چهار مسموم و یک فوتی در حادثه گاز گرفتگی - اصفهان

سرپرست اورژانس اصفهان گفت: نشت گاز سمی منوکسیدکربن حاصل از احتراق زغال، گاز پیک نیک و اجاق گاز در سه حادثه جداگانه در شهرستان های اردستان و اصفهان چهار مسموم و یک کشته برجا گذاشت.

سرپرست اورژانس اصفهان گفت: نشت گاز سمی منوکسیدکربن حاصل از احتراق زغال، گاز پیک نیک و اجاق گاز در سه حادثه جداگانه در شهرستان های اردستان و اصفهان چهار مسموم و یک کشته برجا گذاشت.

غفور راستین در گفت و گو با ایمنا درباره جزئیات این سه حادثه گاز گرفتگی اظهار کرد: هر ساله با آغاز فصل سرما و کاهش دمای هوا میزان مسمومیت ها با گاز منوکسیدکربن به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد و بی احتیاطی در زمینه استفاده و نصب این گونه وسایل در منازل، کارگاه ها و یا خودروهای سبک و سنگین افزایش می یابد. وی افزود: حادثه انتشار گاز منو اکسید کربن ناشی از سوختن زغال موجب مسمومیت یک زن و دو مرد ۳۶ و ۴۰ ساله در اردستان شد؛ که پس از حضور تکنسین های اورژانس، مصدمان به بیمارستان اردستان انتقال پیدا کردند.

سرپرست اورژانس پزشکی اصفهان با اشاره به وقوع حادثه گازگرفتگی دیگری در شهر اصفهان افزود: روز گذشته یک مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن حاصل از اجاق گاز داخل منزلی واقع در خیابان ملک شهر اصفهان به اورژانس ۱۱۵ اعلام و واحدهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی گفت: در این حادثه گازگرفتگی یک مرد ۴۸ ساله و یک زن ۴۶ ساله دچار مسمومیت تنفسی شدند که پس از انجام اقدامات درمانی اولیه بر روی آن ها به بیمارستان غرضی اصفهان منتقل شدند .
راستین در تشریح حادثه ای دیگر که در میدان تره بار اصفهان اتفاق افتاد، اظهار داشت: در این حادثه یک مرد ۴۰ ساله به دلیل روشن کردن گاز پیک نیک در داخل کامیون و انتشار گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست داد .

وی اضافه کرد: فوریت ‌های پزشکی شهرستان اصفهان با برخورداری از ۴۷ پایگاه شامل ۳۵ پایگاه شهری، ۱۱ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۶۰ نفر پرسنل عملیاتی به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به مصدومان و بیماران اورژانسی است .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار