تجمع کشاورزان لنجانی در اعتراض به ساخت‌ ویلاهای حاشیه زاینده‌رود

ظهر امروز تعدادی از کشاورزان لنجان در اعتراض به پر کردن زه‌کش‌های زراعی خود و نیز ساخت‌ و ساز باغ ویلاهای حاشیه زاینده‌رود در مقابل فرمانداری لنجان تجمع کردند.

ظهر امروز تعدادی از کشاورزان لنجان در اعتراض به پر کردن زه‌کش‌های زراعی خود و نیز ساخت‌ و ساز باغ ویلاهای حاشیه زاینده‌رود در مقابل فرمانداری لنجان تجمع کردند.

به گزارش فارس، ظهر امروز تعدادی از کشاورزان لنجان در اعتراض به پر کردن زه‌کش‌های زراعی خود و نیز ساخت‌ و ساز باغ ویلاهای حاشیه زاینده‌رود در مقابل فرمانداری لنجان تجمع کردند.

ابراهیم مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان در حاشیه این تجمع اظهار کرد: قرار بر این بود که طرح ساماندهی زاینده‌رود که با همکاری صنف کشاورزان استان و شرکت «سامان آب سرزمین» در حال انجام است با همکاری صنف شهرستان لنجان و نهادهای ذی‌ربط صورت بگیرد نه اینکه بخواهند سر خود اقدامی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه عدم هماهنگی در خصوص پر کردن ناگهانی زه‌کش‌ها حتی اعتراض نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت، خاطرنشان کرد: نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی به‌ صراحت اعلام کرد که چنانچه پر کردن بدون هماهنگی و قانونی این چاه‌ها ادامه داشته باشد با وزیر نیرو برخورد خواهد شد.

بازرس صنف کشاورزان استان اعتراض به ساخت‌ و ساز باغ ویلاهای حاشیه زاینده‌رود از دیگر عوامل تجمع کشاورزان در مقابل فرمانداری لنجان دانست و متذکر شد: مجوزهایی که جهاد سازندگی برای باغ‌های حاشیه زاینده‌رود صادر کرده است و اخطاریه‌هایی که از شهرستان مبارکه برای کشاورزان لنجان صادر شده است نارضایتی‌هایی را در منطقه به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه پر کردن زهکش‌های یک الی سه متری نمی‌تواند به‌ صورت اثرگذاری به حل مشکلات کم‌آبی کم کند یادآور شد: پر کردن چاله‌های 3 متری که کشاورزان از طریق آن امرار معاش می‌کنند، نمی‌تواند راه خوبی برای مقابله با بحران کم‌آبی در منطقه باشد.

فریدون دری نیز با اشاره به تجمع کشاورزان در مقابل درب فرمانداری لنجان اظهار کرد: هرگونه اقدامی بدون مجوز در حفر چاه و استحصال از منابع آبی، شامل چاه‌های فاقد پروانه بوده که در ردیف چاه‌های غیرمجاز قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تعریف چاه شامل اعماق یک تا چهار متر هم می‌شود، تصریح کرد: نظر برخی از کشاورزان که ادعا می‌کنند برخی از حفره‌های کم‌عمق شامل چاه غیرمجاز نیستند، صحیح نیست.

مسؤول اداره آب منطقه‌ای لنجان در پاسخ به این خواسته تجمع‌کنندگان که چرا کشاورزان لنجان از شهرستان‌های هم‌جوار اخطاریه دریافت می‌کنند، تشریح کرد: طرح ساماندهی رودخانه زاینده‌رود که با نظارت صنف کشاورزان استان هم انجام می‌شود، دو پیمانکار دارد که از سد زاینده‌رود تا ورزنه و از سد زاینده‌رود به بالا ایفای نقش می‌کنند و در مناطق حاشیه زاینده‌رود مستقر هستند.

وی با تاکید براینکه مسؤولیت نظارتی این پیمانکاران مربوط به حاشیه زاینده‌رود و مناطق محوله است و مسؤولیت شان فراشهرستانی است، افزود: پیمانکارانی که در سد نکوآباد مبارکه مستقر هستند از برخی مناطق لنجان نظیر اشیان بازدید به عمل می‌آورند که همین موضوع باعث ایجاد سوءتفاهم برای کشاورزان عزیز ما شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار