اصفهان رتبه سوم کسب‌وکارهای اینترنتی در کشور

کسب‌وکارهای اینترنتی پرطرفدارترین و پرسودترین کسب‌وکارهای دنیا هستند که در چند سال گذشته جایگاه خود را در کشورمان نیز پیداکرده‌اند و با استقبال مردم در حال تبدیل‌شدن به پرسودترین سبک از کسب‌وکار هستند.

راضیه چنگیز نائین - اصفهان امروز : کسب‌وکارهای اینترنتی پرطرفدارترین و پرسودترین کسب‌وکارهای دنیا هستند که در چند سال گذشته جایگاه خود را در کشورمان نیز پیداکرده‌اند و با استقبال مردم در حال تبدیل‌شدن به پرسودترین سبک از کسب‌وکار هستند. آمارهای زیادی از شکل‌گیری استارتاپ ها و کسب‌وکارهای مختلف در شهرهای مختلف وجود دارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌تازگی آماری از وضعیت کسب‌وکارهای اینترنتی در کشور را بر اساس دسته‌بندی استانی ارائه کرد.

محمدجواد آذری جهرمی جدولی از وضعیت کسب‌وکارهای اینترنتی در صفحه‌ اینستاگرام خود منتشر کرد و به تشریح این کسب‌وکارها پرداخت.

بر اساس گزارش وی، رفع عقب‌ماندگی ۱۲ ساله کشور در عرصه‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدت فشرده چهار سال اخیر اگرچه همواره با اعتراض هایی مواجه بوده، اما از دیدگاه توسعه اشتغال و رفع بیکاری که مادر بیشتر مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است، نقش بی‌بدیلی داشته است.

وزیر ارتباطات در صفحه‌ اینستاگرام خود نوشت: شور جوانان تحصیل‌کرده این مرزوبوم البته با موانع بسیاری مواجه است که اگر این موانع رفع شوند، ایران پرچم‌دار انقلاب صنعتی چهارم در منطقه خواهد بود؛ رویایی که کشورهای منطقه با گوی‌های جادویی و حمایت سران استکبار جهانی به دنبال تحقق آن برای خود هستند.

طبق گزارش جهرمی، منبع آمارهای ارائه‌شده درباره وضعیت کسب‌وکارهای اینترنتی، مربوط به مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران است. باتوجه به آمار منتشر شده تهران ۱۳۴۹۲ کسب‌وکار اینترنتی در صدر جدول و فعال‌ترین استان در عرصه تجارت الکترونیک است، پس از تهران استان خراسان رضوی با ۲۲۷۲ کسب‌وکار عنوان دوم و استان اصفهان با ۲۲۴۲ کسب‌وکار اینترنتی ثبت‌شده با اختلاف اندکی از خراسان رضوی در رتبه سوم قرار دارد.

طبق آمار منتشرشده استان ایلام با ایجاد ۵۱ کسب‌وکار اینترنتی، رتبه آخر در این زمینه را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار