نبرد گلادیاتورهای جدول

لیگ برتر از دیروز با برگزاری چهار دیدار وارد هفته سیزدهم شد. امروز نیز چهار بازی باقی‌مانده برگزار خواهد شد تا پرونده این هفته از رقابت‌ها بسته شود

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : لیگ برتر از دیروز با برگزاری چهار دیدار وارد هفته سیزدهم شد. امروز نیز چهار بازی باقی‌مانده برگزار خواهد شد تا پرونده این هفته از رقابت‌ها بسته شود؛ اما حساس‌ترین بازی این هفته از مسابقات را امروز تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم برگزار می‌کنند. تیم جنوبی به‌عنوان صدرنشین لیگ باید با قهرمان فصل گذشته مسابقه دهد. پارس جنوبی جم که هفته پیش نخستین شکست فصل را تجربه کرد، می‌خواهد با استفاده از امتیاز میزبانی شاگردان برانکو را از پیش رو برداشته و فاصله‌ امتیازی‌اش را با تیم دوم جدول به چهار برساند. البته رسیدن به این مهم برای مهدی تارتار و بازیکنانش چندان آسان نیست. این دو تیم در فصل جاری تنها یک‌بار با دست‌خالی زمین بازی را ترک کرده‌اند و شکست هرکدام از آنها دومین باخت را در کارنامه‌شان به ثبت خواهد رساند. از سوی دیگر تیم پیروز این میدان شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل پیدا می‌کند. موضوع مهم دیگر پیرامون پرسپولیس و پارس جنوبی خط حمله زهرآگین دو تیم است که می‌تواند نویدبخش فوتبالی هجومی و تماشاگرپسند باشد. پارس جنوبی تا پایان هفته دوازدهم با 22 گل زده نشان داده، که راه باز کردن دروازه دیگر تیم‌های را به‌خوبی یاد گرفته است. البته پرسپولیس‌ها هم با 19 گل زده چندان از رقیب امروزشان عقب نیستند. اما تفاوت آشکار این دو تیم در خط دفاعی به‌وضوح نمایان است. جایی که پرسپولیسی‌ها با تنها شش گل خورده سدی نفوذناپذیر مقابل مهاجمان تیم‌های مقابل ایجاد کرده‌اند. اوضاع تیم پارس جنوبی در فاز دفاعی هرچند به‌خوبی سرخپوشان تهرانی نیست اما شرایط قابل قبولی دارد. آنها در 12 بازی تنها 10 گل دریافت کرده‌اند که آمار متوسطی محسوب می‌شود. به‌هرحال بازی امروز پارس جنوبی جم با پرسپولیس را باید نبرد گلادیاتورهای لیگ لقب داد. تیم‌هایی که عطش زیادی برای از پای درآوردن حریفان دارند و تا تسلیم کردن تیم‌های مقابل دست از تلاش برنمی‌دارند. البته گاهی هم همچون بازی‌های هفته دوازدهم تیغ آنها تیز نیست و از پس رقیبان برنمی‌آیند که این‌گونه بازی‌ها در کارنامه آنها چندان قابل‌توجه نیست.

هم‌خانواده‌ها به هم رسیدند

یکی دیگر از بازی‌های مهم امروز رویارویی دو تیم هم‌خانواده ذوب‌آهن و فولاد خوزستان است. تیم‌هایی که در فصل جاری دو بار طعم شکست را چشیده‌اند و در تقسیم امتیاز با حریفان سخاوتمندانه عمل کرده‌اند. هفت تساوی در کارنامه تیم اصفهانی به ثبت رسیده است و رقیب اهوازی هم در پنج دیدار با دیگر حریفان به تقسیم امتیاز رضایت داده است. اما تفاوت آشکار ذوب‌آهن و فولاد تعداد بردهای دو تیم به شمار می‌رود. جایی که سرخپوشان خوزستانی دو بار بیشتر از رقیب سبزپوش طعم پیروزی را چشیده‌اند. همین شش امتیاز هم موجب شده تا آنها چند پله بالاتر از ذوب‌آهن نشسته باشند. بر این اساس شکست تیم اصفهانی در این دیدار فاصله آنها را با فولاد به 9 امتیاز افزایش خواهد داد. در نقطه مقابل اگر ذوبی‌ها بتوانند فولاد را از پیش رو بردارند به سه امتیاز هم‌خانواده اهوازی خواهند رسید.

جنگ برنده‌ها در نقش‌جهان

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و فولاد عصر امروز در حالی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که هر دو تیم هفته دوازدهم لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشتند. ذوبی‌ها در رشت با گلی که در وقت‌های اضافه بازی به ثمر رساندند موفق به شکست سپیدرود رشت شدند اما کار بزرگ هفته را همین تیم فولاد انجام داد. شاگردان پورموسوی که پذیرای تیم صدرنشین پارس جنوبی شده بودند با یک گل میهمان را از پیش رو برداشتند تا نخستین شکست فصل را به پدیده لیگ هفدهم تحمیل کنند. حالا اما دو پیروز هفته دوازدهم، باید در ورزشگاه نقش‌جهان باهم روبرو شوند. تیم‌هایی که چندان میانه خوبی با شکست ندارند و دوندگی توأم با جنگندگی تاکتیک ویژه آنها محسوب می‌شود.

بازی شطرنجی قلعه‌نویی با تارتار

نبرد امروز ذوب‌آهن با فولاد را باید بازی شطرنج گونه مرد سرد و گرم چشیده‌ای همچون امیر قلعه‌نویی با مربی جاه‌طلبی مانند سیروس پورموسوی به‌حساب آورد. مربیانی که فوتبالی هجومی را می‌پسندند و در اندیشه‌های تاکتیکی آنها بازی محافظه‌کارانه چندان جایگاهی ندارد. البته انتخاب چنین استراتژی همیشه با موفقیت همراه نمی‌شود، گو این‌که قلعه‌نویی فصل گذشته بااینکه تمام ابزار لازم برای کسب جام را در اختیار داشت اما با تراکتوری‌ها راه به‌جایی نبرد و حتی بازی فینال جام حذفی را به علی دایی و تیمش یعنی نفت تهران واگذار کرد. حالا او با ذوبی‌ها به دنبال اعاده حیثیت است و می‌خواهد از ذوب‌آهن تیمی در اندازه‌های مدعی جام بسازد. مأموریتی که در جام حذفی به بن‌بست خورد و در لیگ هم هنوز نشانه‌هایی از چنین بلندپروازی‌هایی دیده نمی‌شود. در مقابل سیروس پورموسوی که دو فصل پیش و پس از پیوستن عبدا... ویسی به سپاهان به‌عنوان سرمربی استقلال خوزستان انتخاب‌شده بود با این تیم اهوازی در لیگ قهرمانان آسیا فرارتر از انتظار ظاهر شد و این فصل هم در فولاد عملکردی تحسین‌برانگیز داشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار