تیلرسون: شاید انتقال سفارت آمریکا به قدس تا ۲ سال آینده اتفاق نیفتد

وزیر خارجه آمریکا نسبت به انتقال سفارت این کشور به شهر بیت المقدس تا ۲ سال آینده ابراز تردید کرد.

وزیر خارجه آمریکا نسبت به انتقال سفارت این کشور به شهر بیت المقدس تا ۲ سال آینده ابراز تردید کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس شاید برای 2 سال دیگر نیز اتفاق نیفتد.
وی در کنفرانس خبری مشترک با ژان ایو لودرایان وزیر خارجه فرانسه در پاریس، گفت: این چیزی نیست که امسال یا حتی شاید سال آینده اتفاق بیفتد ولی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ما خواسته است تا قاطعانه و بسیار محکم این اقدام را به پیش ببریم.
ترامپ بر خلاف مخالفت های بین المللی کشورهای جهان از جمله فرانسه روز چهارشنبه تصمیم خود برای به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام کرد. وی از آغاز فعالیت های مقدماتی برای انتقال سفارت آمریکا در آینده نزدیک خبر داده است.
تیلرسون افزود: اعلام تصمیم ترامپ هیچ گونه پیشداوری درباره وضعیت نهایی شهر قدس نخواهد بود، از جمله مرزهای این شهر، که قرار است در مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینی ها مشخص شود.
ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال گذشته وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود ولی وی در ژوئن گذشته این اقدام را برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه به تعویق انداخت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار