اصفهان مقصد جدید گردشگران ویتنامی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با تفاهمات به عمل آمده و در راستای شناسایی کشورهای هدف جدید گردشگری، گردشگران ویتنامی به اصفهان سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با تفاهمات به عمل آمده و در راستای شناسایی کشورهای هدف جدید گردشگری، گردشگران ویتنامی به اصفهان سفر می‌کنند.
به گزارش تسنیم، فریدون الهیاری در نشست مشترک با فعالان گردشگری ویتنام با اشاره به قدمت تمدنی مردم فلات مرکزی ایران اظهار داشت: محوطه باستانی سیلک مکانی است که مردمش با اراده فراوان توانستند بیش از هفت هزار سال قبل بنیان‌های تمدنی را در فلات مرکزی ایران پایه‌گذاری کرده و سپس مردم کاشان در دوران اسلامی با نامگذاری این شهر با عنوان "دارالمومنین" نقش مهمی را در تطور فرهنگ و تمدن جهان اسلام ایفا کردند.

وی با اشاره به شاخصه‌های تاریخی و طبیعی استان اصفهان افزود: در حال حاضر در استان اصفهان بیش از 223 هزار اثر تاریخی شناخته شده و در این میان، این استان امروزه به عنوان دومین پایگاه صنایع دستی جهان به شمار می‌ورد. بنابراین با دارا بودن جاذبه‌های غنی فرهنگی از یکسو و وجود تنوع اقلیمی از سوی دیگر، همگی تلاش کرده‌ایم تا با گسترش گردشگری در پهنه استان پهناور اصفهان شرایط مناسبی را برای پذیرائی از گردشگران خارجی فراهم آوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به رشد 5 برابری گردشگری اصفهان در چهار سال گذشته بیان کرد: با عنایت به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، در چهار سال اخیر با رشد 5 برابری گردشگری خارجی اصفهان مواجه بودیم، هم اینک به دنبال شناسائی کشورهای هدف جدید برای تداوم رونق گردشگری اصفهان هستیم، نگاه ما در این راستا امروز به سمت کشورهای آسیائی به ویژه ویتنام متمرکز شده است.

کیفیت و قیمت مناسب صنایع دستی اصفهان مورد توجه گردشگران ویتنامی است

"تگوین هونگ"، سفیر کشور ویتنام در تهران نیز در ادامه این نشست تصریح کرد: همگی ما از سفر به اصفهان بسیار خرسند هستیم زیرا اینجانب همواره از اصفهان به عنوان یکی از شهرهای افسانه‌ای مشرق زمین یاد کرده‌ام و در طول مدت خدمت خود در ایران، 20 مرتبه به اصفهان سفر کرده‌ام. همواره به آقای "دوئی هونگ" معاون وزارت گردشگری ویتنام نیز درباره ویژگی‌های اصفهان توضیحات فراوانی را داده‌ام.

وی با اشاره به سفر هیئت گردشگری ویتنام به استان اصفهان تاکید کرد: در این سفر 35 نفر از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و تنی چند از راهنمایان گردشگری و فعالان رسانه‌های کشور ویتنام را با خود به استان اصفهان آورده‌ایم تا ویژگی‌های مختلف این استان پهناور تاریخی را از نزدیک دیده و گردشگران ویتنامی را تشویق به سفر به ایران و اصفهان کنند.

سفیر ویتنام در ایران با اشاره به تنوع محصولات هنری و فرهنگی اصفهان ویژه گردشگران تصریح کرد: در سفر به اصفهان و کاشان یکی از مهم‌ترین مراکزی که بازدید کردیم، بازارهای تاریخی این دو شهر بود و خرسندم که در اینجا اعلام کنم در این بازدید محصولات صنایع دستی اصفهان با تنوع و کیفیت مناسب و همچنین با قیمت خوبی که داشتند. نظر فعالان گردشگری ویتنام را به خود جلب کرد، در بازگشت به ویتنام فعالان گردشگری ویتنام معرفان شایسته برای هنر نصف جهان خواهند بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار