بازی دوجانبه شکاری در روسیه

داستان رضا شکاری و باشگاه ذوب‌آهن دیگر به قصه هزارویک‌شب شباهت پیداکرده است. تازه‌ترین خبر از مهاجم تیم ملی جوانان در جام جهانی این‌ بود که او با پیراهن تیم جوانان روبین کازان بازی کرده است.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : داستان رضا شکاری و باشگاه ذوب‌آهن دیگر به قصه هزارویک‌شب شباهت پیداکرده است. تازه‌ترین خبر از مهاجم تیم ملی جوانان در جام جهانی این‌ بود که او با پیراهن تیم جوانان روبین کازان بازی کرده است. این هافبک 19 ساله روبین کازان با تیم اصلی تمرین می‌کند و البته در ترکیب تیم دوم به زمین می‌رود. او انگار نسبت به‌روزهای نخستی که به روبین کازان رفته بود پیشرفت کرده است. خودش که چنین نظری دارد: «روزبه‌روز وضعیتم در روبین کازان بهتر می‌شود. حالا با تیم اصلی تمرین می‌کنم و با تیم اصلی به اردو می‌روم، ولی فعلاً بازی نمی‌کنم. برای بازی به تیم دوم می‌روم. تیمی که بازیکنانش یکی، دو سال بزرگتر یا یکی، دو سال کوچکتر از من هستند. اگر اینجا خوب بازی کنم شانس دارم که در ترکیب تیم اصلی هم به زمین بروم.» شکاری که عضوی از تیم جوانان در جام جهانی بود درباره شرایط تیم دوم روبین کازان هم‌صحبت می‌کند: «تیم دوم روبین‌کازان هم مثل تیم‌های دوم باشگاه‌هایی چون بارسلونا و رئال مادرید است. البته ازنظر امکانات نه، بلکه از این نظر که بازیکنان جوان در این تیم رشد می‌کنند و اگر خوب باشند می‌توانند به تیم اصلی برسند. تیم دوم مسیر مناسبی برای بازیکنان جوان است تا به تیم اصلی برسند. من هم باید بازی‌های درخشانی انجام بدهم تا نظر بردی‌اف را جلب کنم. بویژه که او تمام بازیکنان تیم دوم را زیر نظر دارد و بازی‌ها را نیز از نزدیک تماشا می‌کند. »

شکایت باشگاه ذوب‌آهن به کجا رسید؟

اما زمانی که صحبت از رضا شکاری می‌شود داستان پیچیده‌اش با باشگاه ذوب‌آهن را نمی‌توان فراموش کرد. بازیکنی که پس از حضور یحیی گل‌محمدی در اصفهان به ذوب‌آهن پیوست اما هرگز مورد اعتماد سرمربی قرار نگرفت و به یک نیمکت‌نشین محض تبدیل شد. شکاری که از جوانان آینده دار و با تکنیک فوتبال ایران به شمار می‌رفت انتظار داشت در باشگاه ذوب‌آهن بیشتر دیده شود و به آرزوهای خودش برسد اما وقتی مورد اعتماد کادر فنی قرار نگرفت رویا‌هایش را بربادرفته دید. چنین شرایطی این بازیکن جوان را تا حد عصیان پیش برد و عاملی شد تا او به فکر جدایی از ذوب‌آهن بیفتد. در این میان واسطه‌هایی هم پیدا شدند تا شکاری را به لیگ روسیه یعنی همانجایی که سردار آزمون را به فوتبال دنیا معرفی کرد، انتقال دهند. همه این اتفاقها بهمن‌ماه سال گذشته دور از چشم باشگاه ذوب‌آهن روی داد و هنگامی‌که باشگاه اصفهانی خبردار شد بازیکن تحت قراردادش بدون اطلاع با تیم روبین کازان وارد مذاکره شده به‌سرعت وارد عمل شد تا از این نقل‌وانتقال جلوگیری کند. از آن زمان تاکنون یعنی در یک بازه زمانی 10 ماهه هنوز ماجرای شکاری و ذوب‌آهن سرانجامی پیدا نکرده و هر از چند گاهی این موضوع داغ می‌شود. نکته جالب اینکه شکاری یک‌بار در دفتر مدیرعامل باشگاه یعنی سعید آذری حاضر شد و از کاری که انجام داده بود اظهار ندامت کرد تا این‌طور به نظر برسد که این قصه طول و دراز به پایان رسیده است اما پس از مدتی دوباره آتش اختلاف‌ها زبانه کشید. در مجادلات ذوبی‌ها مدعی شده‌اند که شکاری هنوز بازیکن باشگاه محسوب می‌شود و رضایت‌نامه‌ای نداشته تا بخواهد با باشگاه روسی قراردادی امضا کند. همان زمان سعید آذری مدیرعامل باشگاه اصفهانی پیرامون این موضوع عکس‌العمل تندی نشان داد و گفت «ما این پدیده را نه به خاطر رضا شکاری که به خاطر بحث نخبه‌دزدی که در فوتبالمان در حال انجام است و رویه‌ غیرقانونی که در حال اعمال شدن است، دنبال خواهیم کرد و به دنبال این خواهیم بود که از این سه، یعنی هم رضا شکاری، هم باشگاه روبین کازان و هم مدیر برنامه‌های این بازیکن که قراردادش عملاً یک ماه پیش با شکاری منقضی شده است، شکایت کنیم.»

حکم بی‌اثر کمیته انضباطی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به‌عنوان مرجع اصلی حال اختلافات فوتبالی در چنین مشکلات پیچیده‌ای وارد عمل می‌شود و با توجه به مستندات موجود رأی نهایی را صادر می‌کند تا غائله ختم شود. در مورد پرونده شکاری هم با شکایت باشگاه ذوب‌آهن کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال وارد عمل شده و شکاری را گناهکار تشخیص داده است. با این حکم مشخص نیست شکاری چگونه توانسته با باشگاه رابین کازان به توافق برسد و ظاهراً مشکل به وجود آمده حتی با ورود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و رأی صادره هنوز هم به پایان نرسیده است. البته مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اعتقاد دارد که باشگاه روسی تاوان این کار اشتباه خودش را می‌پردازد. سعید آذری می‌گوید: «ماجرای شکاری شباهت زیادی به ماجرای مهدی طارمی دارد. با این تفاوت که طارمی با ریزه اسپور قرارداد داخلی بست اما رضا شکاری با ما قرارداد رسمی دوساله دارد. ما از طریق فیفا این موضوع را پیگیری کردیم و موضوعی که باید بگویم این است که ادله ما نسبت به ادله‌ای که باعث محرومیت طارمی شد محکم‌تر و قوی‌تر است. ما این پرونده را در فیفا پیگیری می‌کنیم چراکه وکیل ریزه اسپور تلاش کرد و توانست آن حکم را علیه پرسپولیس بگیرد.»


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار