اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه فرودگاه اصفهان

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه اصفهان به عنوان یکی از مهمترین درگاه‌های گردشگری جهانی مطرح بوده و ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه این فرودگاه اختصاص یافته است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه اصفهان به عنوان یکی از مهمترین درگاه‌های گردشگری جهانی مطرح بوده و ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه این فرودگاه اختصاص یافته است.
به گزارش تسنیم ، رحمت اله مه آبادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان، اظهار داشت: کام مردم ایران از زلزله غرب کشور که موجب فوت هموطنان ما شد تلخ شد، امیدواریم با کمک‌رسانی که با حمایت خاص ملت ایران در حال انجام است آسیب دیدگان آشیانه خود بازگردند و زندگی را از نو شروع کنند. این حوادث سبب می‌شود تا پرده‌ای از خدمات فرودگاهی در سرعت کمک‌رسانی ظاهر شود.
وی در ادامه پیرامون خدمات انجام شده فرودگاه‌ها در این بحران گفت: از ساعت 10 شب که خبر این رخداد رسید با روسای فرودگاه‌ها هماهنگی داشتیم، فرودگاه مهرآباد و کرمانشاه تلاش چشمگیری داشتند. ستاد بحران هر دو استان کرمانشاه و تهران در فرودگاه تشکیل شد، در کرمانشاه به دلیل حجم عملیات گسترده وضعیت خاصی بود و تنها در هفته اول این رویداد آزار دهنده 720 خدمت رسانی انجام شد و تا دیروز 832 پرواز انجام شد، 1270 تن محموله در این راستا جابجا شد و نزدیک به 6.5 برابر ظرفیت خود فعالیت داشته که ستودنی است.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران حمل و نقل هوایی را در حال توسعه‌ای اساسی دانست و بیان کرد: صنعت حمل و نقل هوایی ایران با رشدی خیره کننده مواجه شده است، آنقدر تحولات بزرگ است که جامعه جهانی و نهادهای صاحب نام را به عکس العمل واداشته است، آماری از یک موسسه جدید و صاحب نام، گروه بین المللی تحلیلگران اینک از اروپا ارائه شده که در دو منطقه در حال رشد خاورمیانه و آفریقا را مقایسه کرده است، در این گزارش خاورمیانه در حال ربودن گوی سبقت از بازارهای جهان است.
وی در ادامه پیرامون این آمار اظهار داشت: رشد خاور میانه 9.4 درصد است که نسبت به آسیا پاسفیک با اختلاف 1 درصد بیشتر شده است، بر اساس این آمار 8 فرودگاه ایران از میان 292 فرودگاه در 50 فرودگاه اول قرار گرفته است، با توجه به رشد قابل ملاحظه صنعت حمل و نقل هوایی ایران، وضعیت ما در سال 2017 حتما بهتر خواهد بود، 7 فرودگاه ایران از نظر میزان رشد و اعزام و پذیرش در ردیف 14 فرودگاه برتر هستند و رتبه‌های اول تا ششم و نهم به فرودگاه‌های ایران اختصاص دارد. در آمار نشست و برخاست نیز همین شرایط حاکم است و 8 فرودگاه ایران جزء 14 و رتبه اول تا چهار مربوط به فرودگاه‌های ایران است.
مه آبادی ادامه داد: ایران در بین 55 کشور بر اساس 4 شاخص در رتبه 4 قرار می‌گیرد و این در حالی است که غول‌های هوانوردی در این منطقه قرار دارند، پرچم رشد ترافیکی هوایی ایران بر قله رشد ترافیک دو منطقه برافراشته شده است. وی افزود: فرودگاه اصفهان با توجه به همه کم توجهی‌هایی که به آن شده در بین فرودگاه‌های دارای افتخار قرار گرفته است. مقایسه آمار مهر 96 به مهر 95 در فرودگاه مهر آباد 13 درصد رشد داشته است، فرودگاه کرمان 26 درصد و فرودگاه گلستان 100 درصد رشد داشته است، تبریز رشد 9 درصدی، کرمان 17 درصدی و بوشهر رشد 32 درصدی را شاهد بوده است.
وی در ادامه در تحلیل این آمار گفت: بر اساس مطالعات انجام شده حمل و نقل هوایی با فاصله زیاد سردمدار رشد است، درشرایطی که عرصه خدمات ایده آل نیست، ظرفیت بسیار زیادی در تولید خدمات وجود دارد که می‌تواند آثار زیادی بر ساکنان منطقه بگذارد که اشتغال‌زایی یکی از آنها است.
وی با اشاره به این موضوع که توسعه این خدمات نیازمند گسیل خدمات زیربنایی و ناوبری است، افزود: اگر توقف کنیم در روند توسعه به مشکل برخواهیم خورد، منابع در کشور وجود دارد اما هیچ کدام از این منابع راهگشا نبوده است، غفلت از حفظ و هزینه کردن منابع تولیدی صنعت در درون صنعت که از نهاد و افراد مهم تصمیم‌گیر حتی دادن این نداها خطایی نا بخشوندی است، نباید آرمانی فکر کنیم ما باید با امکانات موجود بدون سر و صدا و بی حاشیه به مسائل توسعه بپردازیم.
مه آبادی عدالت جغرافیایی و دسترسی مناطق محروم و کم برخوردار به منابع حمل و نقل هوایی را مهم دانست و افزود: در سقز و بن آباد دو فرودگاه که قرار بود بودجه آنها از طرح‌های ملی باشد توسط منابع شرکت ساخته شد، اما امروز از منابع محدود ما در حال تکمیل هستند، شرکت فرودگاه‌ها شعار نمی‌دهد و به سوی برنامه‌ها حرکت می‌کند، برای سال 97 برای زیرساخت‌هایی که به مسافر خدمت می‌کند 800 میلیارد تومان مناقصه در دست اجرا داریم که اتفاقات مهمی را در صنعت فرودگاهی رقم خواهد زد.
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اصفهان را گلوگاه گردشگری دانست و گفت: وزیر راه و شهرسازی اصفهان را تنها کلان شهری می‌داند که تمام شاخصه‌های شهری را دارد و اصفهان این خصوصیت را از گذشته داشته است، اصفهان را تبلوری از مفهوم ایران شهر می‌دانند که تمدن ایرانشهری با این شهر پیوند خورده و نمی‌شود این خصیصه را از آن جدا کرد، چرا ما به این سرمایه بزرگ توجه نداریم؟!
وی ادامه داد: اصفهان در کانون توجه‌ها قرار گرفته و وظیفه خود می‌دانیم به فرودگاه اصفهان نگاهی خاص داشته باشیم، با توجه به اتفاقاتی که در صنعت هوا نوردی افتاده نگاه‌ها عوض شده و ما باید فرودگاه اصفهان را به عنوان یکی از مهمترین درگاه‌های گردشگری جهانی بدانیم. امروز گردشگران دوست دارند از نقطه‌ای وارد کشور شوند که آن را می‌شناسند، هزار و 200 میلیارد ریال برای توسعه فرودگاه اصفهان اختصاص یافته است اما در اصفهان با محدودت عرصه مواجه هستیم.
وی در مورد هزینه‌های پارکینگ فرودگاه‌ها گفت: گران بودن هزینه پارکینگ فرودگاه‌ها در تمام دنیا اینگونه است و این شیوه‌ای برای کم کردن تقاضا است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار