وعده‌های انتخاباتی را در لایحه بودجه ۹۷ پیگیری کرده‌ایم

رئیس جمهور کشورمان در صحن علنی مجلس با تشریح لایحه بودجه ۹۷، گفت: وعده های انتخاباتی را در بودجه سال آینده پیگیری کرده ایم و ۳۴ درصد بودجه ۹۷ عملیاتی است.

رئیس جمهور کشورمان در صحن علنی مجلس با تشریح لایحه بودجه ۹۷، گفت: وعده های انتخاباتی را در بودجه سال آینده پیگیری کرده ایم و ۳۴ درصد بودجه ۹۷ عملیاتی است.

به گزارش خانه ملت، ‌ حسن روحانی امروز ۱۹ آذر ماه در تشریح خصوصیات لایحه بودجه ۹۷، گفت: امیدواریم در اواخر دی ماه شاهد بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باشیم و تا آغاز دهه فجر دوازدهم بهمن، لایحه صورت قانونی در اختیار دولت به قرار بگیرد.

رییس جمهور همچنین تصریح کرد: لایحه بودجه امسال کاملا متفاوت با بودجه های سال های گذشته است. در واقع در این لایحه بودجه به خوبی روشن شده که بودجه تنها یک لیست درآمدی و هزینه ای نبوده بلکه برشی از برنامه ۴ ساله دولت است.

وی ادامه داد: به محضر ملت ایران و نمایندگان مجلس عرض می کنم که تمام وعده های اصلی دولت دوازدهم در انتخابات اردیبهشت ۹۶، چارچوب های اصلی آن در این لایحه تبلور دارد و بودجه سال ۹۷ به معنای آغاز اجرای برنامه های دولت دوازدهم است و تمام وعده های اصلی که دولت به مردم در انتخابات داده و هر آنچه مورد مطالبه مردم در ایام انتخابات بود، که مردم از ما اشتغال، رشد اقتصادی، رفع فقر و کاهش نابرابری ها و تحرک در طرح های اصلی و مهم و حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور بود، در این لایحه قابل مشاهده است.

روحانی همچنین تصریح کرد: تبصره های ۱۴، ۱۸ و ۱۹ لایحه بودجه امسال تحولی بزرگ در بودجه نویسی است و دولت روند جدیدی را آغاز کرده که در سال های بعد ادامه می دهد.

رییس دولت یازدهم تاکید کرد: پایه اصلی بودجه امسال شفافیت و پرداخت اعتبار به دستگاه ها بر مبنای عملکرد ۳ ماهه آنها است. آنچه در گذشته انجام می گرفت این بود که دستگاهی می گفت سال گذشته هزار تومان گرفتم و ۹۹۰ تومان خرج کردم و برای سال آینده حداقل ۱۰ درصد اضافه یعنی ۱۱۰۰ تومان می خواهم و کسی که هزار تومان بودجه داشت و با صرفه جویی ۸۰۰ تومان خرج کرد در سال آینده به مراتب کمتر دریافت می کرد.

وی ادامه داد: از این رو برای هزینه کردن رقابتی به ویژه در ماه های آخر سال صورت می گرفت که هزینه کنند تا بودجه بیشتر بگیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار