نصب دروبین های نظارتی در پایانه کاوه

توقف اتوبوس های بین شهری در مقابل پایانه کاوه، ترافیک سنگینی ایجاد می کند که نارضایتی شهروندان به خصوص اهالی ساکن در منطقه ۷ را به دنبال دارد.

توقف اتوبوس های بین شهری در مقابل پایانه کاوه، ترافیک سنگینی ایجاد می کند که نارضایتی شهروندان به خصوص اهالی ساکن در منطقه ۷ را به دنبال دارد.

به گزارش ایمنا، خیابان کاوه یکی از خیابان های اصلی شمال شهر اصفهان محسوب می شود که تردد خودروها در آن بسیار است و وجود پایانه کاوه در این خیابان رفت وآمدهای مسافران این شلوغی این خیابان را دوچندان کرده است. توقف اتوبوس های برون شهری مقابل پایانه کاوه باعث ایجاد راهبندان های طولانی می شود.

یکی از اهالی خیابان کاوه - کوی گلستان درگفتگو با ایمنا می گوید: تمام روز بعد از پل چمران تا پل جابر به دلیل توقف اتوبوس های برون شهری ترافیک سنگینی ایجاد و دود و دمی راه می افتد که افراد را از نفس می اندازد.

او ادامه می دهد: این حجم ترافیک علاوه بر آلودگی صوتی باعث قفل شدن حرکت خودروها شده و گاهی منجر به تصادف می شود.

یکی دیگر از اهالی خیابان کاوه - کوی گلستان می گوید: کوچه ما دقیقا روبه روی پایانه کاوه قرار دارد و تمام این اتوبوس های برون شهری در ورودی کوچه توقف می کنند.

او تاکید می کرد: توقف این اتوبوس ها باعث کاهش دید راننده و موجب تصادف می شود همچنین بعدازظهرها، این اتوبوس ها چنان ترافیکی و دودی ایجاد می کنند که علاوه بر گره خوردن خودروها، نفس کشیدن را هم برای شهروندان بخصوص ساکنان این خیابان سخت می کند.

یکی از رانندگان تاکسی مسیر شهدا _ سه راه ملک شهر نیز در این باره می گوید: ترافیک خیابان کاوه به دلیل توقف اتوبوس های برون شهری هرروز بدتر از روز یا حتی ساعت گذشته می شود چرا که این اتوبوس ها مانند واگن قطار پشت سرهم ایستادند و تعدادی از این اتوبوس ها به گونه ای توقف می کنند که فقط یک خودرو می تواند از کنار اتوبوس آن هم با سرعت لاک پشتی حرکت کند.

وی ادامه می دهد: زمانی که می خواهیم مسافر را به مقصدی برسانیم به دلیل بی فکری این رانندگان مجبور هستیم راه خود را دورتر کنیم و از خیابان دیگری مسافر را به مقصد برسانیم.

یکی از کاسبان محله که به مشهدی غلام معروف است نیز عنوان می کند: انگار بر پیشانی خیابان کاوه ترافیک حک شده است چرا که از صبح تا شب در خیابان خودروهایی صف کشیده دیده می شود.

او ادامه می دهد: هر روز خدا، بین ساکنان و برخی از کاسبان با رانندگان اتوبوس ها که مخل آسایش هستند، دعواست.

او خاطرنشان می کند: این ترافیک باعث شده تا کار کاسبی ماهم بخوابد چرا که افراد با دیدن ترافیک و از اینکه نمی توانند وسیله نقلیه خود را پارک کنند پشیمان می شوند و به مغازه های دیگری می روند.

انعقاد قرارداد سازمان پایانه ها با اداره پلیس راهور

محمدرضا آقاباباگلیان مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان در این خصوص می گوید: بیشتر اتوبوس های بین شهری که روبروی پایانه کاوه توقف می کنند از شهرهای اطراف آمده و در این مکان برای پر کردن صندلی های خالی اتوبوس های خود توقف می کنند که متاسفانه ترافیک سنگینی را در این محدوده به راه می اندازند.

او عنوان می کند: برای رفع این معضل قراردادی برای کنترل و نظارت اتوبوس های برون شهری با پلیس راهور منعقد شده است.

آقا باباگلیان اظهار می کند: پلیس راهور و اداره کل حمل و نقل پایانه ها باید برای رفع این معضل و ایجاد آرامش در خیابان کاوه همکاری های بیشتری با سازمان پایانه ها داشته باشند.

نصب دروبین های نظارتی در پایانه کاوه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در خصوص ترافیک خیابان کاوه می گوید: در این راستا طرح بهینه سازی پایانه های مسافربری شهر اصفهان در دست اجراست.

صلواتی اظهارمی کند: اتوبوس های برون شهری که مقابل پایانه کاوه توقف می کنند، علاوه بر آنکه توسط پلیس راهور جریمه می شوند، پلاک خودروی آنان به اداره کل و حمل و نقل جاده ای نیز ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه در مقابل پایانه کاوه دوربین های نظارتی نصب شده تا تخلف اتوبوسهای برون شهری ثبت شود، عنوان می کند: پلیس راهور و اداره کل حمل و نقل جاده ای باید برای حل این معضل به صورت جدی وارد و اقدامات لازم را انجام دهند.

دفترچه رانندگان متخلف اتوبوس های برون شهری در صورت تکرار تخلف اخذ می شود

ابوالقاسم چلمغانی رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان در این باره می گوید: تعدای نیرو از سوی پلیس راهور در ۳ شفیت صبح ، ظهر و شب برای نظارت بر اتوبوس های برون شهری در مقابل پایانه کاوه مستقر و تذکرات لازم را به رانندگان اتوبوس های متخلف برون شهری می دهند.

چلمغانی تاکید می کند: همچنین با شرکت هایی که نسبت به صدرو صورت حساب برای اتوبوس هایی که خارج از پایانه اقدام به سوار یا پیاده کردن مسافر می کنند، برخورد می شود.

وی خاطرنشان می کند: دفترچه رانندگان در صورت تخلف ضمن پیوست گواهینامه و ثبت تذکر اخذ می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار