تعطیلی بنگاه‌های تولیدی اصفهان به علت فشارهای مالیاتی است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به جزئیات جلسه‌ با وزیر اقتصاد پیرامون فشارهای مالیاتی گفت: فشارهای مالیاتی سبب شده که بسیاری از تولیدکنندگان و صنعت‌گران اصفهانی کارگاه‌های خود را تعطیل کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به جزئیات جلسه‌ با وزیر اقتصاد پیرامون فشارهای مالیاتی گفت: فشارهای مالیاتی سبب شده که بسیاری از تولیدکنندگان و صنعت‌گران اصفهانی کارگاه‌های خود را تعطیل کنند.
به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اذعان نمایندگان ادوار مختلف مجلس بر این موضوع است که اتحاد و انسجام بین نمایندگان در این دوره، در هیچ دوره‌ دیگری نبوده است. جلسات متعددی که در شهرستان‌های استان و حتی شهر اصفهان برگزار می‌شود سبب شده که اتحاد و انسجام بیشتری بین نمایندگان به‌وجود آید.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: هنگام اخذ رأی اعتماد وزرای پیشنهادی از نمایندگان، مجمع نمایندگان استان اصفهان قبل و بعد از اخذ رأی اعتماد با وزرا جلساتی را پیرامون حل مشکلات استان اصفهان داشتند.
وی ادامه داد: از این رو در جلسه‌ای که با وزیر دفاع داشتیم 2 مسئله مهم از طرف همه نمایندگان استان مطرح شد که یکی از آن‌ها مشکل هواپیماسازی هسا بود که مشکلاتی برای نیروهای خدوم این شرکت ایجاد شده است. همچنین تصمیم بر این بود که قسمتی از ساخت بالگرد را از استان اصفهان به استان دیگری انتقال بدهند که با مخالفت جدی نمایندگان استان روبه‌رو شد.
موسوی لارگانی با اشاره به جایگاه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، بیان کرد: این فرودگاه معین فرودگاه‌های تهران است، یعنی اگر برای فرودگاه امام خمینی(ره) یا مهرآباد مشکلی پیش بیاید باید هواپیماها در فرودگاه اصفهان به زمین بنشینند، بنابراین برای برطرف شدن مشکل زمین فرودگاه که شرکت خارجی وینسی برای سرمایه‌گذاری در آن اعلام آمادگی کرده با مسئولان صحبت کردیم.
وی گفت: طرح توسعه فرودگاه نیازمند حدود 400 هکتار زمین است که این 400 هکتار در اختیار نیروهای مسلح و هوانیروز استان اصفهان است. در این راستا باید گفت که خوشبختانه به توافقاتی دست پیدا کردیم و امیدواریم این زمین به زودی تحویل داده شود و شرکت وینسی کار خود را آغاز کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه در جلسه‌ای که با وزیر امور اقتصاد و دارایی داشتیم مشکلات استان اصفهان را مطرح کردیم، اظهار داشت: با وجود اینکه استان اصفهان نخستین استان صنعتی کشور است اما با وجود صنعت عظیمی که در استان اصفهان همچون فولاد، ذوب‌آهن، پتروشیمی و نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ و شهرک‌های صنعتی وجود دارد با این حال با مشکلاتی در صنایع روبه‌رو هستیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر میانگین بیکاری در استان اصفهان از میانگین کشوری 3 درصد بیشتر بوده و این آماری است که دولتی‌ها عنوان می‌کنند که قطعاً آمار بیکاری در استان اصفهان از این مقدار بیشتر است.
موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با وزیر اقتصاد داشتیم مطرح شد که فشارهای مالیاتی از اصفهان کاسته شود، در حقیقت این فشارهای مالیاتی سبب شده که بسیاری از تولید کنندگان و صنعت گران یا کارگاه‌های خود را تعطیل کنند یا آنها به حالت نیمه تعطیل درآورند، همچنین فشارهای بانکی هم بر تولیدکنندگان وجود دارد که این موارد را باید وزیر اقتصاد و دارایی حل کند.
وی گفت: حدود 2 هفته گذشته با تولیدکنندگان صنعت نساجی جلسه‌ای داشتم که درآن جلسه برخی مطرح کردند که ما دفاتر خود را به تهران یا قم منتقل می‌کنیم چرا که صادرات از گمرک اصفهان مبلغ بالایی دارد ولی از استان‌های دیگر باید مبلغ کمتری بپردازیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: ما نباید کاری کنیم که سرمایه‌گذار و تولید کننده ما از اصفهان گریزان باشد، این موضوع را باید مسئولان با تغییرات مدیریتی که انجام شده با جدیت پیگیری کنند و اجازه ندهند که هم سرمایه و هم سرمایه‌گذار از استان خارج شود.
وی در پاسخ به این سئوال که وضعیت وام‌هایی که به کارگاه‌های زود بازده تعلق می‌گیرد در چه شرایطی است؟ اضافه کرد: در کشور در همه استان‌ها ستادهای تسهیل تشکیل شد و در سایت بهین یاب در سال 95 تعداد زیادی از تولیدکنندگانی که با مشکل روبه‌رو بودند ثبت نام کردند و تعدادی از آن‌ها توانستند از وام 10 هزار میلیارد تومان دولت استفاده کنند، اما آن‌چه که به نتیجه رسید توجیه نداشت.
موسوی لارگانی افزود: سخت‌گیری‌ها در اصفهان بیشتر است یعنی در ستاد تسهیل وام تصویب و کارهای اداری انجام و واحد مورد نظر به بانک معرفی می‌شد، اما زمانی‌که به بانک مراجعه می‌کردند با بهانه‌های مختلفی که بانک بر سرراه تولیدکننده و صنعت‌گر ایجاد می‌کرد روبرو شده و نمی‌توانستند وام خود را دریافت کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار