تشکیل ستاد ویژه‌ای برای احیای زاینده‌رود

استاندار اصفهان گفت: تصمیم اخیر نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست و صهیونیست‌ها بر موضع‌گیری آمریکایی‌ها سلطه دارند؛ غیر از مردم ایران دیگر ملت‌ها هم نشان دادند که به رفتار صهیونیست‌ها اعتراض دارند.

استاندار اصفهان گفت: تصمیم اخیر نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست و صهیونیست‌ها بر موضع‌گیری آمریکایی‌ها سلطه دارند؛ غیر از مردم ایران دیگر ملت‌ها هم نشان دادند که به رفتار صهیونیست‌ها اعتراض دارند.

به گزارش فارس ، محسن مهرعلیزاده دیشب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی شبکه اصفهان اظهار داشت: در یک ماه گذشته با تمام دقت و شبانه‌روز وقت گذاشته‌ام تا واحدهای تولیدی بتوانند به کار خود ادامه دهند، اصفهان همه زیرساخت‌های انسانی و صنعتی را برای الگو شدن در اقتصاد مقاومتی دارد.

وی با اشاره به این‌که پیش‌بینی شده بیشتر از آنچه آورد زاینده‌رود است به اصفهان، آب آورده شود، افزود: ستاد ویژه‌ای برای احیای زاینده‌رود تشکیل می‌شود تا بین دستگاه‌های مرتبط با موضوع آب هماهنگی ایجاد کند و شبانه‌روزی موضوع آب را پیگیری کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: کنارگذر شرق و غرب از طرح‌های مهم است که برای دریافت بودجه تکمیلی آن رایزنی کرده‌ایم، برای توسعه فرودگاه اصفهان نیز با سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ها اقدام می‌کنیم؛ اصفهان بخش خصوصی قدرتمندی دارد که اگر به میدان بیاید نیازی به اعتبارات دولتی نیست.

وی در ادامه مطرح کرد: با مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه صحبت کرده‌ام تا تکمیل ورزشگاه نقش جهان را هم بر عهده بگیرند که پذیرفته‌اند، طرح‌های بزرگ عمرانی را به همین شیوه و با تقسیم وظایف می‌توانیم به نتیجه برسانیم.

مهرعلیزاده همچنین عنوان کرد: سهراب مرادی به شایستگی قهرمان وزنه‌برداری جهان شد، در رشته‌های دیگر هم اصفهان می‌تواند جایگاه خود را باز هم به دست آورد؛ سپاهان و ذوب‌آهن در لیگ برتر فوتبال توازن قدرت ایجاد کردند.

وی اضافه کرد: سالن اجلاس 200 میلیارد تومان برای تکمیل احتیاج دارد، برای طرح‌های جنبی این رقم به هزار و 200 میلیارد تومان می‌رسد؛ برای این کار بهتر است سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را جذب کرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: سالن اجلاس می‌تواند اصفهان را به قطب میزبانی از همایش‌های بین‌المللی تبدیل کند که گردشگری را هم رونق می‌بخشد.

وی با بیان این‌که سرمایه‌گریزی و سرمایه‌گذارستیزی را باید با اصلاح فرآیندها و بروکراسی اداری در اصفهان از بین برد، اذعان کرد: با کسانی که کار مردم و سرمایه‌گذاران را عقب می‌اندازند به هیچ وجه مماشات ندارم؛ کاری که با یک تلفن حل می‌شود چرا باید 6 سال طول بکشد؟!

مهرعلیزاده تصریح کرد: مردم اگر حداکثر ظرف 15 روز مجوز مورد نیاز خود را نگیرند اطلاع دهند؛ در حال طراحی پنجره واحدی هستیم که نمایندگان تمام دستگاه‌ها مستقر می‌شوند و مردم برای دریافت مجوز می‌توانند به آن مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: برخورداری فقط بحث مالی نیست داشتن نیروی انسانی فعال، تحصیل‌کرده و ماهر هم نمادهای برخورداری است؛ اصفهانی‌ها از سال‌ها قبل وارد مباحث اقتصاد دانش‌بنیان شده‌اند و این نشانه شناخت ضرورت‌های آینده است؛ محرومیت و عدم برخورداری در این است که نتوانیم مشکل حضور یک سرمایه‌گذار را حل کنیم.

استاندار اصفهان تأکید کرد: هنر مدیریت استان باید افزودن درآمدها باشد، در بودجه 97 پیش‌بینی شده درصد بالایی از درآمد به خود استان‌ها بیاید تا خود استان‌ها هزینه کنند.

وی با اشاره به این‌که تاکنون به خوانسار و نجف‌آباد رفته‌ و برنامه‌ریزی کرده‌ام هر دو هفته از یکی از شهرستان‌ها بازدید کنم، گفت: توسعه متوازن استان در دستور کار است؛ طرح آمایش شهرستان‌ها طرح خوبی است که مدیران قبلی استان تهیه کرده‌اند.

مهرعلیزاده در ادامه مطرح کرد: اگر قانون اجازه دهد 90 درصد از اختیارات را به فرمانداران تفویض می‌کنم همین تفویض اختیار را از مدیران کل برای مدیران شهرستان‌ها مورد تأکید قرار داده‌ام.

وی در ادامه عنوان کرد: ظرفیت اصلی اصفهان بعد از مردم، صنعت و کشاورزی، گردشگری است که باید با برنامه‌هایی آن را توسعه داد؛ از ظرفیت‌های 14 خواهرخوانده اصفهان برای گسترش گردشگری باید استفاده کنیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با برنامه مثلث سیاحتی اصفهان- شیراز-یزد قصد داریم جاذبه‌ای برای گردشگران خارجی ایجاد و تورهای یک هفته‌ای راه‌اندازی کنیم؛ اگر شرکت هواپیمایی اصفهان را تقویت کنیم می‌توانیم کیش را هم به این مثلث اضافه کنیم و پروازهای مختلف برای گردشگران این مربع سیاحتی تدارک ببینیم.

وی با تأکید بر این‌که زیرساخت‌های گردشگری مناسب را نداریم و فرهنگ و اعتباری که باید برای گردشگر قائل شد وجود ندارد، ابراز کرد: اصفهان به 3 تا 4 برابر تعداد فعلی هتل نیاز دارد، همچنین ساعت کاری بسیاری از اماکن تاریخی ما متناسب با نیاز گردشگر نیست.

مهرعلیزاده مطرح کرد: یکی از زیبایی‌های شهرها نورپردازی‌های شبانه است که در اصفهان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: از مردم اصفهان دعوت می‌کنم فردا در راهپیمایی حمایت از قدس شریف و انتفاضه مردم فلسطین شرکت کرده و به رفتارهای سخیف ترامپ و مستکبران در حمایت از رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی اعتراض کنند.

استاندار اصفهان تأکید کرد: تصمیم اخیر نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست و صهیونیست‌ها بر موضع‌گیری آمریکایی‌ها سلطه دارند؛ غیر از مردم ایران دیگر ملت‌ها هم نشان دادند که به رفتار صهیونیست‌ها اعتراض دارند.

وی افزود: برای تعیین مدیران اصل بر شایسته‌سالاری است و بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی باید افرادی را منصوب کرد که خدمتگزار مردم باشند.

مهرعلیزاده در پایان گفت: می‌توانم دو ماه یا سه ماه یک بار دست پر به صدا و سیما بیایم و به مردم گزارش دهم، ماهانه دیدار مردمی خواهم داشت و صحبت‌های مردم را خواهم شنید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار