هزینه ای ۱۲۰ میلیارد تومانی برای پاکیزگی شهر در سال ۹۶

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: هزینه نظافت و پاکیزگی شهر اصفهان با انجام اموری همچون رفت و روب معابر و حمل زباله در مناطق ۱۵ گانه در سال جاری، ۱۲۰ میلیارد تومان است.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: هزینه نظافت و پاکیزگی شهر اصفهان با انجام اموری همچون رفت و روب معابر و حمل زباله در مناطق ۱۵ گانه در سال جاری، ۱۲۰ میلیارد تومان است.

غلامرضا ساکتی در گفتگو با ر ایمنا اظهارکرد: یکی از مهمترین ویژگی های شهر اصفهان تمیزی و پاکیزگی این شهر است و البته این امر اتفاقی نیست چرا که حاصل تلاش شبانه روزی تعداد زیادی ار نیروهای انسانی و صرف هزینه های قابل توجه است.

وی تصریح کرد: در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان ۱۵ پیمانکار در بخش نظافت، رفت و روب معابر و حمل زباله فعال هستند که در سال جاری هزینه نظافت و پاکیزگی شهر اصفهان با انجام اموری همچون خدمات نظافت، رفت و روب معابر و حمل زباله در مناطق ۱۵ گانه، ۱۲۰ میلیارد تومان است.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه روزانه حدود یکهزار تن حمل زباله در شهر اصفهان انجام می شود، گفت: بیش از ۴۵ میلیون مترمربع از معابر شهر اصفهان دستی و مکانیزه نظافت می شود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۸۹ کارگر پاکبان در امور خدمات شهری و بازیافت، جمع آوری پسماند تر و خشک فعالیت دارند، گفت: تعداد ماشین آلات فعال به صورت شبانه روزی در خدمات شهری اصفهان بیش از ۲۶۰ دستگاه است.

ساکتی در ادامه سرانه رفت و روب مکانیزه شهر را ۴۴ و نیم درصد اعلام و اظهارکرد: در ایام برگ ریزان پاییز برخی شهروندان پسماندهای خشک خود را در معابر رها می کنند که بر اثر وزش باد، ترکیب پسماندها و برگ ها چهره شهر را نازیبا میکند.

وی خاطرنشان می کند: اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان به ۲۷۰ خودروی خدماتی مجهز است که برای جمع آوری برگ های پاییزی ۳۰ دستگاه خودرو علاوه بر خودروهای موجود در نظر گرفته شده است.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان از شهروندان خواست پسماندهای تر را در زمان های تعیین شده از منزل خارج کرده و از گذاشتن آنها در گذرها خودداری کنند چون هزینه های شهرداری که البته از خود شهروندان تأمین می شود، را برای نظافت شهر افزایش می دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار