چه زمان‌هایی باید بیشتر غذا بخورید تا لاغر شوید؟

محدود کردن دریافت کالری همیشه نتیجه معکوس می‌دهد چون بدن شما برای سوزاندن انرژی نیاز به دریافت کالری دارد و بدون آن سوخت و سازی برای کاهش وزن در کار نیست.

محدود کردن دریافت کالری همیشه نتیجه معکوس می‌دهد چون بدن شما برایسوزاندن انرژی نیاز به دریافت کالری دارد و بدون آن سوخت و سازی برای کاهش وزن درکار نیست. به گزارش آوای سلامت به نقل از prevention در حالت کمبود کالری، بدن به حالتگرسنگی می‌رود و شروع به شکستن بافت‌های عضلانی برای رزرو ذخایر انرژی می‌کند. درنهایتاین روند، سوخت‌وساز بدن را کند می‌کند و از دست دادن وزن مشکل می‌شود. در ضمنوفاداری به یک رژیم غذایی سخت، همیشه غیرممکن است و بالاخره زمانی می‌رسد که فرد اینرژیم را می‌شکند . در اینجا برخی از علائم که به شما می‌گوید بایدغذای بیشتری بخورید تا بتوانید به اهداف کاهش وزنتان برسید، معرفی‌شده است :

*فکر کردن تمام‌وقت به غذا

اگر مدام در حال رؤیاپردازی در مورد غذا هستید،بهتر است که در بين وعده‌های اصلی غذا از ميان وعده نيز استفاده کنيد. خوردن ميانوعده به شما کمک می‌کند متابولیسمتان بالا برود. همچنين به شما کمک می‌کند که به‌جایفکر کردن آزاردهنده به غذا بر روی کار اصلی و زندگی خود تمرکز کنيد. از ميان وعده‌هایپروتئينی و حاوی فيبر بالا استفاده کنيد. مثل یک‌مشت آجیل و یا یک میوه.

*اجتناب از برخی وعده‌های غذایی

صبحانه نخوردن یا اجتناب از میان وعده باعث احساس گرسنگی و پرخوری در وعده‌های بعدی می‌شود. شاید این پرخوری در وعده بعدجبران نشود اما مطمئن باشید که در روزها و هفته‌های بعد جبران خواهد شد. دریافت سه وعده اصلی غذا در طول روز بعلاوه دو تا سه میان وعده کوچک، این احساس محرومیت وگرسنگی را از بین می‌برد. باید از خوراکی‌های سالم که خاصیت سیرکنندگی بیشتری دارند استفاده کنید؛ مانند گوشت مرغ، حبوبات، چربی‌های سالم، غلات، میوه و سبزی‌ها.

*نامنظم شدن قاعدگی

کاهش وزن اصولی باعث تغییرات در چرخه قاعدگی نمی‌شود اما عدم دریافت کافی غذا این عارضه را به دنبال خواهد داشت و حتی قاعدگی را قطع خواهد کرد. چون در این حالت بدن چربی کافی برای توليد هورمون جنسی که محرک سيکل قاعدگی است را نخواهد داشت.

*سردردهای شدید

مغزما با قند گلوکز که از طریق خون به مغز می‌رسد فعالیت می‌کند. گلوکز خون هم ازکربوهيدراتی که می‌خوریم به دست می‌آید. محدود کردن انرژی و کربوهيدرات دریافتی باعث گرسنگی مغز می‌شود و به بروز احساس لرزش، گيجی و سبکی سر و یا بروز سردردهای به‌ظاهربی‌دلیل منجر می‌شود. همه این‌ها می‌توانند حاکی از این باشند که قند خون شما پایين افتاده و مغز بدون غذا مانده است. کافی است که انرژی و کربوهيدرات بيشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنيد تا از بروز سردرد جلوگيری کنيد و نيز کاهش وزن شما سرعت يبشتری به خود بگيرد.

*زودرنج و حساس شدن

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستيد باید غذای مصرفی را به‌قدری کم کنيد که وزن، کم کرده نه اینکه خلق‌وخوی خود را از بين ببرید.

*عدم سیر شدن باوجود دریافت غذا

محدودکردن خود ، به خوردن یک سالاد ناچيز در وعده شام باعث می‌شود که احساس عدم سيری کرده و به دنبال غذای مفصل‌تر باشید. حال اگر ما به‌جای اینکه فقط سالاد بخوریم بخشی ازبشقاب را با سالاد پرکرده و بخش دیگر را به غلات کامل ، چربی‌های سالم و پروتئين خالص اختصاص بدهيم احتمال اینکه بعد از غذا هوس خوردن دسر به سر مابزند خيلی کمتر است. منظور از کنترل مقدار غذایی که می‌خوریم صرفاً این نيست که غذا را کمتر کنيم بلکه یعنی خوردن غذاهای ناسالم که خاصيت سيرکنندگی ندارند راکمتر کرده و در عوض ، غذاهای سالم و سيرکننده مصرف کنيم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار