بهمنی: ادعای توکلی درباره ثامن‌ الحجج، دروغ است

در شرایطی که این روزها همه منتظر تعیین تکلیف این موسسه و رسیدگی به مشکلات سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج هستند،اعضای رسیدگی به پرونده تخلفات موسسه ورشکسته ثامن‌الحجج دسته‌جمعی استعفا کردند.

روزنامه شهروند : در شرایطی که این روزها همه منتظر تعیین تکلیف این موسسه و رسیدگی به مشکلات سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج هستند،اعضای رسیدگی به پرونده تخلفات موسسه ورشکسته ثامن‌الحجج دسته‌جمعی استعفا کردند.

رئیس هیأت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با اعلام خبر استعفای این هیأت رسیدگی گفت: اگر بانک مرکزی علت این استعفا را توضیح نداده و به صورت شفاف اعلام نکند كه این اعضا تحت چه فشارهایی قرار داشته‌اند، افشاگری را آغاز خواهیم کرد.

توکلی معتقد است عمده تسهیلات این موسسه به قضات باسابقه، فرزندان علما و شخصیت‌های سیاسی داده شده که شفاف‌سازی‌های لازم در این حوزه باید صورت بگیرد. البته جنجال‌های رسانه‌‌ای احمد توکلی به این‌جا ختم نشد و او با اشاره به این‌که بانک مرکزی نمی‌تواند از مسئولیت‌های خود شانه خالی کند، گفت: زمانی که بیشترین تخلفات موسسه ثامن‌الحجج در‌ سال ۸۶ به وقوع می‌پیوست، محمود بهمنی، رئیس وقت بانک مرکزی، این موسسه را حمایت می‌کرد. حتی موسسه ثامن‌الحجج بازرسان بانک مرکزی را به شعب راه نمی‌داد، مدیرعامل این موسسه از طرف رئیس‌کل بانک مرکزی وقت تشویق‌نامه دریافت کرد.

محمود بهمنی ضمن انتقاد به سیاسی‌کاری احمد توکلی گفت: چنین ادعایی کذب است. ثامن‌الحجج آن زمان این ثامن‌الحججی که می‌بینید نبود. این موسسه از ما تقدیرنامه دریافت کرد؛ چرا که توانسته بود به تنهایی ٢٣ بنگاه مشکل‌دار را ساماندهی کند. آن زمان ‌هزار و ٧٠٠ بنگاه و موسسه ساماندهی نشده وجود داشت که بنا داشتیم در فاز اول آنها را به ١٣-١٤ موسسه و در فاز دوم به یکی دو موسسه تبدیل کنیم.

رئیس سابق بانک مرکزی در پاسخ به ادعاهای احمد توکلی ادامه داد: آن زمان هر کسی می‌توانست یک موسسه راه بیندازد. مجوز برخی را وزیر تعاون سابق و مجوز برخی دیگر را نیروی انتظامی صادر می‌کرد. ما این موضوع را پیگیری کردیم که فقط و فقط بانک مرکزی بتواند مجوز صادر کند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار