خط حمله سپاهان جان می‌گیرد

تیم فوتبال سپاهان در نیم‌فصل لیگ هفدهم لیگ هفدهم 14 بار دروازه حریفان را باز کرد. آماری به‌شدت ضعیف برای تیمی که همواره به داشتن مهاجمان طراز اول می‌نازید. این بیلان دور از انتظار نشان می‌دهد طلایی پوشان اصفهانی میانگین کمتر از یک گل در هر بازی را به ثبت رسانده‌اند.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : تیم فوتبال سپاهان در نیم‌فصل لیگ هفدهم لیگ هفدهم 14 بار دروازه حریفان را باز کرد. آماری به‌شدت ضعیف برای تیمی که همواره به داشتن مهاجمان طراز اول می‌نازید. این بیلان دور از انتظار نشان می‌دهد طلایی پوشان اصفهانی میانگین کمتر از یک گل در هر بازی را به ثبت رسانده‌اند. به‌طور طبیعی تیمی با این خط حمله ضعیف در لیگی که همه تیم‌ها با گلزنی امتیاز جمع می‌کنند جایگاه مناسبی در جدول نخواهد داشت. در میان تیم‌هایی که بالای سپاهان قرارگرفته‌اند تنها استقلال تهران و گسترش فولاد در باز کردن دروازه حریفان از سپاهان ضعیف‌تر عمل کرده‌اند و به ترتیب با 11 و 13 گل زده در کارنامه‌شان دیده می‌شود. اما موضوع مهمتر پیرامون تیم زردپوش اصفهانی به برترین گلزن سپاهان بازمی‌گردد. در نیم‌فصل نخست جلال‌الدین علیمحمدی با شش گل زده عنوان بهترین گلزن تیم را به خودش اختصاص داده است. بازیکنی که یک هافبک هجومی به شمار می‌رود و نقش مهاجم نوک را ایفا نمی‌کند. این در حالی است که نامی از ساسان انصاری و مروان حسین عراقی در لیست برترین گلزنان لیگ دیده نمی‌شود. این دو بازیکن به ترتیب با سه و یک گل زده در میان گلزنان فرصت‌طلب نیم‌فصل نخست لیگ جایگاهی ندارند. با این شرایط اضافه شدن مهدی شریفی و مسعود حسن‌زاده به خط آتش تیم اصفهانی می‌تواند تا حدودی گره‌گشای ضعف خط حمله سپاهان شود.

افت شدید شریفی در تراکتور

مهدی شریفی دو فصل پیش برای گذراندن دوران خدمت سربازی به تیمن تراکتورسازی پیوست. اگرچه شریفی به دلیل مصدومیتی که برایش پیش آمد، نتوانست بازی‌های خوبش برای سپاهان را در تراکتورسازی انجام دهد. شریفی اما در نیم‌فصل خدمت سربازی‌اش به پایان رسیده و به‌واسطه قراردادی که با سپاهان داشت به اصفهان بازگشت. شریفی به‌عنوان بازیکن قرضی راهی تراکتورسازی شد و از قراردادش با سپاهان یک و نیم سال باقی‌مانده است. بااین‌حال مسئولان باشگاه تبریزی در تلاش بودند تا این بازیکن را در نیم‌فصل دوم نیز در جمع نفرات خود حفظ کنند؛ اما چنین مسئله‌ای میسرنشد. بعد از نامه‌ای که مسئولان تراکتورسازی به همتایان خود در سپاهان برای صدور رضایت‌نامه شریفی ارسال کردند، مدیران اصفهانی جلسه‌ای را با زلاتکو کرانچار برگزار کردند. سرمربی ُکروات که درگذشته سابقه کار کردن با شریفی را در سپاهان دارد و رابطه‌اش با او نیز خوب است، در این جلسه قویاً اعلام کرد که به شریفی نیاز دارد و باشگاه باید او را نیم‌فصل برگرداند. سپاهانی‌ها حتی مجوز بازی شریفی برابر تیم خودشان در هفته دوازدهم را هم صادر نکردند تا تراکتوری‌ها بفهمند بازگشت شریفی به تیم سابق تا چه اندازه برای آنها اهمیت دارد. حال با بازگشت شریفی به سپاهان باید نظاره‌گر این موضوع شد که آیا شریفی همان گلزن قهار لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم است یا دو سال دوری از سطح نخست فوتبال باشگاهی ایران شریفی را در سراشیبی سقوط قرار داده است؟!

حسن‌زاده باید دوباره از صفر شروع کند

مسعود حسن‌زاده درست زمانی دچار مصدومیت شدید شد که در اوج آمادگی قرار داشت. حسن‌زاده در نیم‌فصل نخست لیگ شانزدهم از تیم سایپا به سپاهان پیوست و موفق شد عملکرد خوبی در بازگشت به اصفهان داشته باشد اما پیش از پایان فصل و در دیدار برابر تراکتورسازی با پارگی رباط صلیبی روبرو شد. این آسیب‌دیدگی به قیمت از دست دادن نیم‌فصل نخست لیگ هفدهم برای مهاجم سپاهان تمام شد. اما حالا با طی شدن دوران استراحت حسن‌زاده نیز خودش را برای حضور در تمرینات گروهی آماده می‌کند تا در نیم‌فصل دوم کمک‌حال طلایی پوشان شود. بازیکنی که تخصص ویژه‌ای درگلزنی با پا و سر دارد همواره در پیشانی خط حمله مهاجم زهرداری نشان داده است. این بازیکن تهرانی زمانی همراه با کاوه رضایی و مرتضی تبریزی خطرناک‌ترین خط حمله لیگ را در ذوب‌آهن شکل داده بودند هرچند در مقطعی با یحیی گل محمدی سرمربی وقت سبزپوشان اصفهانی دچار مشکل شد و از ترکیب تیم کنار رفت. حسن‌زاده دوره‌ای نیز در تیم سایپا به بازیکن کم‌فروغی تبدیل شد که هیچ نشانی از آن مهاجم گلزن ذوب‌آهن نداشت. حسن‌زاده در طول مدت حضور در تیم سایپا هشت بار به‌عنوان یار ثابت و چهار بار به‌عنوان یار جایگزین در ترکیب تیم سایپا به میدان رفت و در 796 دقیقه تنها یک‌بار در مقابل فولاد خوزستان برای این تیم گلزنی کرد، تا حسین فرکی سرمربی نارنجی پوشان به انتقاد از عملکرد او بپردازد و اجازه خروج او در نیم‌فصل را صادر کند. این بازیکن پیش از پیوستن به تیم سایپا دو فصل پیاپی در تیم ذوب‌آهن به میدان رفت و توانست دو بار عنوان قهرمانی جام حذفی را همراه این تیم کسب کند. مهاجم فعلی سپاهان، در دو فصل در مسابقات لیگ برتر 15 بار برای ذوب‌آهن گلزنی کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار