افزایش قیمت نان تا پایان سال بستگی به تصمیم وزارت صنعت دارد

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان از برخورد با هرگونه افزایش قیمت نان در این استان خبر داد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان از برخورد با هرگونه افزایش قیمت نان در این استان خبر داد.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: درخواست افزایش قیمت نان در ابتدا از طرف اتاق اصناف ایران جهت افزایش 30 درصدی قیمت نان اعلام شد که نهایتاً در کارگروه مربوطه مصوب شد که این افزایش تا 15 درصد صورت گیرد.

وی افزود: بعد از اعلام سراسری افزایش قیمت نان در رسانه‌های مختلف، به دلیل آنکه هنوز این افزایش قیمت در کارگروه آرد و نان استان اصفهان اعلام نشده بود، نهایتاً اتاق اصناف این افزایش قیمت را تکذیب و اعلام کرد که هیچ‌گونه ارتباطی با اصفهان ندارد و با هرگونه افزایش قیمتی برخورد خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه کارگروه آرد استان اصفهان به ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت است، گفت: اتاق اصناف کشور نیز پس از چند روز متوجه شد که کارشناسی‌های لازم برای افزایش قیمت نان صورت نگرفته و نهایتاً وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد که این اقدام با کارشناسی‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور هرگونه افزایش قیمت نان ممنوع است، تصریح کرد: طبیعتاً افزایش قیمت نان باید بر اساس وزن چانه‌های نان انجام شود؛ اگر خدای ناکرده نانوایان در استان اصفهان تحت تأثیر رسانه‌های گروهی بخواهند افزایش قیمت خودسرانه داشته باشند، واحد نظارت و بازرسی اصناف و اتحادیه نانوایان با آنان برخورد خواهد کرد.

جهانگیری عنوان داشت: مردم نیز اگر موارد افزایش قیمت نان در محل سکونت خود مشاهده کردند، سریعاً به واحد بازرسی اصناف و اتحادیه نانوایان اطلاع داده تا با چنین موارد شدیداً برخورد شود.

وی با بیان اینکه جلسه کارگروه آرد و نان استان اصفهان در هفته گذشته برگزار شده است، تأکید کرد: افزایش قیمت نان تا پایان سال جاری بستگی به تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد که بعید می‌دانم در فاصله‌های نزدیک افزایش قیمتی در نان داشته باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار