نشان نداند. آنها در هفته دوم با سه گل گسترش فولاد را از پیش رو برداشتند و در هفته ششم هم شش بار دروازه استقلال اهواز را فروریختند. این بردهای پر گل تنها نقاط قوت تیم اصفهانی در لیگ هفدهم به شمار می‌رود و در 9 هفته دیگر ذوبی‌ها هیچ نشانی از یک تیم مدعی بروز ندادند. اما حریف امروز ذوبی‌ها هم که امسال برای نخستین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند تا پایان هفته یازدهم 12 امتیاز کسب کرده‌اند و رتبه یازدهم جدول را در اختیاردارند. به نظر می‌رسد تیم قدیمی مرکز استان گیلان یعنی سپیدرود رشت در فصل جاری بیشتر به دنبال حفظ سهمیه بوده و بر این اساس از همه داشته‌هایش برای ریدن به این مهم بهره می‌برد. آنها سه باز موفق به شکست حریفان شده‌اند و پنج بار نیز با دست‌خالی رقابت‌هایشان را به پایان برده‌اند. آنها در هفته یازدهم برابر پارس جنوبی جم به‌آسانی تسلیم شدند و با شکست سه بر یک‌راه از جنوب به شمال بازگشتند. بر این اساس قابل پیش‌بینی است که سپیدرودی‌ها در بازی امروز با حریف اصفهانی تنها به دنبال پیروزی باشند تا با کسب 3 امتیاز این دیدار خانگی به شرایط جدولی خودشان سروسامانی بدهند. اما ذوبی‌ها هم حریف دست‌وپابسته‌ای برای تیم رشت نخواهند بود. ذوبی‌ها که پنج هفته است در عطش پیروزی می‌سوزند حتما در بازی امروز به دنبال طلسم شکنی و برد نوبرانه خواهند بود. شکست تیمی که برای نخستین بار در حال و هوای لیگ برتر تنفس می‌کند کاری غیرممکن نیست اما دشواری‌های خاص خودش را هم دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار