نصب صندوق‌های الکترونیکی فروش در راستای شفافیت اقتصادی است

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان گفت: در راستای شفافیت اقتصادی صندوق های الکترونیکی فروش در کلیه واحدهای صنفی از سوی دولت نصب خواهد شد.

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان گفت: در راستای شفافیت اقتصادی صندوق های الکترونیکی فروش در کلیه واحدهای صنفی از سوی دولت نصب خواهد شد.

به گزارش ایمنا مراد امیری در نشست کشوری توسعه صادرات و جواهرات در اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار داشت: صادرکنندگان طلا و جواهر می توانند ظرف یک ماه از صادرات کالای خود مالیات بر ارزش افزوده پرداختی را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در موضوع استرداد مالیات بر ارزش افزوده کوچک ترین مشکلی وجود ندارد و این در شرایطی است که تکالیف مالیاتی صادرکننده و تولید کننده به درستی انجام شده باشد.

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان اضافه کرد: در راستای شفافیت اقتصادی صندوق های الکترونیکی فروش در کلیه واحدهای صنفی از سوی دولت نصب خواهد شد.

وی افزود: واحدهای صنفی و تولیدی طلا و جواهرات چنانچه براساس ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم، اظهارنامه و دفاتر قانونی را به موقع ارایه کنند می توانند از معافیت های مالیاتی استفاده کنند.

امیری، از ادغام پرونده های مالیات بر ارزش افزوده و عملکرد مودیان در استان اصفهان خبر داد.

تدوین سند راهبردی توسعه صادرات طلا، جواهرت

رییس کمیته فلزان و سنگای گرانبهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست، گفت: سند راهبردی توسعه صادرات طلا، جواهرت و سنگ های قیمتی در دست تدوین است. در این سند پتانسیل ها و ظرفیت ها تولید و صادرات طلا و جواهرات همراه با استراتژی حضور در بازارهای هدف طراحی شده است.

روحانی نیا افزود: استفاده از دستگاه های مکانیزه برای عیارسنجی طلای صادراتی یکی از چالش های این بخش است که نیاز به حمایت از واحدهای تولیدکننده مصنوعات طلا و واردکنندگان شمش دارد.

قیمت تمام شده مصنوعات طلا ایران در بازارهای جهانی بالاست

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهرات استان اصفهان دراین نشست گفت: انگیزه خریدار داخلی و خارجی به علت گران شدن قیمت مصنوع داخلی در مقایسه با مصنوعات خارجی که مالیات بر ارزش افزوده ندارد، پایین می آید.

محسن طلا مینایی تصریح کرد: کاهش شدید اشتغال به علت کاهش تقاضا و پیامدهای منفی آن از قبیل سرخوردگی و خانه نشین شدن سرمایه گذار در امر تولید و صادرات که نهایتا منجر به تعطیلی اکثر واحدهای تولیدی و کاهش شدید صادرات شده است.

رضا چینی نایب رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان در این نشست خواستار ورود قانونی شمش طلا برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان شد و افزود: تولیدکنندگان خواستار محاسبه مالیات بر ارزش افزوده بر اجرت طلای ساخته شده اند و محاسبه آن بر اصل طلا قیمت تمام شده آنرا چندین برابر می کند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار