آیا امکان کودتای نظامی علیه ترامپ وجود دارد

یک رسانه روسی با اشاره به جلسه استماع هفته گذشته کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از احتمال انجام کودتای نظامی علیه «دونالد ترامپ» خبر داد.

یک رسانه روسی با اشاره به جلسه استماع هفته گذشته کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از احتمال انجام کودتای نظامی علیه «دونالد ترامپ» خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، در روزهای گذشته یکی از موارد مهم مطرح شده در جلسه استماع کنگره آمریکا موضوع حق قانونی ارتش آمریکا برای نافرمانی از رئیس‌جمهور بود. این موضوع در حقیقت دعوت برای «عصیان» در ارتش علیه رئیس‌جمهور است. به نوشته راشاتودی، این موضوع در جلسه اخیر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مطرح شده است. این موضوع در حالی مطرح شده که این کمیته از هفته گذشته میزبان نشست‌هایی با موضوع کاهش اختیارات ریاست جمهوری در استفاده از توان هسته‌ای آمریکا است. در همین رابطه کمیته روابط خارجی سنا جلسه‌ای تحقیقی با حضور گروهی از کارشناسان و سناتورها برگزار کرد که هدف از آن بررسی اختیارات رئیس‌جمهور درباره صدور فرمان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آمریکا بود. در این جلسه برخی سناتورهای دموکرات و حتی جمهوری‌خواه نگرانی خود را از عدم تعادل روانی ترامپ و احتمال آغاز یک جنگ اتمی از سوی او ابراز کردند. «باب کورکر» رئیس جمهوریخواه این کمیته سنا که ماه گذشته نسبت به آغاز جنگ سوم جهانی از سوی ترامپ ابراز نگرانی کرده بود، ریاست این نشست را بر عهده داشت. او در ابتدای این جلسه در توجیه جلسه تشکیل شده گفت بر اساس قوانین آمریکا رئیس‌جمهور اختیار تام در صدور فرمان حمله اتمی به دیگر کشورها را دارد و هیچ مرجع دیگری برای نظارت و یا لغو دستور رئیس‌جمهور وجود ندارد. در حال حاضر هیچ راه‌حل قانونی برای رفع این مشکل وجود ندارد. این جلسه در ۴۱ سال گذشته بی‌سابقه است. آخرین جلسه مشابه کنگره درباره بررسی اختیارات اتمی رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۱۹۷۶ و در دوران ریاست جمهوری «جرالد فورد» برگزار شده بود. اظهارات ترامپ در هفته‌ها و ماه‌های گذشته درباره بحران هسته‌ای کره شمالی نگرانی نمایندگان دو حزب اصلی کنگره را از احتمال اقدامات ماجراجویانه ترامپ بیشتر کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار