درخواست افزایش سهمیه مستمری بگیران شهرستان را داده ایم

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: مستمری‌بگیران شهرستان شاهین‌شهر و میمه 650 نفر هستند، که از مسؤولان این شهرستان درخواست کردیم این سهمیه حداقل دو برابر افزایش یابد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: مستمری‌بگیران شهرستان شاهین‌شهر و میمه 650 نفر هستند، که از مسؤولان این شهرستان درخواست کردیم این سهمیه حداقل دو برابر افزایش یابد.
امین عسگری در مراسم جشن تکریم معلولان شاهین شهر در خصوص سهمیه این شهرستان در مستمری بگیران گفت: وی افزود: درخواست افزایش تعداد مستمری ‌بگیران را به نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه ارائه داده ایم.
عسگری گوشه‌ای از توانمندی‌های معلولان این شهرستان را یادآور شد و گفت: تحصیل در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری، ثبت اختراع و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی، از جمله موفقیت‌های معلولان بوده است.
وی حضور معلولان شاهین‌شهری در تیم پارالمپیک کشور را نشانه توانمندی‌های ورزشی معلولان برشمرد و اظهار داشت: از هیأت‌های ورزشی درخواست می‌کنیم، هیأت‌های ویژه شطرنج، گل‌بال و والیبال نشسته را برای معلولان ایجاد کنند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه این نوید را به معلولان داد در صورتی‌ که به ویلچر برای رفت‌وآمد و بسته‌های مخصوص پانسمان بیماران دارای زخم بستر نیاز داشته باشند به اداره بهزیستی این شهرستان مراجعه کنند.
دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای سهمیه استخدام معلولان هستند
در این مراسم جشن علیرضا بصیری فرماندار شهرستان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در صورتی‌ که مجوز استخدام کارمندان جدید دارند، ملزم به اجرای سهمیه استخدام معلولان هستند.
وی افزود: در میان معلولان حرکتی، افرادی با مدارک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی وجود دارند که علاوه برداشتن مهارت‌های متنوع شایستگی استخدام در دستگاه‌های دولتی را دارند.
فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: بازرسان ویژه‌ای بر فعالیت استخدامی در ادارات و سازمان‌های دولتی نظارت می‌کنند تا حقی از معلولان واجد شرایط پایمال نشود، معلولان نیز در صورتی‌ که در اداره، شرکت یا سازمان دولتی استخدام کارمند وجود دارد، هرگونه رفتار غیرقانونی احتمالی را به فرمانداری گزارش دهند.
وی به درخواست‌های حضوری و نامه‌های ارسالی معلولان به فرمانداری این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: معلولان تحت پوشش اداره بهزیستی که بیش از 2 هزار و 500 نفر هستند، علاوه بر مشکل بیکاری، درخواست‌های تأمین مسکن، نیازهای درمانی و ازدواج هم دارند.
بصیری از شهرداری‌ها و اداره‌های این شهرستان خواست، اداره‌ها و اماکن عمومی را برای رفت‌وآمد آسان شهروندان معلول آماده‌سازی کنند.
برخی اماکن شاهین شهر برای حرکت معلولان مناسب سازی نشده اند
عیسی بهمنی شهردار شاهین‌شهر در این مراسم گفت: هیچ‌یک از بوستان‌های شاهین‌شهر تأسیسات بهداشتی ویژه معلولان ندارد، رفت‌وآمد نیز در برخی از بوستان‌ها و فروشگاه‌های بزرگ برای معلولان حرکتی با دشواری و با کمک شهروندان انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اجرای قوانین ویژه معلولان در طرح‌های ویژه شهرداری، افزود: 2هزار و 500 معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه برای استفاده از برخی از بوستان‌ها و معابر عمومی شاهین‌شهر هم چنان مشکل‌ دارند.
شهردار شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از بوستان این شهر تأسیسات بهداشتی ویژه معلولان ندارد، رفت‌وآمد نیز در برخی از بوستان‌ها و فروشگاه‌های بزرگ برای معلولان حرکتی با دشواری و با کمک شهروندان انجام می‌شود.
وی از اجرای مناسب‌سازی معابر عمومی در خیابان‌های این شهر باهدف رفت‌وآمد آسان شهروندان معلول خبر داد و اظهار داشت: این طرح از خیابان فردوسی شروع‌ شده و به‌ تدریج در همه خیابان‌های شاهین‌شهر اجرا خواهد شد.
بهمنی از معرفی یکی از نابینایان به‌عنوان یکی از مشاوران خود با هدف ارتباط نزدیک‌تر با معلولان و انتقال درست درخواست‌های آنان خبر داد.
وی در پایان از جامعه معلولان درخواست کرد: مشاوره‌های لازم را از مسیر اداره بهزیستی و مشاور ویژه خود در خصوص انتقال درخواست‌ها و مشکلات خود به وی اطلاع دهند.
گفتنی است در حاشیه این جشن نمایشگاهی از هنرهای دستی معلولان نیز برگزار شده بود.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار