ورزش‌های قدرتی را فراموش نکنید

ورزش‌های قدرتی نیز به همان اندازه تمرینات هوازی، نقش کلیدی در کاهش وزن و رسیدن به اهداف تناسب‌اندام دارند

ورزش‌های قدرتی نیز به همان اندازه تمرینات هوازی، نقش کلیدی در کاهش وزن و رسیدن به اهداف تناسب‌اندام دارند. به گزارش آوای سلامت انجام تمرینات هوازی در کنار ورزش‌های قدرتی می‌تواند در کمترین زمان فواید شگفت‌انگیز خود را نشان دهد:

*دورانسالمندی آسان‌تر: ورزش قدرتی باعث تقویت استخوان‌ها شده ، عضلات را حفظکرده و استرس را در بدن کاهش می‌دهد ، ضمن این‌که باعث می‌شود که فرد دوران کهنسالی راحت‌تری را تجربه کند.

*افزایش توان ورزشی: ورزش‌های قدرتی ، نه‌تنها باعث افزایش قدرت بدنی می‌شوند ، بلکه سرعت ، چالاکی وانعطاف بدن را هم افزایش می‌دهند و همه این‌ها برای انجام سایر ورزش‌ها مثل دویدن و سایر ورزش‌های استقامتی نيز مفيد و ضروری هستند.

*پیشگیری از پوکی استخوان: نگرانی از پوکی استخوان باعث می‌شود که به سراغ مصرف لبنيات برویم اما پیشنهاد مؤثر این است که در کنار مصرف لبنيات ، حتماً وزنه هم بزنيد زیرا این کار ، تراکم استخوان‌ها را به شکل باورنکردنی زیاد می‌کند.

*افزایش متابولیسم: خيلی از ما فکر می‌کنیم که ورزش هوازی باعث چربی سوزی زیاد می‌شود اما درواقع اگر عضلات بدن ما متراکم‌تر باشند ، چربی بيشتری می‌سوزانیم و حتی در زمان خواب و نشستن هم چربی سوزی ما ادامه پيدا می‌کند.

*افزایش کیفیت خواب: وقتی‌که متابوليسم بالا باشد و سطح انرژی بدندر وضعيت مناسبی قرار داشته باشد ، خواب بسيار راحت‌تری هم خواهيم داشت. البته سعی کنيد که در زمان‌های نزدیک به زمان خواب ، ورزش قدرتی انجام ندهيد چون ممکن است که برعکس عمل کند.

*افزایش اعتمادبه‌نفس: یکی از مهم‌ترین اثرات ورزش‌های قدرتی ، اثرات مثبتی است که بر روی روح و روان ما برجای می‌گذارد. ورزش‌های قدرتی به ما کمک می‌کنند که هم تناسب‌اندام داشته باشيم و هم احساس درونی ما بهتر باشد.

*افزایش سلامتی عمومی بدن: گرچه هدف بسياری از افراد از انجام ورزش قدرتی این است که تناسب‌اندام داشته باشند اما مهم‌ترین دستاورد ورزش قدرتی ، سلامتی واحساس زنده‌بودن است. ورزش‌های قدرتی در درازمدت باعث ایجاد تغييرات بسيار ارزشمندیدر ما می‌شوند. علاوه بر زیبایی بدن ، افزایش انرژی ، خواب بهتر ، حتی زندگیزناشویی بهتر ، همگی از دستاوردهای ورزش قدرتی برای جسم و روح هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار