مشاهده یک قلاده گربه وحشی در منطقه حفاظت شده قمصر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: یک قلاده گربه وحشی زیرگونه آسیایی در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک مشاهده و ثبت حضور شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: یک قلاده گربه وحشی زیرگونه آسیایی در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک مشاهده و ثبت حضور شد.

به گزارش ایسنا محمود قهرمانی اظهار کرد: میرشکار یگان حفاظت منطقه قمصر و برزک هنگام گشت زنی یک قلاده گربه وحشی را پس از شکار خرگوش مشاهده کرده که بیشترین شباهت را با زیرگونه آسیایی داشته و بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

وی افزود: گربه وحشی شباهت زیادی به گربه اهلی دارد و بر اساس گزارش‌ها این گونه از نظر ریخت شناسی تنوع بالایی داشته و در زیستگاه‌های مختلف ایران مشاهده شده که از جمله می‌توان به نمونه‌های مستند از زیر گونه اروپایی، آفریقایی و آسیایی (استپی) اشاره کرد.

به گفته وی، گربه وحشی از پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می‌کند و در محیط‌های مختلفی از جمله مرتع‌های بی‌درخت تا جنگل‌های انبوه می‌تواند زندگی کند که جهت تشخیص دقیق‌تر زیرگونه‌های موجود، انجام مطالعات ریخت شناسی و آزمایش ژنتیک ضروری به نظر می‌رسد.

قهرمانی گفت: در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک نزدیک به 20 گونه پستاندار، 15 گونه خزنده،50 گونه پرنده و یک گونه دوزیست زندگی می‌کند که از گونه‌های شاخص می‌توان به گربه پالاس، قوچ و میش، کل و بز، گراز، پایکا و مار شاخدار اشاره کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار