استاندار اصفهان: دلیل ناکامی تیم‌های فوتبال اصفهان بررسی شود

استاندار اصفهان گفت: توصیه‌ به ورزش همگانی دارم و استان اصفهان آن‌طور که باید بدرخشد، ندرخشیده است و برخی از استان‌های بسیار کوچک عملکرد بهتری دارند.

استاندار اصفهان: دلیل ناکامی تیم‌های فوتبال اصفهان بررسی شود

استاندار اصفهان گفت: توصیه‌ به ورزش همگانی دارم و استان اصفهان آن‌طور که باید بدرخشد، ندرخشیده است و برخی از استان‌های بسیار کوچک عملکرد بهتری دارند.

به گزارش فارس، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز در برنامه تقدیر از سهراب مرادی، قهرمان وزنه‌برداری جهان اظهار کرد: امیدواریم در میدان‌ها دیگر هم سهراب مرادی خوش بدرخشد؛ وی افتخار استان اصفهان و هم افتخار ایران است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ ورزش داشته باشیم، افزود: مردم اصفهان در مجموع مردم فرهیخته‌ای هستند و از لحاظ آگاهی‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی و ... انصافاً مردم سطح بالایی هستند و جز استان‌های برتر به حساب می‌آیند؛ باید در رشته‌های مختلف که استان استعداد دارد کار کنیم تا رشد و شکوفایی لازم را داشته باشیم.

استاندار اصفهان گفت: چون مسؤول ورزش بودم به این مسائل آشنا هستم؛ هر منطقه‌ای در یک رشته‌ای سرآمد است و به عنوان مثال خوزستان در فوتبال سرآمد هستند، در اصفهان هم دو تیم فوتبال که در گذشته خوب بوده‌اند، این روزها نتایج خوبی کسب نمی‌کنند و من به دستور داده‌ام تا موضوع بررسی شود.

وی خاطر نشان کرد: در زمانی که مسؤول ورزش بودم تنها دو تیم استقلال و پرسپولیس نتایج خوبی کسب می‌کردند و سایر تیم‌ها با اختلاف زیادی پشت سر آن‌ها بودند ولی با برنامه‌ای که به مجلس بردیم، شرکت‌های بزرگ را اجازه دادیم تا درصدی از بودجه‌شان را در ورزش هزینه کنند و این ابزار خوبی شد و می‌بینید که فولاد مبارکه و ذوب‌آهن توانستند تیم‌های خوبی را ایجاد کنند.

مهرعلیزاده تصریح کرد: همین اتفاق در استان‌های دیگر هم رخ داد؛ این نشان داد اصفهان استعداد داشته است اما امکانات نبوده است و در خوزستان هم همین طور است؛ این موضوع باید حفظ شود و باید مشکل این دو تیم بررسی و حل شود و نتایج آن‌ها قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: در مورد هندبال می‌دانستم که اصفهان قابلیت دارد و کار می‌کند و همچنین در رشته‌های رزمی اما توصیه‌ به ورزش همگانی دارم و استان اصفهان آن‌طور که باید بدرخشد، ندرخشیده است و برخی از استان‌های بسیار کوچک عملکرد بهتری دارند.

استاندار اصفهان بیان داشت: سال 80 یک پیاده‌روی همگانی تحت عنوان «یاعلی» در تهران راه انداختیم که از میدان آزادی تا ورزشگاه آزادی برگزار شد و جایزه‌های خوبی هم در نظر گرفتیم؛ سال 80 که این حرکت شروع شد همین‌طور در تهران و در مناسبت‌ها ادامه پیدا کرد.

وی پیشنهاد کرد: اکنون هم باید در مناسبت‌های مختلف این موضوع انجام شود و در هفته‌های مختلفی که در سال داریم، می‌توانییم در آن هفته به مناسبت آن هفته در جمعه‌ای که وجود دارد، همان سازمان برنامه پیاده‌روی خانوادگی برگزار کند و در راستای اطلاع‌رسانی و تبلیغ آن ارگان هدایایی به مردم تقدیم کنند.

مهرعلیزاده افزود: در راستای تشویق مردم به ورزش و جلوگیری از افسردگی و ... این اقدامات می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ در وضعیتی هستیم که ارتباط خانواده‌ها کم است و ورزش‌های همگانی می‌تواند حتی به تحکیم خانواده هم کمک کند و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

وی در پیشنهاد دیگری به توسعه سالن‌های بدن‌سازی و فیت‌نیس اشاره کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته تنها چراغی که بعد از ساعت 7 و 8 شب روشن هست، باشگاه‌های بدن‌سازی است و این اهمیت به ورزش را نشان می‌دهد؛ میل به ساخت سالن‌های چندمنظوره کم است ولی باید سعی شود مجوزهای لازم را برای باشگاه‌های بدن‌سازی کوچک تسهیل کنید که این باعث می‌شود جوان ها به ورزش بیشتر روی بیاورند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: یکی از بهترین فرصت‌هایی که جوان‌ها می‌توانند در آن حضور داشته باشند، همین باشگاه‌های بدن‌سازی و فیت‌نس است؛ حتی اگر نیاز هست وام ارزان قیمت در اختیار دهیم و مجوزات را تسهیل کنیم تا شاهد رشد این سالن‌های کوچک در سطح استان باشیم که استان به سالن‌های بیشتری نیاز دارد.

وی مطرح کرد: باید میل مردم به ورزش همگانی میل ارزیابی شود و بدانیم چه میزان به ورزش همگانی میل دارند؛ خیلی بیشتر از این باید مردم به ورزش همگانی علاقه و میل داشته باشند و در یک کشور مثل آلمان 80 درصد مردم به ورزش همگانی روی آورده اند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار