مدیرعامل ایرنا درگذشت محمدرضا ثقفیان را تسلیت گفت

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در پیامی درگذشت «محمدرضا ثقفیان» ‌پیشکسوت عرصه خبر و از مدیران باسابقه ایرنا را تسلیت گفت.

مدیرعامل ایرنا درگذشت محمدرضا ثقفیان را تسلیت گفت

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در پیامی درگذشت «محمدرضا ثقفیان» ‌پیشکسوت عرصه خبر و از مدیران باسابقه ایرنا را تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت محمد خدادی بدین شرح است:
«انالله و اناالیه راجعون
شادروان محمدرضا ثقفیان از همکاران و پیشکسوتان ایرنا بطور ناگهانی از میان ما رفت و خاندان محترم ثقفیان و خانواده بزرگ ایرنا را داغدار کرد.
درگذشت مرحوم ثقفیان به عنوان یکی از سرمایه های ارزشمند رسانه ای کشور که سوابق و تجربه های فراوانی در ایرنا و دیگر رسانه های کشور داشت، موجب تاسف و اندوه شد.
رحمت الهی را برای آن مرحوم، سلامتی، طول عمر و صبر در برابر این اندوه را برای خانواده و همکاران ایشان از خداوند متعال خواستارم.
یاد این عزیز تازه از دست رفته همیشه در میان خانواده ایرنا گرامی می ماند و تجارب و خدماتش چراغ راه شاگردانش می شود.»
محمدرضا ثقفیان پیشکسوت خبر و روزنامه‌ نگاری، مدیر اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی در اصفهان و از موسسان خانه مطبوعات در این استان بود که در خارج از کشور بر اثر سکته مغزی درگذشت.
مرحوم ثقفیان در سال ١٣٢٢ در آبادان به دنیا آمد. در سال ١٣٤٣ گوینده رادیو اهواز و بعد از آن کارشناس خبر خبرگزاری ایران(پارس) شد و در سال ١٣٤٧ریاست خبرگزاری پارس در استان خوزستان را برعهده گرفت.
خبرگزاری پارس پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) تغییر نام داد.
وی در سال ١٣٦٠ معاون خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان شد و سپس ریاست خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان را برعهده گرفت.
مرحوم ثقفیان در سال 1374 از خبرگزاری جمهوری اسلامی بازنشسته شد اما تا پایان عمر حرفه خبرنگاری و تلاش در عرصه اطلاع رسانی را رها نکرد.
وی پس از بازنشستگی مدتی نیز با روزنامه همشهری همکاری داشت.
مرحوم ثقفیان از فعالان تشکل‌های صنفی رسانه ای اصفهان و از موسسان خانه مطبوعات استان اصفهان بود.
وی همچنین در سال های ١٣٨١ تا ١٣٨٣ دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار