اسرائیل مواضع ایران در سوریه را تهدید کرد

یک روزنامه عربی از تهدیدات جدید اسرائیل علیه حضور ایران در سوریه خبر داد.

یک روزنامه عربی از تهدیدات جدید اسرائیل علیه حضور ایران در سوریه خبر داد.
به گزارش فرارو، روزنامه کویتی الجریده به نقل از یک منبع غربی ادعاهایی درباره بشار اسد، حضور ایران در سوریه و موضع اسرائیل در قبال ایران پرداخت.
این منبع غربی به نقل از یک مقام اسرائیلی ادعا کرده که اسرائیل مطمئن است که بشار اسد آخرین رئیس‌جمهور علوی سوریه خواهد بود.
این منبع پیش‌بینی کرده که پس از شکست داعش، بحران سوریه بدتر خواهد شد. منبع الجریده حضور ایران در جنوب سوریه را "بازی با آتش" قلمداد کرده است.
مقام اسرائیلی با اشاره به مذاکرات واشینگتن، مسکو و تل آویو درباره ایجاد منطقه حائل بین اسرائیل و دو همسایه آن یعنی لبنان و سوریه، تهدید کرد که اسرائیل پایگاه‌ها و هر نوع فعالیت ایران در شعاع ۴۰ کیلومتری منطقه ارتفاعات جولان را هدف قرار خواهد داد.
طبق گفته منبع غربی، مقام اسرائیلی مدعی شد که سوریه مانند گذشته نخواهد بود و شکل گیری نظام فدرالی یا کنفدرالی در آن حتمی خواهد بود. لبنان از این مسئله تاثیر خواهد پذیرفت. نقشه‌ای که اکنون برای منطقه ترسیم می‌شود، شامل لبنان نیز خواهد شد.
از دیدگاه منبع الجریده، اسرائیل بر این باور است تغییرات جمعیتی که در سوریه اتفاق افتاد ممکن است به شکلی در لبنان تکرار خواهد شد که رسیدن به "صلح استراتژیک" در منطقه را تسهیل کند. ایران نیز بخشی از این "صلح" خواهد بود.
منبع این روزنامه کویتی مدعی شد که بشار اسد در خلال سفر اخیرش به روسیه، پیامی برای نتانیاهو به پوتین داده است. مفاد این پیام شامل مواردی مانند آمادگی سوریه برای بررسی ایجاد منطقه خلع سلاح در جولان، بررسی اعطای خودمختاری به کرد‌ها و دوروزی‌ها و نیز ابقای نظام سوریه به شکل کنونی می‌شود.
این منبع در پایان گفته پوتین پس از سفر اسد به روسیه، با برخی رهبران بین المللی از جمله نتانیاهو تماس گرفت. در تماس نتانیاهو و پوتین، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بررسی خواسته‌های اسد در موسسه‌های امنیتی اسرائیل اعلام آمادگی کرده است. با این حال، نتانیاهو بر عقب‌نشینی نیروهای حزب الله و ایران از سوریه تاکید کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار