رویاهای نقاشانه در گالری نگاه نو

نقاشی، بستری برای بازنمایی ساحت‌های مختلف وجودی انسان ازجمله رویا و ناخودآگاه او ایجاد می‌کند. در طول تاریخ هنر، نقاشان بسیاری از این امکان به ‌صورت‌های گوناگون استفاده کرده‌اند و رؤیاهای خودشان را با مخاطب به اشتراک گذاشتند و اجازه داده‌اند تا او نیز روی‌هایش را به پرواز درآورد.

سعید آقایی - اصفهان امروز : نقاشی، بستری برای بازنمایی ساحت‌های مختلف وجودی انسان ازجمله رویا و ناخودآگاه او ایجاد می‌کند. در طول تاریخ هنر، نقاشان بسیاری از این امکان به ‌صورت‌های گوناگون استفاده کرده‌اند و رؤیاهای خودشان را با مخاطب به اشتراک گذاشتند و اجازه داده‌اند تا او نیز روی‌هایش را به پرواز درآورد.

سعید عزیزی متولد اهواز و ساکن شهرستان خمین این هفته نقاشی‌هایش را در گالری نگاه نو در معرض دید، لذت و نقد مخاطبان قرار داده است. این دانش‌آموخته کاردانی معماری، نقاشی‌هایش را نوعی تصویرسازی نیمه رئال و کارتونی می‌داند. وی به خاطر امکانات محدود هنری و استاد نقاشی در شهرستان خمین مجبور می‌شود تا خودش راه هنر و مشق نقاشی را بدون استاد طی کند. وی پیش‌ازاین تجربه شرکت و برپایی یک نمایشگاه بومی در خمین شرکت در نگارخانه خاوران تهران را دارد. حدود 20 تابلو نقاشی در میانگین ابعاد 100 در 150 بخش مهم کارهای این مجموعه او را شامل می‌شود. موضوع بیشتر آثارش تصاویری هستند که در رویاهایش و یا تصوراتش می‌گذرانده و دوست داشته آنها را به تصویر بکشد. بیشتر نقاشی‌های او بدون الگو و مدل و کاملاً از ذهن و تخیلاتش هستند. ذهنی که می‌تواند درآن‌واحد به همه‌چیز جهان فکر کند و بخش‌های مختلف آن را به تصویر بکشد. وی از همه تکنیک‌ها استفاده می‌کند. تابلوهای اولیه خودش را بیشتر با رنگ روغن و البته بعدی را با ترکیب مواد کارکرده است.

این هنرمند درباره جایگاه نقاشی در زندگی‌اش می‌گوید:: «من زندگی خیلی سخت و پر از دردسری به خاطر مسائل شخصیم دارم و نقاشی تنها راه امید و دادن انرژی دادن به من برای این دست امیدوارم که با هنر بتوانم زندگی‌ام را هم ازلحاظ مادی و هم روحی و روانی بهتر کنم.» این دانش‌آموخته معماری درباره این مجموعه آثارش نیز می‌افزاید: «مجموعه من بیشتر تصاویری از طبیعت و معماری هستند که انسان زیاد در آنها نقشی ندارد و یا کم‌اهمیت‌تر است. من سعی دارم با نقاشی‌هایم فقط حس خوب و زیبایی را ایجاد کنم». عزیری درباره حس آدم‌ها و ارتباط آن با نقاشی می‌گوید: «به نظرم چیزی که در نقاشی مهم است، حس آدم‌هاست و حسی که از کشیدن نقاشی به دست می‌آورد و نقاش باید سعی کند به بیننده امید و حس زیبایی بدهد.» دیدن این نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای بازخوانی یک نوع تجربه تازه و نگاه نو به ذهن و معماری به‌حساب آید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار