فضای سبز شهری چتر آرامش، نشاط و سلامت شهروندان

شهردار زرین شهر گفت: باید توجه داشت فضای سبز شهری هم از دیدگاه تامین نیاز های زیست محیطی شهرنشینان و هم از نظر تامین فضاهای فراغتی و بستر ارتباط و تعامل اجتماعی جایگاهی ویژه دارد و امروز پارک ها بهترین محل برای آرامش و رفع خستگی هستند و کارکرد تفریحی پارک ها و فضای سبز جایگزین بخشی از کارکردهای تفریحی خانواده، روابط همسایگی و محلی و … شده است.

میثم محمدی در جمع کاگران فضای سبز شهرداری زرین شهر فضای سبز شهری را چتر آرامش، نشاط و سلامت شهروندان دانست و اظهار کرد: شهرداری مدیریت شهر را بر عهده دارد و بر اساس قانون وظایفی دارد که این وظایف شامل مواردی همچون حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز شهری تا معماری مبتنی بر رعایت مسائل زیست محیطی را شامل می‌شود، علاوه بر آن بحث ترافیک، جلوگیری از آلودگی آب‌های جاری، ساماندهی فاضلاب‌های سطح شهر، مدیریت پسماند و… همه جزو تکالیف و وظایف شهرداری‌است.

وی افزود: بنابراین شهرداری موثر‌ترین دستگاه و مجموعه‌ای است که می‌تواند به حفظ محیط زیست شهر کمک کند که شرط آن لحاظ کردن مسائل زیست محیطی در همه فعالیت‌ها است.

شهردار زرین شهر فضای سبز را یکی از مهمترین نمودهای عملکرد شهری خواند و تصریح کرد: برای نمونه در حوزه فضای سبز نگاه شهرداری زرین شهر باید نگاه مبتنی بر حفظ فضای سبز موجود باشد لذا باید گفت فضای سبز شهری علاوه بر زیبایی بخشیدن به منظر شهری در تقویت روحیه و شادابی شهروندان و حفظ محیط زیست تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: انجام بموقع عملیات هایی نظیر هرس درختان، آبیاری، سمپاشی وکود پاشی از جمله اقداماتی است که در حفظ و نگهداری فضاهای سبز اهمیت دارد لذا در راستای حفظ و نگهداری از فضاهای سبز شهری باید با برگزاری دورهای آموزشی ارتقاء دانش کارکنان فضاهای سبز را ارتقاء دهیم.

محمدی با اشاره به اینکه فضای سبز به طور عام به عنوان ریه های تنفسی شهرها تعریف شده است، گفت: باید توجه داشت فضای سبز شهری هم از دیدگاه تامین نیاز های زیست محیطی شهرنشینان و هم از نظر تامین فضاهای فراغتی و بستر ارتباط و تعامل اجتماعی جایگاهی ویژه دارد و امروز پارک ها بهترین محل برای آرامش و رفع خستگی هستند و کارکرد تفریحی پارک ها و فضای سبز جایگزین بخشی از کارکردهای تفریحی خانواده، روابط همسایگی و محلی و … شده است.

وی اضافه کرد: نیروی انسانی به عنوان محرک و توان جلوبرنده در نگهداری و توسعه فضای سبز و از مهمترین عوامل افزایش کمی و کیفی آن به شمار می آید از این رو کارگران فضای سبز همچون مسئولان باید به مراقبت از فضای سبز همت کنند و به دور از چشم مسئولین خود نیز شرح وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: ایجاد و یا ارتقاء فرهنگ نگهداری فضای سبز نیز بسیار حائز اهمیت است تا آنجائیکه هرگونه هزینه در خصوص توسعه و نگهداری فضای سبز بدون وجود فرهنگ نگهداری شهروندی مثمر ثمر نخواهد بود لذا آموزش و یاداوری فرهنگ حفظ و صیانت از فضای سبز شهری به نوجوانان و جوانان بسیار سودمند خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار