افزایش تعداد روزهای ناسالم آبان امسال

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا ۳ ساله بوده و یک سال دیگر تمدید شده و همچنین به روزرسانی این طرح در دستور کار ما قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا ۳ ساله بوده و یک سال دیگر تمدید شده و همچنین به روزرسانی این طرح در دستور کار ما قرار گرفته است.
به گزارش تسنیم ، سید رحمان دانیالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بارش باران‌ طی روزهای نخست آذرماه در آلودگی هوای اصفهان اثر گذار بوده است، اظهار داشت: از حجم آلاینده‌ها به آن شدتی که انتظار می‌رود با بارش کاسته نشده است.
وی افزود: متأسفانه در آبان‌ماه امسال به واسطه حضور و بروز جبهه هوای سردی که پیش‌رو داشتیم نسبت به آبان ماه سال گذشته تعداد روزهای ناسالم بیشتر بوده است، اما همچنان با توجه به اقدامات پیشگیرانه و براساس طرح آمایش کاهش آلودگی هوای اصفهان که با همکاری و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی طراحی شد نسبت به سال‌های گذشته روند بهتری را تاکنون داشتیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به بارگذاری‌های نامناسب و اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان تصریح کرد: تقریبا برروی 8 درصد مساحت کل استان این طرح اجرایی شده است که در حال به روزرسانی آن هستیم از این رو باید گفت حدود 70 درصد صنعت و صنف ما در این 8 درصد بارگذاری شده است.
وی با بیان اینکه 70 درصد صنف و صنعتی که در 8 درصد مساحت کل استان هستند متاسفانه آلاینده‌های زیادی را تولید می‌کنند، گفت: حتی اگر استانداردها را هم رعایت کنند به دلیل تجمع یکباره با توجه به توپوگرافی خاص اصفهان می‌تواند اثر آلاینده ها را روی این بارگذاری‌ها بیشتر کند.
دانیالی به راهکار برون رفت از آلودگی هوا اشاره و بیان کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوا 3 ساله بوده است و یک سال دیگر تمدید شده همچنین به روزرسانی این طرح در دستور کار ما قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی است، بیان کرد: قانون هوای پاک هم ابلاغ شده است و به زودی نخستین جلسه را با حضور استاندار اصفهان تشکیل خواهیم داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: بحث آلودگی هوا در کلان شهرها تنها مختص کشور ما نبوده بلکه دیگر کشورها را هم در برمی‌گیرد، برطرف شدن آلودگی هوا در بسیاری از کشورها حداقل فرجه زمانی 15 ساله داشته در این 3 سالی که طرح جامع کاهش آلودگی هوا شکل گرفته روند کاهشی مشهود بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار