اخاذی مرد زن نمای فضای مجازی از قربانی خود

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت:مردي كه با هدف اخاذي از پسران در شبكه‌هاي اجتماعي خود را دختر معرفي مي نمود توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت:مردي كه با هدف اخاذي از پسران در شبكه‌هاي اجتماعي خود را دختر معرفي مي نمود توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
پايگاه اطلاع رساني پليس فتا: سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي با تهديد انتشار تصاوير شخصي و خانوادگي وي قصد اخاذي از او را دارد بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

وی افزود: شاكي كه پسري جوان مي‌باشد در اظهارات خود عنوان داشته مدتي پيش در شبكه‌هاي اجتماعي با فرد ناشناسي كه خود را دختر جواني به اسم محبوبه معرفي مي‌نموده آشنا مي‌شود و به قصد ازدواج با وي فيلم‌ها و تصاوير خصوصي و خانوادگي خود را در اختيار او قرار مي‌دهد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: آن فرد با هويت مجازي پس از دريافت اطلاعات خصوصي شاكي تغيير رفتار داده و از او تقاضاي مبلغ 100 ميليون ريال مي‌نمايد تا فيلم‌ها و عكس‌هايش را در فضاي مجازي منتشر نكند.

سرهنگ مرتضوی گفت: با جمع آوري شواهد و مستندات لازم و اقدامات تخصصي در فضاي مجازي نهايتاً متهم كه خود را در فضاي مجازي دختر معرفي مي‌كرد پسري جوان به هويت رضا.ص شناسايي و دستگير شد.

اين مقام انتظامي ارشد ادامه داد: متهم در مواجهه با مدارك و مستندات اين پليس صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و به چندين مورد ديگر اخاذي و دريافت پول و كارت شارژ از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي اعتراف كرد.

وی با بیان اینکه جعل و تغییر هویت در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امر سهل و متدوال است، افزود: لذا کاربران نباید به راحتی با هر کسی که در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی دوست شده اعتماد کرده و اطلاعات شخصی و محرمانه خود مثل فیلم، عکس و... را در اختیار دوست اینترنتی قرار دهد.


سرهنگ مرتضوي با بیان اینکه اصل اعتماد در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی بسيار حائز اهميت مي‌باشد و نبايد به هيچ عنوان با افراد غريبه در فضاي مجازي ارتباط برقرار كرد و يا اطلاعات شخصي و خصوصي خود را در اختيار آنها قرار داد، گفت: حفظ حریم خصوصی در این فضا در گام اول بر عهده خود کاربران می‌باشد که باید با رعایت موارد ساده مانع از دست اندازی دیگران به حریم خصوصی خود می‌شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار