وزیر علوم : محدودیت مالی دانشگاه‌ها رفع می‌شود

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: سعی داریم با کمک دولت بودجه های لازم برای پژوهش های علمی و فعالیت های دانشگاهی محقق شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: سعی داریم با کمک دولت بودجه های لازم برای پژوهش های علمی و فعالیت های دانشگاهی محقق شود.

به گزارش ایمنا، منصور غلامی در شانزدهمین نشست روسای دانشگاه های سطح یک کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به روز دانشجو اظهار کرد: این روز نشانگر بینش سیاسی دانشجویان ماست و هوشیاری دانشجویان در برخورد با استکبار ستودنی است.
وی افزود: مجموعه دانشگاه های کشور ظرفیت های علمی، فکری و فرهنگی زیادی دارند که همگی در راستای اعتلای دانش و توسعه کشور موثر هستند. جایگاه دانشگاه های بزرگ به دلیل سبقه آنها قابل توجه است و بنده ۴۰ سالگی دانشگاه صنعتی را تبریک می گویم.
وزیر علوم با اشاره به ۴۰ سالگی دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: ما چهل سالگی را سن جوانی می دانیم و این دانشگاه در سن جوانی توسعه و دستاوردهای خوبی داشته است.
غلامی با اشاره به اهمیت اجلاس امروز افزود: هم اندیشی های این اجلاس به رشد و توسعه علم کمک می کند و هر حرکتی که بتواند ما را در این مسیر کمک کند ستودنی است.
وی با اشاره به اینکه ما در برخی از علوم در دنیا جایگاه خوبی داریم افزود: اما در کنار این ها ماموریت هایی برای دانشگاه ها تعریف شده است تا با کمک مراکز علمی و پژوهشی این ماموریت ها محقق شود. البته هر دانشگاهی راهبردی دارد که در راستای آن حرکت کند اما در کنار راهبردهای کلان برنامه های ریزتر که در چنین اجلاس هایی هم ذکر می شود باید اجرایی شود.
وزیر علوم با اشاره به جایگاه سایر دانشگاه ها تصریح کرد: شاید دانشگاه های مختلف زیادی در رده دانشگاه های سطح یک نباشند اما در جایگاه خود مفید و کاربردی باشند.
غلامی با بیان اینکه کیفی سازی آموزش عالی موضوع مهمی است افزود: این مهم در سالهای قبل کلید خورده و باید با سرعت بیشتری پیش برود. برای این منظور اختیاراتی هم به دانشگاه ها داده شده است تا این مهم محقق شود.
وی با اشاره به ساماندهی آموزش عالی کشور گفت: در این باره مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده تا با همکاری دانشگاه های بزرگ و مطرح کشور شاهد ساماندهی آموزش عالی کشور باشیم.
وزیر علوم با اشاره به ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: عملکرد دانشگاه ها در این باره نشان دهنده این است که تلاش بیشتری باید در این حوزه صورت گیرد در صورتی که اقدامات خوبی هم داشته ایم.
غلامی با اشاره به تبدیل دانش به ثروت افزود: تاسیس پارک های علم و فناوری مثال خوبی در این باره است. همچنین استارت آپ هایی در این زمینه شکل گرفته اند که موفعیت خوبی برای تولید ثروت، توسعه و رفاه جامعه را بوجود آورده اند.
وی تصریح کرد: در این رابطه حمایت هایی صورت گرفته و از این پس هم حمایت های لازم را می کنیم.
وزیر علوم با اشاره به تعاملات با دانشگاه های خارج از کشور گفت: در این زمینه هم تلاش های خوبی داشته ایم و هرچه میزان این تعاملات افزایش یابد، به بهبود رشد علم و تبادل فناوری کمک می کند.
غلامی اضافه کرد: ما ظرفیت های زیادی را در زیرساخت های علمی و آموزشی داریم و اساتید ما نشان داده اند که در میان نخبگان جایگاه ویژه ای دارند. در برنامه های وزارت نیرو سعی داریم تا با حمایت های قانونی پشتیبانی لازم را از دانشگاه ها بکنیم همچنین سعی داریم با کمک دولت بودجه های لازم برای پژوهش های علمی، فعالیت های دانشگاهی و رفع محدودیت های مالی دانشگاه ها محقق شود.

به گزارش ایمنا ، شانزدهمین نشست روسای دانشگاه های سطح یک کشور همزمان با مراسم چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است. در این جلسه منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، سید محمود مدرس هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، محمود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف، محمود نیلی رییس دانشگاه تهران، هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علی خاکی رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، سید حسن صدوق رییس دانشگاه شهید بهشتی، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، ابراهیم گشتاسبی رییس دانشگاه شیراز، محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس، محمد علی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت و محمدرضا پور محمدی رئیس دانشگاه تبریز حضور دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار