217 رقبه در شهرستان شاهین شهر و میمه ثبت شده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت دهه وقف در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: وقت یکی از برترین و پر دوامترین مظاهر احسان نیکوکاری و خدمت به همنوعان و کمک به مصالح جامعه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت دهه وقف در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: وقت یکی از برترین و پر دوامترین مظاهر احسان نیکوکاری و خدمت به همنوعان و کمک به مصالح جامعه است.

علیرضا رئیسی افزود: وقف در ساماندهی زندگی فردی و اجتماعی نقش فراوانی دارد و اگر مردم طبق مقررات اوقاف و احکام اسلامی در جامعه عمل کنند، اوقاف می تواند تأثیر بسزایی در حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

وی در خصوص فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه که در محل نذورات و مشارکت های مردمی انجام شده است، گفت: ساخت و تجهیز خانه عالم و مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده قاسم (ع) مورچه خورت با مساحتی بالغ بر 100 متر مربع، بتن ریزی دور گنبد امامزاده لوشاب با متراژ 40 متر مربع، سنگ کاری دور دیوارها و ستون های آن با متراژی بالغ 100 متر مربع، پی کنی جهت احداث 200 متر ایوان حرم امامزاده سیده صالحه خاتون(س) از جمله این اقدامات به شمار می آید.

  • 51 موقوفه و 217 رقبه در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است

رئیس اداره اوقاف شهرستان با اشاره به تعداد موقوفات و رقبات این شهرستان گفت: 51 موقوفه، 217 رقبه ، 9 بقعه، 95 مسجد و 19 حسینیه در قسمت اماکن مذهبی در سامانه جامع موقوفات این شهرستان ثبت شده است.

رئیسی ادامه داد: این اداره در خصوص ثبت بقعه متبرکه امامزاده زین العابدین(ع)، ثبت مسجد امام حسین(ع) واقع در روستای مورچه خورت، سند مالکیت مسجد زهرا(ع) واقع در خیابان اقبال لاهوری شاهین شهر اقدام کرده است.

وی از فعالیت های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سخن گفت و افزود: اجرای برنامه های مناسبتی همچون ترویج ارزش های اسلامی، تشکیل انجمن یاران وقف که در سال جاری 2 انجمن با موضوعات یاوران وقف روحانیون و انجمن یاوران وقف قرآن کریم تشکیل شده است، اجرای طرح آرامش بهاری در قالب برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو،طرح ملی حفظ و مسابقات قرآن کریم، برپایی خیمه های معرفت از جمله فعالیت های فرهنگی به شمار می آید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیان داشت: همزمان با ایام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسین(ع) طرح سوگواری بصیرت عاشورایی در محل بقاع متبرکه برگزار شده است، همچنین نشاط معنوی در ایام تابستان نیز جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در دو بقعه امامزاده سیده صالحه خاتون(س) و امامزاده شاه نعمت الله(ع) گز برگزار شده است.

گفتنی است دهه وقف از 25 آبان ماه آغاز و هر روز با یک عنوان در رابطه با وقف نامگذاری شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار