لیزر به جای سوزن برای درمان کمردرد

طب سوزنی و طب فشاری، دو روش برای درمان دردها محسوب می شوند. امروزه در طب سنتی، به جای سوزن  از تکنیک لیزر سرد هم استفاده می کنند.

طب سوزنی و طب فشاری، دو روش دیگر برای درمان دردها محسوب می شوند. امروزه در طب سنتی، به جای سوزن از تکنیک لیزر سرد هم استفاده می کنند.به نقل از کانال آموزشی دکتر علیرضا مقتدری،فلوشیپ فوق تخصصی درد در این اقدام،، به جای سوزن، پرتوهای لیزربه منطقه مورد نظر فرستاده می شود که تاثیری مشابه یکدیگر دارند.
بنابراین افرادی که دردهای خفیف کمر را تجربه می کنند و به خاطر سوزن از انجام طب سوزنی هراس دارند، می توانند از این روش بهره ببرند.
تا امروز، مطالعات زیادی در خصوص میزان سودمندی لیزر سرد، توسط محققان انجام گرفته است. در یک مطالعه خاص، نتیجه این بود که همراه بودن ورزش با این روش، تکمیل کننده این تکنیک درمانی بوده و تاثیر پذیری آن را بسیار افزایش خواهد داد.
بنابراین می توان گفت ورزش یا لیزر ، هیچ کدام به تنهایی برای تسکین کمردردها کافی نبوده و ترکیب این دو با هم، تاثیر قابل توجهی در بهبود این دردها خواهد داشت.
در هر صورت، روش درمانی لیزر سرد، هنوز مورد اختلاف است.بعضی افراد به نتیجه بخش بودن آن کاملا اعتقاد دارند و بعضی دیگر، این روش را دارویی بی اثر و حتی بعضی آن را پرخطر می دانند. بر اساس باور دسته آخر، نفوذ و تاثیر اشعه لیزر به بافت ها حتی با شدت کم، پی آمدی منفی برای آنها در بر خواهد داشت.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار