نشست هم اندیشی خطوط لوله نفت با اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان

نشست هم اندیشی با موضوع «حفاظت از خوردگی» از سوی شورای پژوهش و فناوری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان با اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

نشست هم اندیشی با موضوع «حفاظت از خوردگی» از سوی شورای پژوهش و فناوری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان با اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

مازیار ایران نژاد دبیر شورای پژوهش و فناوری منطقه ضمن تاکید بر نقش مهم مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور گفت: به منظور عبور از تنگناها و توسعه صنعتی کشور می بایست با تقویت نگاه به داخل در راستای اقتصاد مقاومتی، ارتباط با مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور را گسترش داد.

در این نشست مشترک که با حضور اساتید برجسته دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان قطب علمی این رشته در کشور برگزار شد، موضوع؛ «حفاظت از خوردگی» در شرکت خطوط لوله و مخابرات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محمد مذهب جعفری معاون فنی منطقه نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت پیشگیری از خوردگی در صنعت انتقال نفت اظهار داشت: پیشگیری از خوردگی خطوط لوله نقش مهمی در انتقال ایمن و پایدار مواد نفتی به سراسر کشور و جلوگیری از بروز حادثه و هدر رفت مواد نفتی و صدمات زیست محیطی دارد.

در جلسه فوق برخی مشکلات فنی همچون؛ عوامل مؤثر در جدایش پوشش از سطح لوله، بررسی روش های پیش بینی نرخ خوردگی و مدیریت آن، روش های تحلیل مقاومت پره های توربین، زمان مناسب تعمیر اساسی، روش های تحلیل مکانیکی فشار بر روی خطوط لوله به عنوان موارد مورد نظر این شرکت جهت انجام کار پژوهشی پیشنهاد شد.

در پایان این نشست اساتید دانشکده مواد دانشگاه صنعتی اصفهان به تشریح توانمندی های این دانشکده در زمینه های مختلف تحقیقاتی مرتبط با حفاظت از خوردگی پرداخته و آمادگی خود را جهت همکاری با شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و ارائه موضوعات مطرح شده بصورت پروژه های علمی و پایان نامه های دانشجویی اعلام کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار