موج جدید آلودگی هوا در راه اصفهان

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه همچنان سیستم بارشی در استان اصفهان ضعیف است، گفت: با وقوع پدیده اینورژن موج جدید آلودگی هوا در راه اصفهان است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه همچنان سیستم بارشی در استان اصفهان ضعیف است، گفت: با وقوع پدیده اینورژن موج جدید آلودگی هوا در راه اصفهان است.
حسن خدابخش در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه از روز یکشنبه تا چهارشنبه هوای اصفهان آلوده می‌شود، اظهار داشت: اکنون شرایط پایداری و سکون هوا در اصفهان وجود دارد، به این ترتیب از روز یکشنبه تا اوایل روز چهارشنبه شرایط افزایش غبار و آلودگی هوا فراهم است، به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم شاخص‌های آلودگی طی این چند روز در اصفهان بالا برود.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت هوا تا حدودی برای گروه‌های حساس ناسالم شود، افزود: این امکان وجود دارد که برای عموم مردم هم لحظاتی هوای اصفهان آلوده شود ولی به صورت مداوم پیش‌بینی نمی‌کنیم که برای عموم مردم ناسالم شود.
رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه ما شرایط اینورژن را پیش‌رو داریم، تصریح کرد: برای ساعات آغازین صبح اینورژن داریم و از آن‌جایی که سکون هوا هم وجود دارد در مجموع سبب می‌شود که شرایط آلودگی برای اواخر امروز و صبح سه‌شنبه افزایش داشته باشد.
وی ضمن تعریفی از اینورژن گفت: زمانی‌که از سطح زمین به سمت بالا و جو حرکت می‌کنیم معمولا دمای هوا با افزایش ارتفاع کم می‌شود یعنی هرچه ارتفاع بیشتر باشد دمای هوا کمتر می‌شود ولی در شرایطی دیگر به دلیل اینکه دمای سطح زمین کمی سردتر از دمای جو می‌شود به این دلیل که سطح زمین هوا سردتر و آرام است و شرایط برای اینکه لایه‌های پایین در تماس با سطح زمین سردتر شود، وجود دارد.
خدابخش با اشاره به وضعیت آب‌وهوا طی چند روز آینده بیان کرد: برای بیشترین نقاط استان کمی ابری و در برخی از ساعات تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه انتظار داریم دمای هوا از روز دوشنبه کاهش پیدا کند، ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌کنیم از روز سه‌شنبه تا روز پنج‌شنبه دما در سطح استان تا حدودی افزایش یابد یعنی از روز شنبه که دمای هوا روند کاهشی را در پیش می‌گیرد تا اوایل روز سه‌شنبه سرمای هوا را داریم و ممکن است هوا سردتر هم بشود ولی از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه انتظار داریم دمای هوا روند افزایشی را در پیش بگیرد و هوا گرم‌تر شود.
رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه از روز جمعه روند کاهش دمای هوا را داریم که این کاهش تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: سیستم بارشی از اواخر روز چهارشنبه وارد استان می‌شود و تا روز جمعه این سیستم ادامه دارد اما رطوبت زیادی ندارد از این رو شاید روز پنج‌شنبه در منتهی الیه غرب و جنوب استان شاهد بارش‌هایی باشیم که ضعیف خواهد بود ولی ممکن است حتی در ارتفاعات غرب برف مختصری ببارد.
وی گفت: در مناطق غربی و شرقی بارش آن چنانی برای این سیستم پیش‌بینی نمی‌کنیم و ممکن است به صورت پراکنده باران داشته باشیم و بیشتر برای روز پنج‌شنبه و جمعه وزش باد سرد را پیش‌بینی می‌کنیم.
خدابخش با بیان اینکه همچنان سیستم بارشی در استان اصفهان ضعیف است، اضافه کرد: سیستم بارشی که وارد کشور می‌شود برای شمال غرب کشور و سواحل خزر و شهرکرد بارش دارد ولی برای استان اصفهان بارش آن‌چنانی پیش‌بینی نمی‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار