اصفهان میزبان المپیاد فرهنگی ورزشی بانوان کشور

مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: المپیاد فرهنگی ورزشی بانوان بسیجی کشور تحت عنوان همایش اقتدار به میزبانی استان اصفهان و تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج) ۱۵ و ۱۶ آذر برگزار می‌شود.

مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: المپیاد فرهنگی ورزشی بانوان بسیجی کشور تحت عنوان همایش اقتدار به میزبانی استان اصفهان و تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج) ۱۵ و ۱۶ آذر برگزار می‌شود.
به گزارش تسنیم ، سرهنگ علی پیمان‌صفت عصر دیروز در نشست خبری خبرنگاران رسانه‌های گروهی پیرامون این جشنواره اظهار داشت: المپیاد فرهنگی ورزشی بانوان بسیجی کشور تحت عنوان «همایش اقتدار» به میزبانی استان اصفهان و تربیت بدنی صاحب‌الزمان(عج)، 15 و 16 آذر برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه اصفهان نیز در سال گذشته میزبان مسابقات ورزش بسیج کشور در دو بخش آقایان و بانوان بود، تصریح کرد: مسابقات آقایان با 450 نفر شرکت کننده در شهرستان باغ‌بهادران و المپیاد بسیج بانوان، با 850 نفر ورزشکار، عوامل فنی و اجرایی و با عنوان المپیاد استعدادیابی در شهرستان نجف‌آباد برگزار شد.
مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان خاطرنشان کرد: امسال نیز با توجه به سابقه‌ میزبانی مسابقات در سال گذشته، مجدد میزبان این مسابقات به استان اصفهان واگذار و امیدوار هستیم بتوان میزبان شایسته برای بانوان بسیجی کشور در استان اصفهان باشیم.
مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان افزود: این المپیاد در 3 بخش هنرهای رزمی و دفاع شخصی ویژه خواهران بسیجی، ووشو و مسابقات بومی محلی به میزبانی شهر شاهد درچه و میزبانی سپاه صاحب‌الزمان، در 3 کیفیت مستقل و 3 عنوان مختلف برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: برای شرکت در این المپیاد 27 استان اعلام آمادگی کرده و بیش‌تر استان‌ها در این المپیاد حاضر می‌شوند. در این دوره از مسابقات 500 نفر از داوران، مربیان، ورزشکاران، سرپرستان، عوامل فنی و اجرایی حضور دارند.
سرهنگ پیمان‌صفت افزود: افتتاحیه این مسابقات ساعت 18 روز چهارشنبه در سالن 9 دی ناحیه مقاومت بسیج شهر درچه برگزار می‌شود و برنامه‌های متعددی برای این مراسم تدارک دیده شده است.
وی تصریح کرد: مسابقات ووشو بسیج خواهران در خانه ووشو واقع در ورزشگاه شهدای مارچین، مسابقات بومی محلی در سالن ورزشگاه اداره ورزش و جوانان شهرستان درچه و مسابقات دفاع شخصی و ورزش‌های رزمی در سالن 9 دی ناحیه مقاومت بسیج درچه برگزار می‌شود.
مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان درباره مراسم اختتامیه این مسابقات تصریح کرد: مسابقات اختتامیه مربوط به هر رشته در محل برگزاری مسابقات برگزار شده و اختتامیه متمرکز برای این این المپیاد نداریم. به نفرات و تیم‌های برتر احکام، مدال و جوایز قهرمانی از طرف سازمان ورزش بسیج کشور به ورزشکاران اهدا می‌شود.
وی درباره هدف از برگزاری این مسابقات گفت: حفظ انسجام و تشکیلات سازمان بسیج کشور بوده، به خصوص برنامه‌های بومی و محلی که در رشته‌هایی بوده در آداب‌‌، سنن، فرهنگ و رسوم ما رسوخ کرده و ورزش ریشه‌دار است. این آداب، رسوم، فرهنگ، عقاید، باورهای ارزشی ورزش‌های بومی که خاص کشور ایران و ملی بوده و در حیطه جغرافیایی کشور ما این ورزش‌ها ابداع گردیده است.
سرهنگ پیمان‌صفت تصریح کرد: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد پیشرفت تکنولوژی ورزش‌های وارداتی بوده و سعی داشته ورزش‌های بومی فراموش شده را که شامل لی‌لی، هفت‌سنگ، دال‌پلان، مسابقات با گونی و مچ‌اندازی در قالب ورزش‌های محلی احیا کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار