فریاد زدن در مجلس توهین به کسی نیست

نماینده لنجان در مجلس تأکید کرد که هیچ‌ نماینده‌ای تأیید نمی‌کند که وی در جریان اعتراض به تصمیم پزشکیان جهت پاسخگویی خارج از نوبت به نطق کریمی قدوسی مرتکب توهینی شده است.

نماینده لنجان در مجلس تأکید کرد که هیچ‌ نماینده‌ای تأیید نمی‌کند که وی در جریان اعتراض به تصمیم پزشکیان جهت پاسخگویی خارج از نوبت به نطق کریمی قدوسی مرتکب توهینی شده است.
به گزارش فارس، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکرات آئین‌نامه‌ای مسعود پزشکیان نایب رئیس دوم مجلس در نشست علنی روز یکشنبه گفت: آقای پزشکیان در این تذکر عنوان داشت که بنده به ایشان توهین کرده‌ام، در حالی که حرف ما درباره هیأت رئیسه مجلس چیزی جز آئین‌نامه نیست.
وی با تأکید بر اینکه شأن اعضای هیأت رئیسه مجلس با رعایت آئین‌نامه حفظ می‌شود، خاطرنشان کرد: در ماده 79 آئین‌نامه داخلی مجلس به صراحت آمده است که هرگاه نماینده‌ای مطالب نماینده دیگر را تحریف یا حین صحبت به او توهین کند، به وی وقت داده می‌شود تا ظرف 5 دقیقه سخن گوید.
کوهکن ادامه داد: اینکه تذکر آقای پزشکیان مصداق ماده 79 آئین‌نامه داخلی مجلس بوده است یا نه محل بحث است؛ ایشان از من اسم برد اما من تقاضا دارم که نمایندگان قضاوت کنند و ببینند که آیا من در اعتراضی که به تصمیم ایشان جهت پاسخگویی به نطق آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد داشتم، حرفی را از ایشان تحریف یا به ایشان توهینی کرده‌ام؟
وی با تصریح بر اینکه هیچ‌گونه توهینی به پزشکیان نکرده و سخنی را از او تحریف نکرده است، اظهار داشت: آقای پزشکیان روی یک نکته دست گذاشته‌اند و فریاد زدن در مجلس را توهین تلقی کردند، در حالی که فریاد زدن اصلاً توهین نیست.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای پزشکیان پزشک و جراح است و برای آنکه بگوید کاری قانونی یا غیرقانونی است، باید به اهل آن مراجعه کند، همانطور که بنده برای جراحی به پزشک مراجعه می‌کنم.
وی افزود: من به عنوان یک حقوقدان اعلام می‌کنم فریاد زدن در مجلس توهین به کسی نیست.
کوهکن در ادامه گفت: در صحن مجلس از ابتدا تا انتها میکروفن جلوی هیأت رئیسه باز است و خود رئیس جلسه دکمه میکروفون را می‌زند تا ارتباط برقرار شود و فقط اوست که هر زمان اراده کند می‌تواند میکروفون را روشن و صدایش را بلند کند، اما نمایندگان دیگر زمانی که می‌خواهند صحبت کنند باید تشریفات قانونی در آئین‌نامه را رعایت کنند.
وی بیان داشت: وقتی من چند بار روی ستون مربوطه در سامانه مجلس تقاضای تذکر و اخطار می‌کنم و یا چند بار آئین‌نامه را روی دست بالا می‌برم و نشان می‌دهم ولی هیأت رئیسه به آن توجه نمی‌کند، موظفم با فریاد صدای خود را به گوش آنان برسانم.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ‌یک از نمایندگان تأیید نمی‌کنند که وی در جریان اعتراض به تصمیم پزشکیان جهت پاسخگویی خارج از نوبت به نطق کریمی قدوسی مرتکب توهینی شده است، گفت: من فقط فریاد می‌زدم که شما به عنوان رئیس جلسه اجازه تذکر ماده 79 خارج از نوبت به نطق یک نماینده را ندارید.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تشخیص وارد بودن یا نبودن تذکر ماده 79 آئین‌نامه آقای پزشکیان در نشست روز یکشنبه با رئیس مجلس بوده است و ما هم به آن معترض نیستیم، اما رئیس جلسه علنی مجلس باید بگوید که مشخصاً کجای حرف نماینده تذکردهنده از سوی بنده تحریف شده یا توهینی صورت گرفته است.
در نشست علنی روز 24 آبان مجلس و پس از انتقاد نماینده مشهد در نطق میان‌دستور خود به آن بخش از نطق میان‌دستور نشست‌ قبلی مجلس پزشکیان که در صدد تبرئه فتنه‌گران و خواهان رفع حصر شده بود، نماینده تبریز که اداره جلسه علنی را هم در دست داشت، تصمیم به پاسخگویی گرفت و گفت: «طبق اصل 79 می‌خواهم پاسخ بگویم و البته فقط یک جمله از حضرت علی (ع) می‌گویم» که بلافاصله حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان و محسن کوه‌کن نماینده لنجان به سمت تریبون هیأت‌رئیسه رفتند و به نایب رئیس مجلس متذکر شدند که طبق آئین‌نامه پزشکیان اکنون اجازه پاسخ گفتن به محتوای نطق میان دستور نمایندگان را ندارد.
در پی این واکنش، پزشکیان نیز خاطرنشان کرد که من سخن نمی‌گویم اما حرفی که روز دوشنبه زدم مستدل و محکم است.
بنابراین گزارش، در این مقطع چند تن از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس نیز به سمت تریبون رفتند و سعی داشتند با فریاد تذکر ماده 79 به کریمی قدوسی اعتراض کرده و از پزشکیان بخواهند که پاسخ دهد اما نایب رئیس مجلس با مشاهده تشنج ایجاد شده اعلام کرد که از پاسخگویی منصرف شده است.
این گزارش حاکی است؛ پس از اعلام نام ناطق بعدی نمایندگانی چون احد آزادی‌خواه، احمد امیرآبادی فراهانی، عبدالحمید خدری و احمد مازنی کوشیدند با میانجی‌گری حاشیه ایجاد شده را به پایان برسانند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار