بادام بخورید

بادام به رژیم غذایی، سبب کاهش LDL بادام در عروق کرونشی ایجادمی‌کند و درنهایت می‌تواند باعث حمله‌های قلبییا کلسترول بد خون می‌شود که اهمیت زیادی دارد.

بادام به رژیم غذایی، سبب کاهش LDL بادام در عروق کرونشی ایجادمی‌کند و درنهایت می‌تواند باعث حمله‌های قلبی یا کلسترول بد خون می‌شود که اهمیت زیادی دارد. چون افزایش سطح کلسترول بدخون،‌ پلاک‌هایی شود. ضمن این‌که کاهش کلسترول بد خون با میزان بادامی که می‌خوریدمرتبط است؛ به‌عبارت‌دیگر یعنی افزایش میزان بادام‌هایی که می‌خورید، می‌تواندمساوی باشد با کاهش بیشتر کلسترول بد خون.

به گزارش سایت سلام دکتر، مطالعات اخیر نشان می‌دهند که تأثیر بادام فراتر از کاهش LDL است و این توانایی را دارد که خطر مقاومت به انسولین وخطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش دهد. حتی اگر مبتلابه دیابت باشید، اضافه کردنبادام به رژیم غذایی می‌تواند حساسیت نسبت به انسولین را بهبود بخشد.

ضمناً بادام می‌تواند امکان کاهش وزن را افزایش دهد. دریکی از مطالعات مشخص شد که اضافه کردن۸۴ گرم بادام به برنامه غذایی روزانه، کاهش وزن را بهبود می‌بخشد و حتی تا ۱۴ درصددر کاهش اندازه دور کمر مؤثر است.

افرادی که روزانه۴۲ گرم بادام می‌خورند، در عرض ۶ هفته با کاهش کلسترول بد خون تا پنج میلی‌گرم بر دسی لیتر مواجه می‌شوند. ضمن این‌که تجمع چربی در شکم و پاهای این افراد کمتر می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار