برگزاری مانور زلزله در اصفهان همزمان با سراسر کشور

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: مانور زلزله و ایمنی امروز(چهارشنبه ۸ آذر ) همزمان با سراسر کشور در پنج هزار و ۲۴۲ واحد آموزشی استان برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: مانور زلزله و ایمنی امروز(چهارشنبه ۸ آذر ) همزمان با سراسر کشور در پنج هزار و ۲۴۲ واحد آموزشی استان برگزار شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به برگزاری همزمان مانور زلزله در پنج هزار و ۲۴۲ واحد آموزشی استان اصفهان عنوان کرد: دانش آموزان با برگزاری این مانور سناریوی هماهنگ شده شامل خروج از کلاس، پناه گیری صحیح و کمک‌رسانی به دانش آموزان مصدوم را اجرا کردند.

وی بابیان اینکه ۶۰۴ مربی آموزش‌دیده سازمان دانش آمروزی با همکاری جمعیت هلال‌احمر و همراهی فوریت‌های پزشکی به دانش‌آموز آموزش‌های لازم را داده‌اند، افزود: ۷۹۳ هزار دانش‌آموز در این کلاس‌ها شرکت کرده و اقدامات لازم در هنگام مواجه‌شدن با حوادث طبیعی را فراگرفته‌اند.

شیشه‌فروش با اشاره به فرهنگ‌سازی و آموزش درست در مدارس عنوان کرد: مدرسه باید پایگاهی امن و مقاوم باشد و دانش آموزان با رعایت نکات آموزشی که از قبل فراگرفته ند؛ با حفظ آرامش از محل‌های تعبیه شده خارج و یا در مکانی امن پناه می گیرند.

وی با بیان اینکه با کمک مدیران مدارس و تعدادی از اولیای دانش آموزان، شورای ایمنی در مدارس تشکیل‌شده است، افزود: این شورا وظیفه شناسایی نقاط حادثه‌خیز مدرسه و اجرای تدابیر لازم برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار را دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان درباره همکاری آموزش‌ و پرورش در بحث آموزش ایمنی دانش آموزان گفت: تفاهم‌نامه مشترکی میان وزارت کشور و وزارت آموزش‌ و پرورش منعقدشده و امیدواریم شورای ایمنی مدارس در طول سال فعال بوده و بررسی کنند چه خطراتی مدرسه را تهدید می‌کند و راه های ایمنی سازی آن را انجام دهند.

شیشه فروش با بیان اینکه در بحث فرهنگ‌سازی در ابتدای راه هستیم، گفت: امیدواریم با ارتقای سطح آگاهی مردم، بتوانیم فرهنگ مقابله با زلزله را ارتقاء و توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع ایمنی در برابر زلزله در کتب درسی دانش آموزان مقاطع ابتدایی گنجانده‌ شده است، اظهار داشت:علاوه بر این دانش آموزان به‌ صورت عملیاتی مقابله با مخاطرات طبیعی و مقابله با زلزله را آموزش می‌بینند . شیشه فروش گفت: دانش آموزان بهترین سفیران برای انتقال دانش حوزه بحران و مقابله با زلزله به خانواده ها هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار