شروط‌ فرانسه برای سفر ماکرون به ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از شرط‌گذاری فرانسوی‌ها برای سفر رئیس‌جمهور این کشور به ایران خبر داد و گفت: این شروط طی نامه‌ای به ایران اعلام‌شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از شرط‌گذاری فرانسوی‌ها برای سفر رئیس‌جمهور این کشور به ایران خبر داد و گفت: این شروط طی نامه‌ای به ایران اعلام‌شده است.

به گزارش الف، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ظریف وزیر خارجه کشورمان، گفت: دیدار با رهبری و مذاکره با ایران درباره آینده منطقه و برنامه موشکی ایران ازجمله این شروط است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بابیان اینکه بر اساس سیاست‌های اعلام‌شده هیچ‌کس در خصوص مسائل موشکی، مسائل دفاعی و تحولات منطقه که در جهت تضعیف جریان مقاومت است با اروپائی‌ها و آمریکا صحبت و مذاکره نمی‌کند و موضوعی در دستور کار نخواهد بود، گفت: آن‌ها به دنبال نشست مشترک سه‌جانبه آمریکا و رژیم آل سعود ازیک‌طرف و ایران از طرف دیگر، در مورد مسائل یمن و منطقه هستند. وی تأکید کرد: از سوی نظام نیز پاسخ لازم به آن‌ها داده شده و شروطی نیز اعلام گشته است؛ بنابراین در صورت تحقق شروط ایران از سفر رئیس‌جمهور فرانسه استقبال می‌شود در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران تمایلی به این سفر نخواهد داشت. وی بابیان اینکه اخیراً رئیس‌جمهور فرانسه با ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا جلسه داشته، افزود: ترامپ گفته اگر ایران به این خواسته‌ها و شروط تن ندهد، ما تمام تحریم‌ها را برمی‌گردانیم و کار برجام را یکسره می‌کنیم. کریمی قدوسی با اشاره به مواضع صریح مقام معظم رهبری در خصوص برجام و اروپائی‌ها، گفت: مقام معظم رهبری در دیدارهای عمومی خود اعلام کردند که اروپائی‌ها باید به آمریکا فشار بیاورند تا تمام اجزای برجام را اجرا کنند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار