علت حذف داروی پوکی استخوان از لیست بیمه

اصفهان امروز:سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص برخی مطالب منتشره در خصوص حذف یک مورد داروی پوکی استخوان از فهرست تعهدات بیمه‌های پایه عنوان داشت:تعهدات بیمه‌ای قاعدتاً در حوزه اختیارات و صلاحیت شورای عالی بیمه خدمات درمانی است و لزوماً ارتباط مستقیمی با سازمان غذا و دارو ندارد.

اصفهان امروز: سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص برخی مطالب منتشره در خصوص حذف یک مورد داروی پوکی استخوان از فهرست تعهدات بیمه‌های پایه عنوان داشت:تعهدات بیمه‌ای قاعدتاً درحوزه اختیارات و صلاحیت شورای عالی بیمه خدمات درمانی است و لزوماً ارتباط مستقیمی با سازمان غذا و دارو ندارد، اما به‌طور خاص در مورد داروی تری پاراتاید که درروزهای اخیر از آن نام برده می‌شود، شایان‌ذکر است که این دارو در مطالعه هزینه-اثربخش یارائه‌شده، در سطح هزینه فعلی، هزینه اثربخش تشخیص داده نشده است ، به دنبال هزینه اثربخش تشخیص داده نشدن آن ، شورای عالی بیمه هم این دارو را از لیست تعهدات بیمه پایه خارج کرده است. وی اضافه کرد: طبعا بیمه بودن یا نبودن دارو در حوزه سازمان غذا و دارو نیست، آنچه ازسوی غذا و دارو صورت می‌گیرد موضوع بررسی هزینه-اثربخشی داروهاست، چنانکه کماکان ازنظرسازمان غذا و دارو ، این دارو فعلاً در سطح هزینه فعلی، هزینه-اثربخشی مطلوب ندارد . کیانوش جهانپور افزود: در چنین شرایطی مشخص نیست، چگونه و بر چه اساسی صفت «حیاتی» از سوی برخی افراد به این دارو اطلاق می‌شود!؟.
وی درپایان اظهار داشت:اطلاق عنوان حیاتی به دارویی که حتی در شرایط فعلی حائز هزینه-اثربخشی مطلوب نیست، جای سؤال جدی داشته و پایه و اساس علمی ندارد.








ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار