بازگشایی قدیمی‌ترین مسجد شاهین‌شهر

طی آیینی قدیمی ترین مسجد شاهین شهر پس از عملیات مرمت و بهسازی با حضور آیت الله ناصری بازگشایی شد.

طی آیینی قدیمی ترین مسجد شاهین شهر پس از عملیات مرمت و بهسازی با حضور آیت الله ناصری بازگشایی شد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان در سخنان خود در این آیین ضمن قدردانی از «حاج حسن بیدرام» یکی از خیران ویژه بهسازی این مسجد گفت: نیکوکاران برای مرمت، بهسازی و زیباسازی این مسجد 6 میلیارد ریال اهدا کردند و در طراحی جدید شبستان‌های امام حسن عسکری(ع) و حضرت نرجس خاتون(س) با استفاده از معماری اسلامی و ایرانی طراحی و نوسازی شده است.

وی افزود: مهندسان در بهسازی مسجدالمهدی، آبدارخانه، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، سامانه‌ پخش صدا و تصویر، پنجره‌های دوجداره، معرق‌کاری ستون‌ها و نورپردازی اسلامی را طراحی و اجرا کردند.

امام جمعه ادامه داد: بهسازی این مسجد در سال جاری پس‌ از آن که بخشی از سقف حیاط مسجد به علت فرسودگی فرو ریخت، آغاز شد.


کسانی که وارد مسجد می‌شوند، زائران خداوند متعال هستند


آیت‌الله محمدعلی ناصری در سخنان خود گفت: مساجد به مؤمنان حقی دارند که هر بار که نمازگزار وارد مسجد می‌شود دو رکعت نماز شکر به درگاه حق‌تعالی به‌جای آورد، در صورتی‌ که نمازگزار دو رکعت نماز را نمی‌خواند، استغفار کند و بلافاصله نماز خود را اقامه کند.

وی ادامه داد: کسانی که وارد مسجد می‌شوند، زائران خداوند متعال هستند و پروردگار هر بار به هر نمازگزار در مسجد، هدیه می‌دهد.

آیت الله ناصری توصیه کرد: نمازگزاران همواره پای راست خود را هنگام ورود مسجد به داخل خانه خدا بگذارید.

وی روایتی از امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد و گفت: هر بار که نمازگزاری به مسجد وارد می‌شود، دو ملک در جلوی مسجد به نمازگزاران خوش‌آمد می‌گویند و هنگام رفتن نیز برای آنان دعا می‌کنند که پروردگار متعال گناهان‌شان را ببخشاید.

در ادامه این آیین مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: : انقلاب اسلامی خدمات فراوانی برای پیشرفت و سربلندی ملت ایران کرده است، مهم‌ترین این کارها بازگشایی مسیر زیارت ائمه اطهار مدفون در نجف اشرف، کربلای معلا کاظمین و سامرا در کشور عراق است، به‌ویژه اینکه هر سال بیش از 20 میلیون زائر از سراسر جهان اسلام به خصوص از کشورمان در مراسم اربعین حسینی حضرت سیدالشهدا(ع) شرکت می‌کنند.


خداوند از تولید علم، اقتصاد مقاومتی و قدرت مسلمانان شادمان می شود


حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقاصالحیان به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد که پروردگار متعال سه صدای قلم دانشمندان، چرخ نخ‌ریسی و صدای پای رزمندگان در راه جهاد را دوست می‌دارد و در ادامه گفت: در واقع خداوند متعال از تولید علم، اقتصاد مقاومتی و قدرت نیروهای مسلح در کشورهای اسلامی شادمان می‌شود.

ایشان به توطئه غربی‌ها که سعی می‌کنند احساس ناتوانی را در ذهن ملت ایران پرورش دهند اشاره کرد و گفت: به برکت جایگاه ولایت‌فقیه در کشورمان، پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های دفاعی، فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، پزشکی، صنعتی و کشاورزی به وجود آمده است، ملت ایران با خودباوری دریافته است که می‌تواند بدون اتکای به غرب پیشرفت کند.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در پایان سخنان خود از امام‌جمعه شاهین‌شهر که در توسعه و بازسازی مساجد و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اقداماتی داشته است، قدردانی کرد.

گفتنی است در آیین بازگشایی مسجدالمهدی حجت‌الاسلام صالحیان مسؤول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، ریاست اداره اوقاف و امور خیریه استان امامان جمعه گز و گرگاب، فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه، شهردار شاهین‌شهر و دیگر مسئولین شهری حضور داشتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار