خواهان افزایش سهم گردشگری در اقتصاد هستیم

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: ایران جزء ۱۵ کشور برتر گردشگری است و امروزه خواهان افزایش سهم گردشگری در اقتصاد هستیم.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: ایران جزء ۱۵ کشور برتر گردشگری است و امروزه خواهان افزایش سهم گردشگری در اقتصاد هستیم.

به گزارشایمنا، فریدون الهیاری در اولین دوره آموزشی توانمندسازی مهارتهای رانندگان تاکسی در حوزه خدمات گردشگری اظهار کرد: گردشگری امروزه در اقتصاد جهانی از جایگاه مهمی برخوردار است و از ۱۹۵۰ میلادی تا به امروز این صنعت تحولات چشمگیری داشته است.
وی افزود: تا سالهای گذشته تنها ۱۵ کشور در این حوزه فعال بودند اما امروزه این صنعت به بیشتر کشورها تسری داشته است، ایران هم جزء ۱۵ کشور اول گردشگری است زیرا ظرفیت های متعددی دارد.
الهیاری با اشاره به بهره وری های بی رویه از کشاورزی ادامه داد: بی آبی نیز این صنعت را مختل کرده و توجه به صنعت گردشگری مفید به فایده است.
وی با اشاره به چشم انداز اصفهان در حوزه گردشگری اضافه کرد: چشم انداز ما ورود یک میلیون گردشگر در اصفهان است.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان اظهارکرد: خدماتی که در شهر ارائه می شود، مربوط به ۲ میلیون نفر جمعیت اصفهان است از این رو باید شهرهای گردشگری با استانداردهای متناسبی نیازهای گردشگران را هم رفع کند.
الهیاری افزود: اصفهان نقش مهمی در گردشگری داشته است اما امروزه خواهان افزایش سهم گردشگری در اقتصاد هستیم و نکته مهم این است که عوامل مهم در گردشگری ارتقا یابند.
وی بیان کرد: برخورد مردم یک شهر برای گردشگران معرف شخصیت یک شهروند است و در مورد توریسم خارجی این برخوردها نشانه فرهنگ یک کشور است برای همین باید اول فرهنگ و اعتبار کشورمان را ارتقا دهیم و بعد از آن به فکر اقتصاد گردشگری باشیم.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: هر نوع خاطره خوب و برخورد خوب به نوعی سرمایه گذاری است و نباید تصور کرد که کارهای ما موثر نیست.
الهیاری بیان کرد: البته این مباحث نیاز به برنامه ریزی های جزیی تر دارد.
وی با اشاره به فعالیت های قشر زحمتکش تاکسیران بیان کرد: ما قرار است در حیطه تازه ای نقش آفرینی کنیم برای همین باید با همفکری خدمات بهتری را ارائه کنیم، به عنوان مثال یادگیری زبان اولین قدم برای این موضوع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار