ایران برای دفاع ازقدس یکصدا شد

ترامپ به‌رغم اعتراض‌های شدید جهانی چهارشنبه اعلام کرد که بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

اصفهان امروز: ترامپ به‌رغم اعتراض‌های شدید جهانی چهارشنبه اعلام کرد که بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد. وی در سخنانی در کاخ سفید گفت که از وزارت خارجه می‌خواهد که زمینه انتقال سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت‌المقدس فراهم کند. کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس را تصویب کرد. دولت‌های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده‌اند. ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که این مصوبه را اجرا می‌کند؛ اما این اقدام ترامپ واکنش‌های بسیار تند کشورهای مختلف جهان را به همراه داشت. دراین‌بین چهره‌های سیاسی کشور خودمان هم که پیوسته حامی مردم فلسطین و خواهان پایان دادن به ستم روا داشته شده در حق مردم این کشور هستند در برابر این تصمیم ترامپ موضع گرفتند.


فلسطین عزیز سرانجام آزاد خواهد شد

رهبر انقلاب، ادعای دشمنان اسلام درباره اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ناشی از ناتوانی و عجز آن‌ها دانستند و افزودند: «دنیای اسلام بلاشک در مقابل این توطئه می‌ایستد و صهیونیست‌ها با این کار ضربه بزرگ‌تری می‌خورند و فلسطین عزیز بدون تردید سرانجام آزاد خواهد شد». رئیس‌جمهوری نیز در اینباره گفت: «قدس متعلق به اسلام و مسلمانان و فلسطینی‌هاست و جایی برای ماجراجویی جدید استکبار جهانی وجود ندارد». روحانی بابیان اینکه هدف بلند مسلمانان آزادی قدس است، گفت: «جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال صلح و ثبات در منطقه و با تغییر مرزهای جغرافیایی مخالف است و با حمایت از ملت‌ها در برابر تروریسم، خواهان حل مشکلات از طریق مذاکره می‌باشد، اما درعین‌حال هیچ ملت مسلمانی ازجمله ملت ایران تجاوز استکبار و صهیونیزم به مقدسات اسلامی را تحمل نخواهد کرد». وزارت امور خارجه هم در واکنش به تصمیم دولت آمریکا در انتقال سفارتخانه خود از تل‌آویو به بیت‌المقدس بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «با عنایت به اینکه شهر قدس ازنظر قطعنامه‌های سازمان ملل اراضی اشغال‌شده محسوب می‌گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی محسوب می‌گردد؛ لذا جمهوری اسلامی ایران این اقدام آمریکا را به‌شدت محکوم می‌نماید و از همه مجامع بین‌المللی، کشورهای صاحب نفوذ و به‌ویژه کشورهای اسلامی می‌خواهد برای حفظ ثبات و استقرار منطقه، مانع اجراشدن این اقدام آمریکا شوند که تنها به سود رژیم صهیونیستی است».


اشغالگران هرگز روی آرامش را نخواهند دید

سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح دراین‌ارتباط گفت: «اسرائیل، غاصب سرزمین فلسطین است و تداوم مبارزات مردم فلسطین علیه این غده سرطانی، حاکی از آن است که اشغالگران هرگز روی آرامش را نخواهند دید و راهی جز ترک این سرزمین و یا زوال و نابودی ندارند. زرادخانه تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک متعلق به فلسطینی‌هاست و مردم آمریکا باید بدانند مشکلات آن ایام ریشه در سیاست‌های امروز حاکمان شرور کاخ سفید دارد». علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: «اقدام دولت آمریکا برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به پایتختی قدس شریف نقض آشکار تمامی قواعد بین‌المللی است، حداقل انتظار ما از مجامع بین‌المللی به‌خصوص سازمان ملل متحد این است که با این‌گونه اقدامات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برخورد قاطع داشته باشند و جلوی تجاوزگری‌های آن‌ها را بیش از این بگیرند». علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری نیز طی سخنانی با محکوم کردن اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «این اقدام نابخردانه از سوی فردی بی‌ثبات و ناآگاه به مسائل سیاسی و تاریخی، نادیده گرفتن حق مسلم تاریخی و قطعی ملت مظلوم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی بوده و دونالد ترامپ باید بداند که قدس شریف به‌عنوان قبله اول مسلمانان جهان و متعلق به فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند. این اقدام به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نبوده و لکه ننگ دیگری بر سیاست‌های آمریکا در جانبداری از خشونت، سرکوب، از بین بردن حقوق مسلم ملتی مظلوم و در جهت بی‌ثبات‌سازی برای تأمین منافع رژیم صهیونیستی است. سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی و آمریکا در به چالش کشیدن ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و بی‌تردید راه مقاومت و ایستادگی ادامه خواهد داشت».


اقدامات ترامپ باعث تسریع فروپاشی رژیم صهیونیستی می‌شود

همچنین مجلس شورای اسلامی با تقبیح و محکومیت اقدام رییس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: «ترامپ که بشدت نگران آینده سیاسی خود است برای باقیماندن در مسند ریاست جمهوری ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین را به صهیونیست ها و غاصبان فلسطین فروخت. دولت آمریکا با این اقدام خبیث و غیر قابل توجیه بر اندک امیدی که برخی جریان ها و حاکمان عربی برای مذاکره و تشکیل 2دولت داشتند خط بطلان کشید». کمال دهقانی فیروزآبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز بیان کرد: «آمریکا با چنین اشتباهی در حقیقت نیت پلید خود را در عمل به دنبال حمایت از متجاوز آشکار کرد. بعضی از مسلمانان هنوز به دلیل نگرش سازشکارانه دولت‌هایشان، نخواستند خوی تجاوزگرانه رژیم اشغالگر را ببینند و به آمریکا اعتماد کرده‌اند. با این کار همه مسلمانان نیت پلید آن‌ها را دیدند». همچنین علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به تصمیمات آمریکا در مورد شهر قدس، نسبت به هرگونه اقدام تنش‌زا برعلیه منافع جهان اسلام هشدار داد. وی بابیان اینکه قدس شریف، بخش لاینفک فلسطین است، خاطرنشان کرد: «هر نوع تصمیم‌گیری در مورد آینده این سرزمین در صلاحیت ساکنان اصیل و غیر مهاجر آن بوده و هیچ کشوری نمی‌تواند با نادیده گرفتن حقوق مسلم مردم فلسطین برای این کشور اسلامی تصمیم‌گیری کند. اقدامات ترامپ و هیئت حاکمه بحران‌ساز آمریکا باعث تسریع فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی می‌شود. قدس شریف پایتخت کشور اسلامی فلسطین است و دولت آمریکا نمی‌تواند با بحران سازی در مورد این شهر مقدس افکار عمومی جهانی را از شکست‌های حقارت‌بار در منطقه به‌ویژه شکست تروریست‌های تکفیری موردحمایت خود در سوریه و عراق منحرف کند».

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار