عربستان و آمریکا علیه ایران ائتلاف کنند

«یسرائیل کاتس»، وزیر اطلاعات اسرائیل با بیان اینکه عربستان باید با آمریکا ائتلافی استراتژیک برای مقابله با ایران داشته باشد، از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دعوت کرده تا به اسرائیل سفر کند.

«یسرائیل کاتس»، وزیر اطلاعات اسرائیل با بیان اینکه عربستان باید با آمریکا ائتلافی استراتژیک برای مقابله با ایران داشته باشد، از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دعوت کرده تا به اسرائیل سفر کند.

به گزارش ایمنا به نقل از بی بی سی. او گفته است عربستان باید با آمریکا ائتلافی استراتژیک برای مقابله با ایران داشته باشد. وزیر اطلاعات اسرائیل در مصاحبه با روزنامه اینترنتی ایلاف عربستان هشدار داده که ایران در حال ایجاد تاسیسات موشکی در لبنان است و اسرائیل «به هیچ قیمتی اجازه چنین کاری را نخواهد داد».

وزیر اطلاعات اسرائیل گفته است کشورش اجازه نخواهد داد از داخل سوریه تلاشی برای حمله به اسرائیل شود. او همچنین گفته است اجازه انتقال سلاح‌های پیشرفته ایران از سوریه به حزب الله داده نمی‌شود. اسرائیل بارها به مواضع و اهدافی در خاک سوریه حمله کرده است و گفته است که کاروان تسلیحاتی را هدف قرار داده است.

وزیر اطلاعات اسرائیل در این مصاحبه از پادشاه عربستان سعودی خواسته تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را به کشورش دعوت کند و ولیعهد خود را به اسرائیل بفرستد. بخش دعوت از ولیعهد عربستان به اسرائیل از سایت ایلاف حذف شده اما وزیر اطلاعات اسرائیل در مصاحبه با هاآرتص آن را تائید کرده است.

ین اولین مصاحبه وزیر اطلاعات اسرائیل با یک روزنامه سعودی است. ماه پیش هم این روزنامه با گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل مصاحبه کرد که او در آن ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه خواند و گفت عربستان هرگز دشمن اسرائیل نبوده است.

وزیر اطلاعات اسرائیل در این مصاحبه در باره گسترش نقش عربستان در منطقه صحبت کرده است. اسرائیل و عربستان سعودی روابط دیپلماتیک ندارند اما باور عمومی بر این است که دو کشور با هم همکاری می‌کنند. آقای کاتس عربستان را در کنار مصر، رهبر جهان عرب خوانده و گفته مهم است که عربستان در روند صلح منطقه نقش داشته باشد.

وزیر اطلاعات اسرائیل به جنگ با حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ اشاره کرده و هشدار داده که در صورت جنگ جدید، اسرائیل، «لبنان را به عصر سنگی بر خواهد گرداند». او در عین حال تاکید کرده که کشورش خواهان جنگ با لبنان نیست و هیچ منفعتی در نابود کردن این کشور نمی‌بیند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار