برای حل مشکلات مردم از سقف اختیاراتتان استفاده کنید

استاندار اصفهان در اولین سفر خود به شهرستان نجف‌آباد ابتدا در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه بر سر مزار شهید محسن حججی با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق کرد.

استاندار اصفهان در اولین سفر خود به شهرستان نجف‌آباد ابتدا در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه بر سر مزار شهید محسن حججی با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق کرد.
دکتر محسن مهر علیزاده سپس از چندین پروژه عمرانی شهرداری نجف‌آباد بازدید و از نزدیک با روند پیشرفت آن‌ها آشنا شد. وی در ادامه با حضور در کارخانه خودروسازی پیشرو دیزل آسیا، شرکت تولیدی گازسوزان و صنایع چدن اصفهان از این صنایع بازدید و طرح آغاز تحویل 100 دستگاه مینی‌بوس به مشهد مقدس توسط شرکت پیشرو دیزل آسیا را افتتاح کرد.
استاندار اصفهان در این سفر یک‌روزه از طرح در حال ساخت بزرگ‌ترین کشتارگاه تمام صنعتی غرب استان، تقاطع غیر هم‌سطح شهیدان حجتی و بزرگ‌ترین میدان میوه و تره‌بار غرب استان توسط شهرداری نجف‌آباد بازدید و از نزدیک با این پروژه‌های مهم آشنا شد.
در این سفر که معاون امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز حضور داشتند تصمیماتی گرفته شد.
یکی از این تصمیمات که در جریان بازدید استاندار از خانواده شهید حججی رخ داد تصمیم به آسفالت 25 کیلومتر از جاده صعب‌العبور پشت کوه فریدون‌شهر به درخواست خانواده این شهید بود. همچنین مقرر گردید جهت اجرای عملیات قطار شهری نجف‌آباد به اصفهان مجوزهای لازم در اولین فرصت صادر شود.
استاندار اصفهان پس از بازدید پروژه‌ها و صنایع در جمع مدیران دستگاه‌ها وادارات دولتی در شورای اداری شهرستان نجف‌آباد که در فرمانداری ویژه نجف‌آباد برگزار شد، حاضر شد. در ابتدای این جلسه معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه نجف‌آباد در سخنانی ضمن قدردانی از توجه استاندار به این شهرستان اظهار داشت: شهرستان نجف‌آباد بر اساس آخرین سرشماری 320 هزار نفر جمعیت دارد که در دو بخش مرکزی و مهردشت، 6 شهر نجف‌آباد، گلدشت، کهریزسنگ، جوزدان، دهق و علویجه و 14 روستا سکونت دارند. وی افزود: وجود 12 شهرک، ناحیه و مجتمع صنعتی با دارا بودن 1600 واحد صنعتی که 45 هزار کارگر دارند و توانسته‌اند 30 درصد صنعت استان را به خود اختصاص دهند ازجمله ویژگی‌های این شهرستان در بخش صنعت است.
سهراب مظفر نجفی همچنین به بازار خوش‌نام نجف‌آباد اشاره و تصریح کرد: در این شهرستان 14 هزار واحد صنفی وجود دارد و بازار نجف‌آباد نیز در کشور نیز به لحاظ انصاف و تدین زبانزد خاص و عام است. وی افزود: محصولات باغی، کشاورزی، دامداری و دام‌پروری نجف‌آباد نیز سهم بسزایی در تولید استان و کشور دارد به‌طوری‌که این شهرستان تنها پرورش‌دهنده بوقلمون دز استان است و عسل و زعفران نجف‌آباد نیز برند کشوری است و صادر نیز می‌شود.
وجود 10 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه از دیگر نکاتی بود که فرماندار نجف‌آباد به آن‌ها اشاره کرد وگفت: این شهرستان در دوره‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حدود 2 هزار و 500 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده که در بین آن‌ها 260 خانواده دو شهیدی و 8 خانواده سه شهیدی و 80 سردار شهید وجود دارد همچنین 30 درصد شهدای جهاد سازندگی و شهدای طلبه روحانی استان در شهرستان نجف‌آباد هستند.
نماینده عالی دولت در نجف‌آباد در پایان مهم‌ترین مشکلات این شهرستان را نیز برشمرد وگفت: اختلافات اراضی با شهرستان لنجان مشکلات موقوفات و اختلافات اراضی گلدشت با مجتمع اقتصادی کمیته امداد ازجمله مهم‌ترین مشکلات این شهرستان است که باید باتدبیر استاندار محترم مرتفع شود. وی همچنین به 65 مدرسه فرسوده با جمعیت 45 هزارنفری دانش‌آموزی و جاده اصفهان به مهردشت نیز اشاره کرد وگفت: امیدوارم با تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.
نماینده ولی‌فقیه امام‌جمعه نجف‌آباد نیز در این جلسه به روحیه ایثار و فداکاری مردم نجف آبا اشاره کرد وگفت: مردم این شهرستان همیشه در بحران‌ها و مشکلات به یاری دولت و نظام آمده که آخرین نمونه آن می‌توان به کمک‌های مردم به زلزله‌زدگان اشاره کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسناتی با انتقاد از ضعف زیرساخت‌های شهرستان اظهار داشت: بااینکه جمعیت نجف آبا چند برابر شده اما همچنان زیرساخت‌های آن ضعیف و جوابگوی مردم نیست اما مردم این دیار همواره قناعت مدار هستند.
استاندار اصفهان نیز در جلسه شورای اداری شهرستان نجف‌آباد در سخنانی به آمار شهدای شهرستان اشاره کرد و گفت: آمار شهدای نجف‌آباد برای من بسیار مهم و جالب بود، روحیه ایثارگری این مردم را از همان قبل از انقلاب شنیده بودم و مدتی نیز ارتباط کاری نزدیک با شهید کاظمی داشتم. محسن مهر علیزاده از شهید حججی به‌عنوان ستاره درخشانی یادکرد که در آسمان ایران درخشید و با درخشش خود فضای دفاع از انقلاب و دین را زنده کرد.
وی همدلی، انسجام و وحدت بین مردم و مسئولان را امری ضروری دانست وگفت: خوشبختانه امروز این وحدت و همدلی را در نجف‌آباد دیدم. مقام عالی دولت در استان به بازدید خود از برخی از صنایع نجف‌آباد اشاره کرد وگفت: صنعتگران این منطقه علاوه بر کسب درآمد به رونق و آبادانی منطقه نیز هستند و نسبت به شهرشان تعصب‌دارند.
مهر علیزاده اضافه کرد: حال که این مردم با روحیات و سابقه درخشان خود دارای همدلی و همسویی هستند ما دولتی‌ها نیز باید مشکلات قانونی واداری را از سر راه آن‌ها برداریم. استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنانش به وجود پتانسیل‌ها و استعداد کافی در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در نجف‌آباد و شهرهایی مثل آن‌ که استعداد کافی در بخش‌های مختلف وجود دارد هرچقدر هزینه کنیم گم نمی‌شود و مردم از پول دولت محافظت می‌کنند.
وی رشد و پیشرفت هر منطقه را مرهون فکر و اندیشه و تلاش مردمانش دانست و تصریح کرد: وقتی همت بین مردم و مسئولان باشد امکانات ملی را نیز می‌توان جذب کرد. عالی‌ترین مقام دولت در استان به طرح‌های در دست اجرا و برنامه‌ریزی‌شده در شهرستان نجف آبا اشاره کرد وگفت: با این همت و برنامه‌ریزی صورت گرفته در اجرای پروژه‌های سنگین انصاف نیست لحظه‌ای درنگ کنیم و اگر این پروژه‌ها عقب بیفتد مقصر ما مسئولان هستیم.
وی تأکید کرد: قبلاً شنیده بودم که در استان اصفهان بروکراسی پیچیده‌ای وجود دارد لذا باید در جهت برطرف شدن آن تلاش کرد و در همین‌جا به‌عنوان استاندار خواهش می‌کنم و دستور می‌دهم که مدیران استان و فرمانداران به زیردستان وادارات خود در شهرستان‌ها اختیار کامل بدهند تا مدیران شهرستانی با تفویض اختیار بتوانند مشکلات مرد را برطرف کنند.
مهر علیزاده اضافه کرد: برای حل مشکلات مردم از سقف اختیاراتتان استفاده کنید و حتی برخی جاها پا را فراتر نهاده و ریسک کنید زیرا من با سوابقی که دارم این را تجربه کرده‌ام هر جا انسان با خلوص نیت کار کند و باخدا معامله کند موفق خواهد بود.
وی در ادامه به مشکلات و تحریم‌ها اشاره کرد وگفت: سیاست آمریکا برای ما همان سیست قبلی است اما چاره‌ای جز مقاومت نداریم زیرا در صورت مقاومت سرنوشتی جز پیروزی در انتظارمان نیست.
استاندار اصفهان اتخاذ شیوه‌هایی که منجر به اقتصاد مقاومتی باشد را مورد تأکید قرارداد وگفت: با اتکای به درون و با یک دید برون‌نگر کارها را پیش ببریم و با اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایمان را تنظیم کنیم. وی به پروژه قطار شهری نجف‌آباد به اصفهان نیز اشاره کرد وگفت: در این پروژه که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود اگر دولت می‌خواست به‌تنهایی کار کند تأمین بودجه آن بیست سال طول می‌کشید.
موضوع توریسم درمانی نیز مورد تأکید استاندار بود که نجف‌آباد را شهرستانی مستعد برای این امر دانست وگفت: روی این مورد کارکنید زیرا می‌تواند در جذب گردشگر تأثیر بسزایی داشته باشد وی در پایان از تأسیس مرکزی در استان خبر داد که بتواند به‌طور تخصصی موارد مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را رصد و نقاط موردنظر را به سرمایه‌گذاران معرفی کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار