سفر روزانه 4 میلیون نفر در اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تنها 18 تا 20 درصد سفرهای شهری اصفهان معادل 800 هزار سفر با اتوبوس انجام می‌شود، گفت: 12 تا 14 درصد سفرهای درون‌شهری با تاکسی، 10 درصد سفرهای درون‌شهری با موتورسیکلت، 4 درصد با دوچرخه انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تنها 18 تا 20 درصد سفرهای شهری اصفهان معادل 800 هزار سفر با اتوبوس انجام می‌شود، گفت: 12 تا 14 درصد سفرهای درون‌شهری با تاکسی، 10 درصد سفرهای درون‌شهری با موتورسیکلت، 4 درصد با دوچرخه انجام می‌شود.

به گزارش فارس ، فتح‌اله معین صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: وارونگی دمای هوا مشکل آلودگی هوا در اکثر کلان‌شهرهای کشور را به وجود آورده و در تهران منجر به تعطیلی برخی از مقاطع تحصیلی شده است.

وی افزود: آلودگی هوای اصفهان هنوز به حدی نرسیده که مدارس تعطیل شوند ولی به مرز هشدار نزدیک است؛ در انتظار رشد و توسعه خدمات مخابراتی از میزان سفرهای شهری کم می‌کند و همچنین ایجاد شهر الکترونیک که بتوانیم خدمات به مردم بدون نیاز به سفر فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضریب سفرهای درون‌شهری در اصفهان 2 سفر به ازای هر نفر در روز است و براساس آمارگیری‌های موردی روزانه حدود 4 میلیون سفر در شهر اصفهان از ساعات ابتدایی روز تا پایان روز انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 50 درصد از سفرهای درون‌شهری اصفهان با وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود و این برای ما آمار بسیار نگران‌کننده‌ای است که آثار آن در آلودگی هوای اصفهان مشهود است.

معین با بیان اینکه تنها 18 تا 20 درصد سفرهای شهری اصفهان معادل 800 هزار سفر با اتوبوس انجام می‌شود، ادامه داد: 12 تا 14 درصد سفرهای درون‌شهری با تاکسی، 10 درصد سفرهای درون‌شهری با موتورسیکلت، 4 درصد با دوچرخه و مابقی سفرهای درون‌شهری اصفهان توسط سایر وسایل نقلیه موجود در شهر انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: مرکز شهر اصفهان به دلیل وجود میراث فرهنگی دارای محدودیت‌های حمل و نقل است که امکان توسعه معابرو برای تردد خودروها در آن وجود ندارد و تردد خودروها بسیار مشکل است و این در حالی است که اکثر کلان‌شهرهای دنیا برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان در سفر به حمل و نقل عمومی گرایش پیدا کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیش از 70 درصد سفرهای روزانه در دنیا با وسایل حمل و نقل عمومی انجام می‌شود، یادآور شد: به همت شهرداری و شورای شهر اصفهان اقدامات لازم برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد شده که این اقدامات هزینه‌های زیادی را در برداشته و برای ادامه آن نیازمند کمک‌ها و یارانه‌های دولتی هستیم.

وی اذعان داشت: در حال حاضر که فصل تدوین بودجه توسط مجلس شورای اسلامی است، انتظار داریم که برای دریافت بودجه حمایت از حمل و نقل عمومی گام‌های مؤثری برداشته شود.

معین تصریح کرد: با این وضعیتی که شهرها از نظر پرداخت یارانه حمل و نقل شهری دارند، بیش از 50 درصد هزینه حمل و نقل مسافر توسط شهرداری‌ها پرداخت می‌شود، این در حالی است که در گذشته یک‌سوم این هزینه‌ها توسط شهرداری‌ها، یک‌سوم آن توسط دولت و یک‌سوم دیگر نیز توسط مسافر پرداخت می‌شد.

وی عنوان داشت: به دلیل حذف بودجه دولتی برای حمل و نقل عمومی، در حال حاضر 60 درصد هزینه اتوبوس را شهرداری پرداخت می‌کند تا نرخ بلیط اتوبوس در حد معمولی نگه داشته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت قطار شهری اصفهان اضافه کرد: خط یک متروی اصفهان برای آن‌که به صورت 100 درصدی کامل شود، مراحل خود را طی می‌کند و اکنون از شهرک قدس تا میدان آزادی تردد می‌کند.

وی متذکر شد: هرچند هنوز ایستگاه‌هایی از این خط فعال نیستند اما جلسات پیگیری قطار شهری به صورت جدی برگزار می شود تا برای رفع موانع رسیدن واگن‌های خط یک به آخرین نقطه خود به ترمینال صفه مشکلی وجود نداشته باشد و امیدواریم تا پایان سال جاری خط یک متروی اصفهان تکمیل شود.

معین با بیان اینکه تنها دو ایستگاه از خط یک متروی اصفهان تکمیل نشده است، یادآور شد: قرارداد خط سوم قطار شهری اصفهان با بنیاد مستضعفان منعقد شده که با بنیاد مستضعفان مذاکرات لازم انجام شده اما اجرای پروژه خط سوم قطار شهری اصفهان قطعاً نیازمند حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور در سازمان ملل ابراز داشت: رئیس جمهور کشورمان در سال 92 پیشنهادی مبنی بر نامگذاری روز 27 آذرماه به عنوان روز جهانی عاری از خشونت در سازمان ملل متحد ارائه داد که امیدواریم شاهد کاهش خشونت در دنیا باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: به دلیل منفعت‌طلبی و داشتن روحیه خشونت بسیاری از کشورهای استعمارگر و آنچه که در یمن رخ داده است، فاصله زیادی با تحقق روز عاری از خشونت داریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار