حاج قاسم‌ شب و روز نمی‌شناسد

قیس الخزعلی یکی از عناصر محوری جریان مقاومت در عراق که در زمان اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها با آنها می‌جنگید، گروهی را در سال ۲۰۰۴ تشکیل داد که امروز با نام «عصائب اهل الحق» شناخته می‌شود و یکی از ستون‌های بسیج مردمی عراق به شمار می‌رود.

قیس الخزعلی یکی از عناصر محوری جریان مقاومت در عراق که در زمان اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها با آنها می‌جنگید، گروهی را در سال ۲۰۰۴ تشکیل داد که امروز با نام «عصائب اهل الحق» شناخته می‌شود و یکی از ستون‌های بسیج مردمی عراق به شمار می‌رود.
صحبت کردن با همرزم حاج قاسم سلیمانی افتخاری است که شاید خیلی تکرار نشود. قیس الخزعلی فرمانده عصائب اهل الحق عراق درباره خصوصیات اخلاقی سردار سلیمانی که موجب شده است رهبری از وی به عنوان شهید زنده یاد کند، می‌گوید که ایمان محض به خدا و آگاهی بالای حاج قاسم سلیمانی از ویژگی های بارز او محسوب می‌شود که باعث شده از مرگ هراسی نداشته باشد و در میادین جنگ شرکت کند. سردار سلیمانی سه ویژگی اصلی دارد که باعث اعتبار و اقتدار او شده است؛ تواضع و سادگی، مراقبت بر فرایض دینی و عشق به کار. حاج قاسم در کار نه روز می‌شناسد و نه شب،‌نه تطعلیلی می‌شناسد ونه غیر تعطیلی. او حقیقتا نمونه و اسوه یک مجاهد واقعی است.
نقش داعش برای آمریکا و اسرائیل
قیس الخزعلی یکی از عناصر محوری جریان مقاومت در عراق که در زمان اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها با آنها می‌جنگید، گروهی را در سال 2004 تشکیل داد که امروز با نام «عصائب اهل الحق» شناخته می‌شود و یکی از ستون‌های بسیج مردمی عراق به شمار می‌رود، این گروه بعد از ورود داعش به عراق، مسئولیت دفاع از عتبات عالیات را بر عهده گرفت.

«قیس الخزعلی»، فرمانده نیروهای عصائب اهل الحق در رابطه با دخالت‌های آمریکا در عراق و همچنین حمایت واشنگتن از داعش در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «داعش صرفا یک گروه تروریستی سازماندهی‌شده برای آمریکا و اسرائیل بود که طرح تقسیم منطقه و تضعیف مسلمانان در غرب آسیا را دنبال می‌کرد. با شکست آمریکا در پروژه تقسیم کشورهای منطقه و پس از روی کار آمدن احزاب و گروه‌های جدید که محور مقاومت را قدرتمندتر کرد، غربی‌ها متحمل ضرری دو چندان شدند. تلاش آمریکا برای تحریم عصائب اهل الحق و النجباء به‌عنوان گروه‌های مقاومت مردمی در عراق، نتیجه‌ای نخواهد داشت. ایالات متحده با این اقدام تلاش می‌کند به گروه‌هایی که توانستند داعش را شکست دهند، این پیام را بدهد که بازی تمام نشده است.»
هزینه تحریم برای کاخ سفید

کار در منطقه به جایی رسیده است که دیگر ابزار فشار آمریکا بر کشورها تاثیر‌گذار نیست. کشورهای غربی با توجه به مقبولیت گروه‌های مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای منطقه، باید میان حضور در این کشورها و مبارزه با گروه‌های مقاومت یا ترک آنها یکی را انتخاب کنند.

قیس الخزعلی در ارتباط با تحریم گروه‌های مقاومت می‌گوید: «ایالات متحده در حال بررسی طرح تحریم گروه‌های مقاومت و قرار دادن آنها در لیست گروه‌های تروریستی است، گرفتن هر تصمیمی از سوی آمریکا ممکن است بر منافعش تاثیر بگذارد، ترامپ می‌خواهد منافعش در این کشور حفظ شود. تحریم کردن گروه‌های مقاومت در عراق می‌تواند برای کاخ سفید سنگین تمام شود و برای همین آنها تلاش خواهند کرد که سنجیده‌تر عمل کنند.»
حشدالشعبی گروهی قانونی

وی ادامه داد: «گروه‌های مقاومت با آمدن آمریکا به عراق و قبل از پیدایش داعش تشکیل شدند. فعالیت و موجودیت حشد‌الشعبی به‌عنوان یک نهاد نظامی کاملا بر اساس قانون مصوب پارلمان عراق است.»

دلیل شکل‌گیری گروه‌های مقاومت

یکی از نگرانی‌های اصلی آمریکایی‌ها از شکل‌گیری و قدرت گرفتن گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا این است که این گروه‌ها به خاطر قدرت‌طلبی و رسیدن به جایگاه سیاسی شکل نگرفته‌اند. گروه‌های مقاومت در منطقه بر اساس تکلیف دینی و باورهای اسلامی برای مبارزه با ظلم شکل گرفته‌اند و همین مساله باعث ارتباط و اتحاد میان آنها شده است و فرقی نمی‌کند که این گروه‌ها در عراق باشد یا در لبنان یا سوریه.

محور مقاومت؛ اصلی‌ترین قدرت منطقه

شاید یکی از ملاحظات جدی ائتلاف ریاض- تل‌آویو برای حمله نظامی به لبنان همین مساله باشد. فرمانده جنبش عصائب اهل الحق در ارتباط با حمله احتمالی اسرائیل به لبنان معتقد است تمام گروه‌ها و احزاب محور مقاومت که بعد از جنگ با داعش تجربه زیادی به دست آورده‌اند، با هر متجاوزی، خواه اسرائیل باشد یا هر کشور دیگری مقابله خواهند کرد. متجاوزان شکست سختی را متحمل خواهند شد. در حال حاضر محور مقاومت، اساسی‌ترین قدرت منطقه است و نمی‌شود بدون در نظر گرفتن توان آن در منطقه، تصمیمی گرفت.

تشکر از ملت و رهبر ایران

وی در پایان صحبت‌هایش با قدردانی از زحمات جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که ایرانی‌ها هیچ‌گاه اقدامی را بدون هماهنگی با دولت عراق انجام نداده‌اند و برای کمک به ملت عراق تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نبوده‌اند. این دو ویژگی از ایران الگویی برای کشورهای دیگر ساخت تا دیگران بدانند کمک به ملت‌های دیگر در زمان بحران به معنی بهره‌برداری و سوءاستفاده در زمان جنگ و بعدا از آن نیست. من به نمایندگی از ملت عراق می‌خواهم تشکر ویژه‌ای از رهبر و ملت ایران داشته باشم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار