خانه تنیس ملل، آبروی تنیس اصفهان را حفظ می‌کند

خانه تنیس ملل کارش را از شهریور سال 93 شروع کرد و از همان ابتدا پایه‌هایش را حرفه‌ای گذاشت و با برگزاری مسابقات کشوری بانوان گشایش یافت. این رقابت‌ها شروعی بود تا خانه تنیس ملل یکی از باشگاه‌های اصلی اصفهان برای برگزاری مسابقات حرفه‌ای باشد.

اصفهان امروز: خانه تنیس ملل کارش را از شهریور سال 93 شروع کرد و از همان ابتدا پایه‌هایش را حرفه‌ای گذاشت و با برگزاری مسابقات کشوری بانوان گشایش یافت. این رقابت‌ها شروعی بود تا خانه تنیس ملل یکی از باشگاه‌های اصلی اصفهان برای برگزاری مسابقات حرفه‌ای باشد. مسابقاتی که تا به امروز شاید آبرویی برای تنیس اصفهان جمع کرده باشد. چراکه به قول معروف، اصفهان قطب تنیس کشور است و باید بیشتر از اینها در این ورزش خودش را نشان دهد. این باشگاه پنج زمین دارد که سه زمین از آنها ویژه بانوان بوده و دورتادور آنها پوشیده شده است.

اما آنطور که بنیانگذاران خانه تنیس ملل می‌گویند، آنها دو هدف عمده را دنبال می‌کنند. یکی آشنایی و تغییر نگاه مردم نسبت به ورزش تنیس و دیگری بالا کشیدن اصفهان و تقویت وضعیت تنیس این استان در کشور.

آنها البته در این زمینه طی سه سال فعالیت خود به نسبت موفق عمل کرده‌اند و می‌توان گفت نسبت به دیگر باشگاه‌های تنیس اصفهانی، فعالیت گسترده‌تر و البته با استمرار بیشتری داشته‌اند. چیزی که احسان عسگری بسیار به آن تکیه دارد و می‌گوید که یکی از ویژگی های باشگاه ملل استمرار در فعالیت‌هاست. او که تحصیلات عالی در رشته مدیریت دارد، درباره پایه‌های خانه تنیس ملل می‌گوید:« من به خاطر دوستی که با آقای صدری داشتم و با توجه به اینکه ایشان از مربیان خوب تنیس کشور هستند، تصمیم گرفتیم که در این ورزش سرمایه‌گذاری کنیم. البته من تنیس بازی می‌کنم، اما در سطح حرفه‌ای نیستم ولی به خاطر علاقه به این ورزش و تخصصی که آقای صدری داشتند، توانستیم این باشگاه را تأسیس کنیم.» او به یکی از ویژگی‌های بارز خانه تنیس ملل اشاره می‌کند و می‌گوید: « ما از معدود باشگاه‌های تنیس هستیم که تقویم و رتبه بندی داخلی خودمان را داریم و این باعث می‌شود تا در درازمدت پیشرفت زیادی داشته باشیم و البته استمرار در این کار بسیار مهم است.»

به‌علاوه، ویژگی دیگری که خانه تنیس ملل توانسته با آن از نظر حرفه‌ای خودش را از دیگر باشگاه‌ها متمایز کند، برگزاری مسابقات متعدد در رده‌های سنی مختلف در این باشگاه است که یکی از بزرگترین آنها مسابقه اخیر هزار و 500 امتیازی آقایان بود که مهرماه امسال در این باشگاه برگزار شد و بازخورد کشوری خوبی داشت. مسابقاتی که از اردیبهشت سال گذشته شروع شد و اگر ادامه داشته باشد، ظرفیت این را دارد که به یک مسابقه بسیار مهم در کشور تبدیل شود. البته به گفته عسگری، مسابقاتی که در رده‌های سنی دیگر هم برگزار کرده‌اند، مهم بوده و توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند. او بویژه به مسابقات جام رمضان اشاره می‌کند و می‌گوید: این مسابقات در رده‌های سنی زیر 12 سال، زیر 14 سال، زیر 16 سال و زیر 18 سال برای دختران و پسران برگزار شد که حدود 500 نفر از سراسر کشور در آن شرکت کردند و تنها در یک هفته 398 مسابقه برگزار شد که از این نظر بی‌سابقه و البته مهم بود.

عسگری در حرف‌هایش این ادعا را دارد که از زمان شروع کار خانه تنیس ملل، یک فضای خوبی در اصفهان ایجادشده است. فضایی که او امید دارد همچنان ادامه داشته باشد و می‌گوید با فعالیت‌هایی می‌توان این فضا را پررنگ‌تر کرد. او برای مثال به آموزش تنیس برای دانش‌آموزان اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که اداره آموزش‌وپرورش در یک تفاهم‌نامه با فدراسیون تنیس، می‌خواهد این ورزش را به ورزش‌های مدارس اضافه کند. اما هنوز مراحل قانونی اجرانشده و اگر این اتفاق بیفتد می‌تواند تنیس را تا حد زیادی در کشور پررنگ کند. عسکری همچنان ادامه می‌دهد که در این زمینه فعلاً در حد آشنایی دانش‌آموزان و مربیان ورزش مدارس با ورزش تنیس فعالیت‌ می‌کنند و اگر موانع قانونی برطرف شوند، آمادگی دارند تا دانش‌آموزان را به‌صورت مستمر آموزش دهند.

-هزینه‌های تنیس بیشتر از دیگر ورزش‌ها نیست

اما یکی از مسائل عمده‌ای که ورزش تنیس در دیدگاه مردم دارد، هزینه‌های این ورزش است که به عقیده دست‌اندرکاران این ورزش، این فکر نادرست در اذهان مردم درباره هزینه‌های زیاد تنیس باید برطرف شود. عسکری درباره این موضوع هم می‌گوید که هزینه‌های تنیس به‌هیچ‌وجه بیشتر ورزش‌های دیگر نیست و گاهی ارزان‌تر هم هست. دوره‌های آموزشی تنیس که به‌صورت گروهی برگزار می‌شود به‌مراتب کمتر از مثلاً فوتبال است و لوازمی هم که برای بازی تنیس لازم است، شاید در نگاه نخست گران باشند، اما این لوازم را تا چندین سال می‌توان استفاده کرد. برخلاف دیگر ورزش‌های که شاید لوازمشان همان چند ماه نخست مستهلک شوند. او همچنین می‌گوید که اجاره زمین تنیس بسیار ارزان‌تر از دیگر زمین‌های ورزشی است و اعتقاد دارد که یکی از دلایلی که باعث شده افکار عمومی نسبت به تنیس نادرست باشد، این است که افراد خاص به سمت این ورزش می‌آیند و به‌قول‌معروف به‌عنوان یک بیزینس اسپرت شناخته می‌شود. به‌هرحال باید این فکر را تغییر داد.

حال جدای از این مسائل، سؤالی که شاید در برخورد با بنیانگذاران این باشگاه به ذهن متبادر شود این است که آیا آنها از سرمایه‌گذاری در این زمینه راضی هستند؟ عسکری در پاسخ می‌گوید که اگر ازنظر اقتصادی و حساب‌وکتاب بررسی کنید، شاید ما ضرر هم کرده باشیم، اما عشق به کار بسیار مهمتر است. این باشگاه مثل بچه‌ای است که ما در حال بزرگ کردنش هستیم و آن را دوست داریم. برای همین زیاد به منافع اقتصادی و سودش فکر نمی‌کنیم. او همچنین درباره مشکلاتی که پیش رویشان بوده و هست می‌گوید که هم مسئولان ورزشی و هم مسئولان ارتش با ما همکاری خوبی داشتند و باعث شدند مشکلات را پشت سر بگذاریم. بویژه مسئولان ارتش که زمین‌هایشان را در اختیار ما گذاشتند.

-خانه تنیس ملل، قهرمان‌پرور است

اما خانه تنیس ملل در زمینه قهرمانی در رده‌های سنی مختلف هم موفقیت‌هایی را کسب کرده است. آن‌طور که سام صدری، مسئول فنی این باشگاه می‌گوید ورزشکاران زیر 18 سالی در این باشگاه پرورش‌یافته‌اند که در مسابقات آسیایی دارای رتبه هستند. او به افرادی همچون امیرمسعود شیخ‌زاده، زهرا قره‌داغلی و صهبا ولایی اشاره می‌کند که به گفته صدری جزو نفرات برتر استان اصفهان هستند. او همچنین می‌گوید که در رده بزرگسالان نیز آقای شهاب راتق که یکی از مربیان خوب هستند در باشگاه ما فعالیت می‌کنند و چندین سال است که جز ده نفر برتر کشور هستند. همچنین در بخش بانوان نیز خانم نگین شیخ‌صراف در باشگاه ما فعالیت می‌کنند که پیش از این عضو تیم ملی و از نفرات برتر کشور بودند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار