عامل گرانی کاغذ واسطه‌ها هستند

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تخصیص ارز مبادله ای برای واردات کاغذ ضرورت دارد، گفت: به نظر می رسد که واسطه ها عامل ۲۰ درصد گرانی کاغذ هستند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تخصیص ارز مبادله ای برای واردات کاغذ ضرورت دارد، گفت: به نظر می رسد که واسطه ها عامل ۲۰ درصد گرانی کاغذ هستند.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با ایمنا در خصوص افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ کاغذ در کشور طی ماه های پایانی سال، اظهار داشت: کاغذ به عنوان یکی از ضروریات کشور است که باید جلو افزایش بی رویه قیمت آن گرفته شود.

وی بیان داشت: زمانی که قیمت کاغذ افزایش بی رویه پیدا کند نویسندگان ما که غذای روح مردم را تامین می کنند مجبور می شوند از کار دست بکشند و توانایی چاپ کتاب های خود را نخواهند داشت.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین سفارشات بزرگان دینی و دانشمندان ما مطالعه است، گفت: افزایش نرخ کاغذ موجب می شود به مرور چاپ کتاب، هفته نامه، روزنامه، مجلات و ... کمتر شود.

وی افزود: با توجه به اینکه عمده قشر مصرف کننده کتاب و کاغذ در کشورمان دانشجویان و طلاب حوزه علمیه هستند بیشترین ضرر را از افزایش نرخ کاغذ خواهند دید.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت کاغذ مصرف کنندگان آن را در تامین این مهم دچار مشکل می کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماه های پایانی سال قرار داریم و چاپ سالنامه و تقویم در دستور کار بسیاری از نهادها و شرکت ها قرار دارد به تبع افزایش قیمت کاغذ آنها را دچار مشکل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران عمدتا واردکننده کاغذ است، تاکید کرد: به دلیل حفظ جنگل های کشور به ناچار واردکننده کاغذ به کشور هستیم بنابراین باید جلوی افزایش بی رویه قیمت کاغذ گرفته شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعتقاد بر اینکه افزایشی نرخ کاغذ را واسطه ها رقم زده اند، گفت: واسطه ها بدون هیچ زحمتی کاغذی را که با ارز مبادله ای وارد کشور شده را با ارز آزاد به مصرف کنندگان می دهند.

وی تاکید کرد: تخصیص ارز مبادله ای به واردات کاغذ ضرورت دارد و از این طریق می توان جلو افزایش قیمت آن را گرفت.

موسوی لارگانی با بیان اینکه دولت باید به طور مستقیم بر واردات کاغذ نظارت کند، افزود: از سوی دیگر ما باید توان تولید کاغذ را بدون استفاده از چوپ افزایش دهیم و اگر هنوز به این تکنولوژی دست نیافته ایم، باید ارز مبادله ای را به واردات کاغذ تخصیص دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد که واسطه ها عامل ۲۰ درصد گرانی کاغذ هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار